הכרת הטוב למזכה הרבים! התפללו על בת המשגיח

יעקב שלם

משתמש ותיק
ביתו של המשגיח הגרמ"ט פולק שליט"א מבית וגן

ברוך דיין האמת

ככה"נ משמגר ב10
 

בשלמא

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
ביתו של המשגיח הגרמ"ט פולק שליט"א מבית וגן

הסקופים: הרבו בתפילה על נערה בת 21 תושבת בית וגן בירושלים שגילו אצלה לפני מספר ימים בפתאומיות גידול בגזע המוח. מצבה מוגדר: אנוש. שמה לתפילה: אסתר ביילא בת חיה ורדה ציפורה. אמא של הנערה הלכה לעולמה מהמחלה הקשה לפני פחות משנה.

אוי ויי
טאטע אין הימל האב שוין רחמנות
מקבל ע"ע בלי נדר
 

אברהם משה

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
ביתו של המשגיח הגרמ"ט פולק שליט"א מבית וגן

הסקופים: הרבו בתפילה על נערה בת 21 תושבת בית וגן בירושלים שגילו אצלה לפני מספר ימים בפתאומיות גידול בגזע המוח. מצבה מוגדר: אנוש. שמה לתפילה: אסתר ביילא בת חיה ורדה ציפורה. אמא של הנערה הלכה לעולמה מהמחלה הקשה לפני פחות משנה.
אשמח לעדכון בשורות טובות במהרה, אכי"ר.
 
 

רחים רבנן

משתמש ותיק
ונחנו מה אמר:
בשלמא אמר:
טאטע אין הימל האב שוין רחמנות
מקבל ע"ע בלי נדר
הרבונו של עולם יש לו כבר כעת רחמנות, צריך לבקש עוד רחמים,

יש לו גם עוד, אין סוף. צריך לזעוק ולהתחנן שגם בעינינו יראה כרחמים וחסד. שנהיה כלים ראויים לקבל הרחמים האלו, ושגם אם אנו לא ראויים ח"ו, ירחמינו כרחם אב על בנים.
מדובר בצדיקים אמיתיים. רבי טוביה שליט"א ת"ח מזכה הרבים וירא שמים מרבים. ואשתו ע"ה שהיתה מיוחדת בטובה לשמים ולבריות ובחינוך בנות ישראל. שזכות ייסוריה וזכות הרבים תעמוד לביתם לרפואה שלימה בקרוב ממש.  לא תקום פעמיים צרה ח"ו.

אשאל בעניין זה ויהיה זה גם לרפואתה השלימה בתושח"י. דכתיב "רפאני ה' וארפא הושיעני ואושעה כי תהילתי אתה", (ומפסוק זה הנוסח שתקנו בתפילה).
א. איך "כי תהילתי אתה" הוא סיבה לקבלת בקשה זו.
ב. מדוע כפל ואמר "וארפא", הרי בודאי שאם ירפא ה' הרי הוא יירפא. וכן ב"ואושעה".
ג. מדוע נכנס עניין ה"ישועה", כחלק מבקשת הרפואה, עוד לפני שאמר כי תהילתי אתה.

אודה למי מהיקרים שישיב או יציין המשיבים על זה.
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
ביתו של המשגיח הגרמ"ט פולק שליט"א מבית וגן

הסקופים: הרבו בתפילה על נערה בת 21 תושבת בית וגן בירושלים שגילו אצלה לפני מספר ימים בפתאומיות גידול בגזע המוח. מצבה מוגדר: אנוש. שמה לתפילה: אסתר ביילא בת חיה ורדה ציפורה. אמא של הנערה הלכה לעולמה מהמחלה הקשה לפני פחות משנה.
יישר כח גדול להרב יעקב שלם שליט"א על פתיחת האשכול הזה, אני אתמול הוספתי את שמה לתפילה באשכול של הרפואה שלימה, אנא מכל מי שלבו לב יהודי רחמן "קרעו את השמים" על מו"ר מרן המשגיח שמכתת רגליו לשם שמים, נטו לשם שמים, ללא שום עניני ממון וכבוד, מו"ר מתנהג בענווה גדולה ובביטול כבוד אצלו ואצל משפחתו וביתו, כל ימיו היו צער וייסורים ובכל צהלתו בפניו ואבלו בליבו, הגיע הזמן שאנו תלמידיו נכיר לו תודה וטובה על כל פועלו, אדר הוא הגדיל תורה, וכן הוא עמל לחזק ולעודד מאות ואלפי בחורי חמד בישראל לתורה וליראת שמים טהורה, ללא כל פוליטקות וענינים כאלה ואחרים, והכל במסירות נפש נוראית !!!

