אור זרוע אמר:הכוונה לכאן ולהודעות הקודמות שם.
לע"ע לפי בדיקה שערכתי עכשיו, התגובה היא ג"כ כנ"ל, להד"ם.
ניתי ספר ונחזה
אור זרוע אמר:הכוונה לכאן ולהודעות הקודמות שם.
מור וקציעה אמר:היו שהמליצו הפסוק בתהילים: לעתיד לבוא יהיה "שירו לה שיר חדש" והטעם שצריך שיהיה שיר חדש, כי "תהילתו בקהל חסידים"- שכל התארים הנעלים להקב"ה התבזבזו כבר על ידי החסידים לפאר את רבותיהם....
קראתי בקישור וראיתי שנכתב שם כאילו יש איזה שיר בברסלב מלפני מאה שנה שכותבים ר"ל על מוהר"ן היה הוה ויהיה.אור זרוע אמר:
מור וקציעה אמר:היו שהמליצו הפסוק בתהילים: לעתיד לבוא יהיה "שירו לה שיר חדש" והטעם שצריך שיהיה שיר חדש, כי "תהילתו בקהל חסידים"- שכל התארים הנעלים להקב"ה התבזבזו כבר על ידי החסידים לפאר את רבותיהם....
אסור לכתוב כן. כתבת ע"ז.קלונימוס הרזהב אמר:קראתי בספר של הרב ישראל אודסר שכתב על האדמור מברסלב ר"נ
שהוא אדון הכל ושליט בכל וכדומה
ותמהתי מאד
האם יש למישהו מר"מ אודות השתמשות בביטויים ומושגים שהם נאמרים על השי"ת להשתמש בהם כשמדברים על ת"ח ועל עובדי ד' גדולי ישראל
להד"מ.יראתי בפצותי אמר:הוא לא הראשון שכתב כזאת על רבי נחמן, כתבו עליו גם היה הוה ויהיה. ועוד יש שמצדיקים זאת ה"י.קלונימוס הרזהב אמר:קראתי בספר בלה בלה בלה
עונה לעצמך בניק הישןיהודי אמר:פלא אצלי שמתפלאים עליהם.
נלענ"ד ע"פ מה שראיתי בכמה ספרים, שיש לפרש המאמר דקאי על "פני" האדון ולא על "האדון".עלה מבבל אמר:שלש פעמים בשנה יראה כו' את פני האדון ה' דא רשב"יכמעיין המתגבר אמר:כמדומני שיש בזוהר באיזה מקומן, על איזה פסוק שמוזכר בו שם ה', והזוהר אומר דא רשב"י, דהיינו הפסוק מרמז על רשב"י, אבל איני יודע מקומו, וכמובן שהזוהר לחוד ושאר ספרים לחוד.
ואני מכיר כמה שנהנהים עד הגג, זה בעיה של נהנה מתקרובת ע"ז?הרב מרודוש אמר:אני מכיר כמה ראשי ישיבות שמוחים כששרים לכבודם את זהמשתדל לעשות רצון ה' אמר:וששרים אחד יחיד, בדיוק שרה"י נכנס לאולם זה בסדר?
את פני האדון ה' - דא רשב"י.כמעיין המתגבר אמר:כמדומני שיש בזוהר באיזה מקומן, על איזה פסוק שמוזכר בו שם ה', והזוהר אומר דא רשב"י, דהיינו הפסוק מרמז על רשב"י, אבל איני יודע מקומו, וכמובן שהזוהר לחוד ושאר ספרים לחוד.דרומאי אמר:אשמח לציטוט מדויק מדבריו, כי אם כן הדברים יש לדון את הספרים לשרפה.קלונימוס הרזהב אמר:קראתי בספר של הרב ישראל אודסר שכתב על האדמור מברסלב ר"נ
שהוא אדון הכל ושליט בכל וכדומה
ותמהתי מאד
האם יש למישהו מר"מ אודות השתמשות בביטויים ומושגים שהם נאמרים על השי"ת להשתמש בהם כשמדברים על ת"ח ועל עובדי ד' גדולי ישראל
על אודסר אין טענה לפי שדעתו נתבלעה.
רבי חיים עוזר רבה של וילנא אמר על זמנו שהאינפלציה דוהרת ולא רק במטבע הרוסי אלא גם בתוארי הרבנים.
לא הבנתיברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:להד"מ.יראתי בפצותי אמר:הוא לא הראשון שכתב כזאת על רבי נחמן, כתבו עליו גם היה הוה ויהיה. ועוד יש שמצדיקים זאת ה"י.קלונימוס הרזהב אמר:קראתי בספר בלה בלה בלה
אין לך גבולות.
עונה לעצמך בניק הישןיהודי אמר:פלא אצלי שמתפלאים עליהם.
קודם שיביא מקור, לא הפניה לספר שאין פה לאף אחד איך להשיג, אלא ציטוט מדוייק או צילום, ואז יהיה מקום לדון בכוונתו.ה' הוא האלוקים אמר:ואני מכיר כמה שנהנהים עד הגג, זה בעיה של נהנה מתקרובת ע"ז?הרב מרודוש אמר:אני מכיר כמה ראשי ישיבות שמוחים כששרים לכבודם את זהמשתדל לעשות רצון ה' אמר:וששרים אחד יחיד, בדיוק שרה"י נכנס לאולם זה בסדר?
