עקביא בן מהלל אומר
משתמש ותיק
מותר להניח חפץ זר על ספר קודש תוך כדי לימודו?
דוגמה
דוגמה
עקביא בן מהלל אומר אמר:מותר להניח חפץ זר על ספר קודש תוך כדי לימודו?
דוגמה
לאן נעלמו המשקפיים?למה זה תשאל לשמי אמר:עקביא בן מהלל אומר אמר:מותר להניח חפץ זר על ספר קודש תוך כדי לימודו?
דוגמה
ממתי גמרא היא 'חפץ זר' וסטנדר הוא 'ספר קודש'?
כנראה שהלומד קרא את תוכן האשכול והשתכנע להסיר המשקפיים מהספר.אברך אמר:לאן נעלמו המשקפיים?למה זה תשאל לשמי אמר:עקביא בן מהלל אומר אמר:מותר להניח חפץ זר על ספר קודש תוך כדי לימודו?
דוגמה
ממתי גמרא היא 'חפץ זר' וסטנדר הוא 'ספר קודש'?
HaimL אמר:זכור לי שראיתי פעם שמותר לסמוך ספר ע"ג ספר, רק אם היה שם כבר הספר שסומך עליו ולא אם הביאו לשם במכוון בשביל לסמוך עליו (שאז הוא מבזה את הספר, שהיה לו להביא איזה דבר אחר, ולסמוך עליו את ספרו שלומד בו).
ואולי כעין זה, נניח שלומד על שולחן מצומצם, וצריך להניח את משקפיו (כגון אני, שצריך להסיר את המשקפיים בשביל להביט מקרוב), מסתבר לי שיהיה מותר להניחם על הספר, כיוון שהוא צורך הלימוד, ולא שהספר הובא לצורך זה, וטורח גדול לעשות באופן אחר.
HaimL אמר:זכור לי שראיתי פעם שמותר לסמוך ספר ע"ג ספר, רק אם היה שם כבר הספר שסומך עליו ולא אם הביאו לשם במכוון בשביל לסמוך עליו (שאז הוא מבזה את הספר, שהיה לו להביא איזה דבר אחר, ולסמוך עליו את ספרו שלומד בו).
אני כן מאוד תמה שיש מי שחושב כדברך שמותר, גם אם המחשב אך לד"ת זה חמור שבעתיים מהנחת עט וכיו"ב שגם זה אסורשמחה מנתניה אמר:אם כי שלא הייתי תמה אם הייתי שומע אחרת
שמחה מנתניה אמר:אגב אורחין, בדין הנחת מחשב על ספר קודש
לענ"ד אם עושה כן לצורך הלימוד, כדי לכתוב, או לעיין במאגר תורני, הרי"ז כמו הנחת מחברת על הספר
אם כי שלא הייתי תמה אם הייתי שומע אחרת
עקביא בן מהלל אומר אמר:מותר להניח חפץ זר על ספר קודש תוך כדי לימודו?
דוגמה
גם בספרים שלנו הכתובים פנים ואחור ? לכאו' יש חילוק גדול מהנכתבים בגלילה שהם באמת הפוכים כשמניחים אותם על פניהם.אהרן פישר אמר:מאחר שעלה אשכול זה אולי כדאי להעיר שאין להניח ספר על פניו, כמדו' שיש אנשים שלא יודעים הלכה זו
תלמיד נאמן אמר:גם בספרים שלנו הכתובים פנים ואחור ? לכאו' יש חילוק גדול מהנכתבים בגלילה שהם באמת הפוכים כשמניחים אותם על פניהם.אהרן פישר אמר:מאחר שעלה אשכול זה אולי כדאי להעיר שאין להניח ספר על פניו, כמדו' שיש אנשים שלא יודעים הלכה זו
עכ"פ כמדומני שרבים וטובים נוהגים כן, בפרט בסידור (במקום לסוגרו).
נדיב לב אמר:וכן בזמנינו כשקורא בדף האחרון, יוצא שהספר מונח על לאחוריו. ומ"ש מעל פניו*. אבל יש לחלק.
*כשפתוח.
אהרן פישר אמר:נדיב לב אמר:וכן בזמנינו כשקורא בדף האחרון, יוצא שהספר מונח על לאחוריו. ומ"ש מעל פניו*. אבל יש לחלק.
*כשפתוח.
הפוסקים הביאו את זה והיו ספריהם בכריכה,
אהרן פישר אמר:פעם הראשון ששמעתי לחלק כך בדין זה,
אם יש סעיף מפורש בשולחן ערוך, אולי תמצא מי חשחילק בכך.תלמיד נאמן אמר:אהרן פישר אמר:פעם הראשון ששמעתי לחלק כך בדין זה,
נא להסביר לי את הכוונה במלים אלו.
(הרי לא מדובר כאן באיזה ניק שממציא דין, אלא בדבר שרבים נוהגים בו, ומכיון שההלכה שהביא כב' היא סעיף מפורש בשו"ע, ממילא מסתבר לומר שחילקו כמו שכתבתי).
לא מבין כוונתך, סליחה.נדיב לב אמר:אהרן פישר אמר:נדיב לב אמר:וכן בזמנינו כשקורא בדף האחרון, יוצא שהספר מונח על לאחוריו. ומ"ש מעל פניו*. אבל יש לחלק.
*כשפתוח.
הפוסקים הביאו את זה והיו ספריהם בכריכה,
כמובן, משום שהם חילקו וכמו שכתבתי.
בהודעה הראשונה שלך שהגבת, לא תפסת את דברי ולא את הקונץ'.. וטעית לפרשם בסגור. ועל כך הבהרתי דברי שם שוב ובהו"פ. ובכו"א העתקת שוב ושוב...
אתה צודק פוק חזי מאי עמא דברתלמיד נאמן אמר:אהרן פישר אמר:פעם הראשון ששמעתי לחלק כך בדין זה,
נא להסביר לי את הכוונה במלים אלו.
(הרי לא מדובר כאן באיזה ניק שממציא דין, אלא בדבר שרבים נוהגים בו, ומכיון שההלכה שהביא כב' היא סעיף מפורש בשו"ע, ממילא מסתבר לומר שחילקו כמו שכתבתי).
אהרן פישר אמר:אם יש סעיף מפורש בשולחן ערוך, אולי תמצא מי חשחילק בכך.תלמיד נאמן אמר:אהרן פישר אמר:פעם הראשון ששמעתי לחלק כך בדין זה,
נא להסביר לי את הכוונה במלים אלו.
(הרי לא מדובר כאן באיזה ניק שממציא דין, אלא בדבר שרבים נוהגים בו, ומכיון שההלכה שהביא כב' היא סעיף מפורש בשו"ע, ממילא מסתבר לומר שחילקו כמו שכתבתי).
וגם עיי"ש במ"ב עה"ג
מחזיק ברכה על הגיליון, סלח לי, כתבתי בחיפזוןרבינא אמר:אהרן פישר אמר:אם יש סעיף מפורש בשולחן ערוך, אולי תמצא מי חשחילק בכך.תלמיד נאמן אמר:נא להסביר לי את הכוונה במלים אלו.
(הרי לא מדובר כאן באיזה ניק שממציא דין, אלא בדבר שרבים נוהגים בו, ומכיון שההלכה שהביא כב' היא סעיף מפורש בשו"ע, ממילא מסתבר לומר שחילקו כמו שכתבתי).
וגם עיי"ש במ"ב עה"ג
במ"ב עה"ג?