ועכשיו שמו"ר בצער גדול ביותר על בתו "אסתר ביילא בת חיה ורדה ציפורה" שהיא היא האמא היום בבית, היא אחר מות אימה תפסה ולקחה פיקוד על כל עניני הבית על אחיה ואחיותה הקטנים היתומים שהיו קשורים בכל ליבם לאמם שהיא היתה "אם הבנים שמחה" היא היתה העמוד התווך בבית זה, כי מו"ר כל היום וכל הלילה הקדיש את כל עניניו אך ורק לתלמידיו (וכמובן גם לבניו ובנותיו, אך בצד הטכני שבעניין רק הבת הגדולה הזאת היא היתה הכל) ... 
עכשיו ... עכשיו זה הזמן לתת לנו קצת הכרת הטוב בשביל מו"ר שאנו חייבם לו כל כך המון !!!

תפילות ... קבלות אישיות ... ללמוד תורה לזכותה ... הפרשות חלה ... ברכת אשר יצר לזכותה ... כל מה שאפשר !!!

המצב קשה מאוד !!!!

אנא אני זועק מלב חם ורותח !!!

בברכת יישר כח גדול ... ומצפה לרחמי שמים מרובים עליחה ועל כל כלל ישראל בביאת גואל צדק בב"א !!!


 
 

הולך ללמוד

משתמש רגיל
רחים רבנן אמר:
א. איך "כי תהילתי אתה" הוא סיבה לקבלת בקשה זו.
כיון שעל ידי הרפואה תרבה תהילת ה' וכבוד שמיים בעולם, שזו תכלית הבריאה.
רחים רבנן אמר:
ב. מדוע כפל ואמר "וארפא", הרי בודאי שאם ירפא ה' הרי הוא יירפא. וכן ב"ואושעה".
שרק ברפואה שמרפא ה' אזי הרפואה היא בודאי אמיתית ומושלמת. והרי זה כאומר 'רפאני ה'' ואז אדע שבודאי 'ארפא'.
רחים רבנן אמר:
ג. מדוע נכנס עניין ה"ישועה", כחלק מבקשת הרפואה, עוד לפני שאמר כי תהילתי אתה.
החולה הוא בצרה, ורפואתו ישועתו.
 

לילה כיום יאיר

משתמש ותיק
לגבי השאלה מדוע כי תהלתנו אתה הוא סיבה לרפאנו, יש לומר על פי מה שכתב בנפש החיים א' ט' בסו"ד, שמה שאמר הקב"ה למשה בקריעת ים סוף 'מה תצעק אלי', הוא שלא יכולה להיות קריעת ים סוף אלא על ידי שבני ישראל יבטחו בקב"ה שיקרע להם את הים, ולכן זה לא זמן לצעקה אלא לביטחון. ואם כן י"ל גם לגבי השאלה הזו, דאנו בוטחים בקב"ה שהוא תהלתנו, וממילא זה גורם את רפואתנו.
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
אוי ויי
טאטע אין הימל האב שוין רחמנות
מקבל ע"ע בלי נדר

רבינו "בשלמא" אנא עשה חסד עם שאר עמו ישראל שאינם מבינים את שפתך ... ותרגם להם שיזכו אף הם להבין את כתב חידותיך !!
 

חזק

משתמש ותיק
ציון הלא תשאלי אמר:
בשלמא אמר:
אוי ויי
טאטע אין הימל האב שוין רחמנות
מקבל ע"ע בלי נדר

רבינו "בשלמא" אנא עשה חסד עם שאר עמו ישראל שאינם מבינים את שפתך ... ותרגם להם שיזכו אף הם להבין את כתב חידותיך !!

