נייד או נייח - מה יותר קל יותר בשבת

זוזו

משתמש ותיק
חוט שני ח"ד עמ' קסח

2020-09-14_215051.png

לכאו' נייד קל יותר כי זה בונה אך אינו מחובר לקרקע
 

סיידוף

משתמש ותיק
אמת, בנייד הוי בניין [לסברת החזו"א] בקרקע, ובנייד הוי בניין בכלים, ואכן הגרשז"א שאל מהחזו"א להתיר מכשיר שמיעה לאמו משום שאין בניין בכלים, אלא שהחזו"א אסר כי החשיב הדלקת המכשיר לבניין כל הכלי. יוצא שלאסור כלים חשמליים ניידים צריכים לומר ב' סברות החזו"א, ואילו בכלים המחוברים לקרקע סגי בסברא שחשמל זה בונה.
אולם זה עצמו נידון האם כלי חשמלי המחובר בכבל לקיר חשיב מחובר לקרקע או לא [ונ"מ האם להצריכו טבילה ואכמ"ל]
 

סיידוף

משתמש ותיק
סיידוף אמר:
אמת, בנייד הוי בניין [לסברת החזו"א] בקרקע, ובנייד הוי בניין בכלים, ואכן הגרשז"א שאל מהחזו"א להתיר מכשיר שמיעה לאמו משום שאין בניין בכלים, אלא שהחזו"א אסר כי החשיב הדלקת המכשיר לבניין כל הכלי. יוצא שלאסור כלים חשמליים ניידים צריכים לומר ב' סברות החזו"א, ואילו בכלים המחוברים לקרקע סגי בסברא שחשמל זה בונה.
אולם זה עצמו נידון האם כלי חשמלי המחובר בכבל לקיר חשיב מחובר לקרקע או לא [ונ"מ האם להצריכו טבילה ואכמ"ל]

טעות והכוונה בנייח
 

זוזו

משתמש ותיק
פותח הנושא
ועוד יותר שמעתי מרב משמרת השבת ר"א בייפוס שליטא שאמר שהגרנ"ק זצ"ל היה מיקל בחצי מעגל במכשירים שאינם מחוברים לקרקע כמו מקרר שהוציאו את השקע
 
חלק עליון תַחתִית