יוסי 2 אמר:
במבי אמר:
יוסי 2 אמר:
אם צדקה זה רציני אז כל אופן שמעורר לתשובה הוא רציני (לכאורה)
וכמובן לטבילת תוספת טהרה ולא לטבילת אשה.
אך ראיתי פעם שמביאים גם ליטול ידיים מ' פעמים (אינני זוכר היכן)
לא התכוונתי לצדקה התכוונתי לקפה..
כשעניתי, עניתי על קפה.
ועיין
https://orhachaim.co.il/%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%98%D7%91%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%91%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%94-%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D/
מכל מקום כתב מורינו הרה”ג ר’ חיים רבי שליט”א בספרו יקרא דחיי (עמוד 97), שיש להזכיר שזוהי רק חומרא בעלמא ולא חובה מדאורייתא או מדרבנן, ודלא כאותם אשר בכל הבל שנותם נותנים דעתם רק על המקוה ותיקוניו, ובקיאים במספר הטבילות, ולמה מועילה כל טבילה ביושר ובעיגול, כאשר בהלכות בורר והרחקות שהם חיוב מן הדין אין להם יד ושם.
וצריכים לדעת, שאין טבילה גדולה מעולה ומועילה, כהטובל ב”מי הדעת” כלשון הרמב”ם בהלכות מקואות (פרק יא ה’ יב), דהיינו לימוד התורה ותיקון המידות. ע”ש.
וכן תחזה בספר ילקוט יוסף (תשס”ד סימן נג עמוד שד), שבן תורה השוקד על תלמודו בהתמדה, אינו צריך להתבטל מלימודו כדי לטבול בכל יום, אלא יוסיף בלימודו, והתורה מטהרתו.
וידוע פתגם הרבי מקוצק, שהעולם אינו יודע כי דף גמרא גם כן מטהר כמו מקוה, ובפרט שבזמן הזה אין הטבילה במקוה חיוב מן הדין, אלא חשיבות גדולה, ולכן הוי מחשב שכר מצוה כנגד הפסידה.
ומה שאמר הנביא ירמיה: “מקוה ישראל השם” ודרשו חז”ל: מה מקוה מטהר את הטמאים, אף הקדוש ברוך הוא מטהר את ישראל, היינו דוקא בזמנם כשהיתה טומאה וטהרה, אבל לא בימינו אנו. ע”כ.
ובשו”ת ציץ אליעזר (חלק כ סימן כב) כתב, שסיפר לו הגר”י וועלץ זצ”ל איך שהתלוננו לפני גאון אחד על גדול פלוני שלא הולך למקוה, וענה להם על כך, שהגדול ההוא הוא בבחינה של “ביה אנא רחיץ”, שהוא בעצמו בתורתו ועבודתו את ה’ מהוה מרחץ לעצמו, ולא עוד אלא שגם אחרים טובלים בו בקדושתו ובטהרתו ובאור תורתו שמפיץ על כל סביבתו. ע”ש.