 שפתך?
לא קראתי כאן פורטגזית או כתב חידות
קראתי שפה שאחוזים גדולים מעם ישראל מכירים אותה מבית אבא סבא ..
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
פותח הנושא
היום העיד בפניי אברך יקר כמסל"ת שהוא חייב את יהדותו ותורתו לר' טוביה
וכמדומני שכמוהו רבים

שיעמוד לו לזכות
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
ציון הלא תשאלי אמר:
בשלמא אמר:
אוי ויי
טאטע אין הימל האב שוין רחמנות
מקבל ע"ע בלי נדר

רבינו "בשלמא" אנא עשה חסד עם שאר עמו ישראל שאינם מבינים את שפתך ... ותרגם להם שיזכו אף הם להבין את כתב חידותיך !!
אבא שבשמים, שתהיה לך רחמנות
 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
חזק אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
בשלמא אמר:
אוי ויי
טאטע אין הימל האב שוין רחמנות
מקבל ע"ע בלי נדר

רבינו "בשלמא" אנא עשה חסד עם שאר עמו ישראל שאינם מבינים את שפתך ... ותרגם להם שיזכו אף הם להבין את כתב חידותיך !!

 שפתך?
לא קראתי כאן פורטגזית או כתב חידות
קראתי שפה שאחוזים גדולים מעם ישראל מכירים אותה מבית אבא סבא ..
בסך הכל ביקשתי שיבר בשפה הקודש בו כולם מבינים וזה בין אדם לחברו כפשוטו ... ומעשים בכל יום אצל אותם אחוזים מגדולי ישראל שהיו בביתם או בסוכה שלהם והיו דוברי אידיש והיו חלקם שלא "זכו" לדעת את אותה השפה וביקשו מהם גדולי ישראל אשר ליבם ועינם היתה עם אותם נעב'ך שלא ידעו שלא ידברו לידם בשפה נוכרית זו ... כי זה מינימום של בין אדם לחבירו ... ופשוט הוא !
 
 

רחים רבנן

משתמש ותיק
לילה כיום יאיר אמר:
לגבי השאלה מדוע כי תהלתנו אתה הוא סיבה לרפאנו, יש לומר על פי מה שכתב בנפש החיים א' ט' בסו"ד, שמה שאמר הקב"ה למשה בקריעת ים סוף 'מה תצעק אלי', הוא שלא יכולה להיות קריעת ים סוף אלא על ידי שבני ישראל יבטחו בקב"ה שיקרע להם את הים, ולכן זה לא זמן לצעקה אלא לביטחון. ואם כן י"ל גם לגבי השאלה הזו, דאנו בוטחים בקב"ה שהוא תהלתנו, וממילא זה גורם את רפואתנו.
יישר כוחך. השאלה בדבריך מנין או כיצד "תהילתינו" קשור לעניין הבטחון.
 
 

רחים רבנן

משתמש ותיק
הולך ללמוד אמר:
רחים רבנן אמר:
א. איך "כי תהילתי אתה" הוא סיבה לקבלת בקשה זו.
כיון שעל ידי הרפואה תרבה תהילת ה' וכבוד שמיים בעולם, שזו תכלית הבריאה.
רחים רבנן אמר:
ב. מדוע כפל ואמר "וארפא", הרי בודאי שאם ירפא ה' הרי הוא יירפא. וכן ב"ואושעה".
שרק ברפואה שמרפא ה' אזי הרפואה היא בודאי אמיתית ומושלמת. והרי זה כאומר 'רפאני ה'' ואז אדע שבודאי 'ארפא'.
רחים רבנן אמר:
ג. מדוע נכנס עניין ה"ישועה", כחלק מבקשת הרפואה, עוד לפני שאמר כי תהילתי אתה.
החולה הוא בצרה, ורפואתו ישועתו.



יישר כוחך,
לגבי א. לפי דבריך היה צריך לומר כי אהלל אותך, או כי יהללוך.  "כי תהילתי אתה" משמע שעכשיו בעת הבקשה אתה הוא תהילתי ולכן תרפאני.  נכון?
לגבי ב. הנחת דבריך היא שהרפואה שה' מרפא היא מושלמת וזה ודאי נכון. אך גם אם נאמר שזו הכוונה ב"וארפא" (שלכאורה לא נזכר כאן תיאור יתר מ"רפואה" גרידא שכבר נמצאת ב"רפאני", ומסתמא כוונתך שזה נדרש ונלמד מהיתור והכפילות), מדוע עליו לציין ידיעה זו בבקשה לרפואה, הוא מבקש רפואה מה', וכולנו יודעים שכאשר ה' מרפא זו רפואה אמיתית ושלמה. 
לגבי ג. נכונים דבריך, אך שאלתי כוונה גם לנוסח של ישועה במסויים לעומת "עוזר" ו"מגן" וכו'. וכן מדוע נכנס כחלק מהבקשה על רפואה עוד לפני "כי תהילתי אתה" שמשמע שהוא סיבה על שתיהם. ומה הצורך לציין גם את חלק ה"צרה" שבחולי.  ומה גם שלדבריך לגבי הכפילות של "וארפא" מה תבאר כאן בכפילות של "ואושעה", ואת"ל כנ"ל א"כ בכל בקשה היה צריך כך לכפול, השיבנו אבינו לתורתיך ונשובה וכדומה (ובאמת בתשובה גם נוסח הפסוק הוא "השיבנו ה' אליך ונשובה" ומ"מ בתפילת שמו"ע לא ניסחו כך כמו בבקשת הרפואה. ויל"ע בזה.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
פותח הנושא
אקשן דקדושה אמר:
מיהו המשגיח הרב פולק. אולי תלמידיו ומכיריו יביאו כאן דברי חיזוק והדרכה ממנו או מעשים מחזקים ויהיו לזכותו ולישועתו.
@יעקב שלם ו @ציון הלא תשאלי חושו ואל תתמה
כאן יש מאות שיחות ממנו

https://www.kolhalashon.com/New/Ravs.aspx?&Lang=Hebrew&FID=72889&ROrder=-1

יש גם קו טלפון של שיחות לאברכים 036286154
 

חזק

משתמש ותיק
רחים רבנן אמר:
אשאל בעניין זה ויהיה זה גם לרפואתה השלימה בתושח"י. דכתיב "רפאני ה' וארפא הושיעני ואושעה כי תהילתי אתה", (ומפסוק זה הנוסח שתקנו בתפילה).
א. איך "כי תהילתי אתה" הוא סיבה לקבלת בקשה זו.
ב. מדוע כפל ואמר "וארפא", הרי בודאי שאם ירפא ה' הרי הוא יירפא. וכן ב"ואושעה".
ג. מדוע נכנס עניין ה"ישועה", כחלק מבקשת הרפואה, עוד לפני שאמר כי תהילתי אתה.

אודה למי מהיקרים שישיב או יציין המשיבים על זה.

כבר השיב בזה רבי אברהם בן הגר"א
 

רחים רבנן

משתמש ותיק
חזק אמר:
רחים רבנן אמר:
אשאל בעניין זה ויהיה זה גם לרפואתה השלימה בתושח"י. דכתיב "רפאני ה' וארפא הושיעני ואושעה כי תהילתי אתה", (ומפסוק זה הנוסח שתקנו בתפילה).
א. איך "כי תהילתי אתה" הוא סיבה לקבלת בקשה זו.
ב. מדוע כפל ואמר "וארפא", הרי בודאי שאם ירפא ה' הרי הוא יירפא. וכן ב"ואושעה".
ג. מדוע נכנס עניין ה"ישועה", כחלק מבקשת הרפואה, עוד לפני שאמר כי תהילתי אתה.

אודה למי מהיקרים שישיב או יציין המשיבים על זה.

כבר השיב בזה רבי אברהם בן הגר"א

אודה מאוד להבאת הדברים כאן לזכות אותי ואת הרבים. יישר כוחך
 
חלק עליון תַחתִית