את פני האדון ה' - דא רשב"י.כמעיין המתגבר אמר:כמדומני שיש בזוהר באיזה מקומן, על איזה פסוק שמוזכר בו שם ה', והזוהר אומר דא רשב"י, דהיינו הפסוק מרמז על רשב"י, אבל איני יודע מקומו, וכמובן שהזוהר לחוד ושאר ספרים לחוד.דרומאי אמר:אשמח לציטוט מדויק מדבריו, כי אם כן הדברים יש לדון את הספרים לשרפה.
על אודסר אין טענה לפי שדעתו נתבלעה.
רבי חיים עוזר רבה של וילנא אמר על זמנו שהאינפלציה דוהרת ולא רק במטבע הרוסי אלא גם בתוארי הרבנים.
על שליט הכל, יצויין מ'צדיק מושל ביראת אלוקים', שאיתא בחז"ל הקב"ה גוזר וצדיק מבטלה, והדרשה היא מהפסוק שכביכול צדיק מושל באלוקים.
והקשר בין תגובתך לתגובתי הוא_____?ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:קודם שיביא מקור, לא הפניה לספר שאין פה לאף אחד איך להשיג, אלא ציטוט מדוייק או צילום, ואז יהיה מקום לדון בכוונתו.ה' הוא האלוקים אמר:ואני מכיר כמה שנהנהים עד הגג, זה בעיה של נהנה מתקרובת ע"ז?הרב מרודוש אמר:אני מכיר כמה ראשי ישיבות שמוחים כששרים לכבודם את זה
את פני האדון ה' - דא רשב"י.כמעיין המתגבר אמר:כמדומני שיש בזוהר באיזה מקומן, על איזה פסוק שמוזכר בו שם ה', והזוהר אומר דא רשב"י, דהיינו הפסוק מרמז על רשב"י, אבל איני יודע מקומו, וכמובן שהזוהר לחוד ושאר ספרים לחוד.
רבי חיים עוזר רבה של וילנא אמר על זמנו שהאינפלציה דוהרת ולא רק במטבע הרוסי אלא גם בתוארי הרבנים.
על שליט הכל, יצויין מ'צדיק מושל ביראת אלוקים', שאיתא בחז"ל הקב"ה גוזר וצדיק מבטלה, והדרשה היא מהפסוק שכביכול צדיק מושל באלוקים.
להבנתי, מה שקרה בזקנתו של הרי"ב אודסר זצ"ל, זה מה שקורה לפעמים לאנשים זקנים, שמדברים לא עם המציאות העולם שלנו אלא עם מציאות הנהזית במוחם הנחלש. וממילא לא שייך להבין מהם דברים, או לחבר משפט למשפט וכד' כי ההקשר נמצא רק בתוך ההזייה של המוח החולה. וה' ישמרנו מזה, אך זה דברים שקורים.
ה' הוא האלוקים אמר:והקשר בין תגובתך לתגובתי הוא_____?ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:קודם שיביא מקור, לא הפניה לספר שאין פה לאף אחד איך להשיג, אלא ציטוט מדוייק או צילום, ואז יהיה מקום לדון בכוונתו.ה' הוא האלוקים אמר:ואני מכיר כמה שנהנהים עד הגג, זה בעיה של נהנה מתקרובת ע"ז?
את פני האדון ה' - דא רשב"י.
על שליט הכל, יצויין מ'צדיק מושל ביראת אלוקים', שאיתא בחז"ל הקב"ה גוזר וצדיק מבטלה, והדרשה היא מהפסוק שכביכול צדיק מושל באלוקים.
להבנתי, מה שקרה בזקנתו של הרי"ב אודסר זצ"ל, זה מה שקורה לפעמים לאנשים זקנים, שמדברים לא עם המציאות העולם שלנו אלא עם מציאות הנהזית במוחם הנחלש. וממילא לא שייך להבין מהם דברים, או לחבר משפט למשפט וכד' כי ההקשר נמצא רק בתוך ההזייה של המוח החולה. וה' ישמרנו מזה, אך זה דברים שקורים.
לצערי זה אמת, תחת הכותרת שיר ידידות ואינני זוכר ההמשך מודפס שיר ארור זה.ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:להד"מ.יראתי בפצותי אמר:הוא לא הראשון שכתב כזאת על רבי נחמן, כתבו עליו גם היה הוה ויהיה. ועוד יש שמצדיקים זאת ה"י.קלונימוס הרזהב אמר:קראתי בספר בלה בלה בלה
אין לך גבולות.
עונה לעצמך בניק הישןיהודי אמר:פלא אצלי שמתפלאים עליהם.
לא, זה שקר.יראתי בפצותי אמר:לצערי זה אמת, תחת הכותרת שיר ידידות ואינני זוכר ההמשך מודפס שיר ארור זה.ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:להד"מ.יראתי בפצותי אמר:הוא לא הראשון שכתב כזאת על רבי נחמן, כתבו עליו גם היה הוה ויהיה. ועוד יש שמצדיקים זאת ה"י.
אין לך גבולות.
עונה לעצמך בניק הישןיהודי אמר:פלא אצלי שמתפלאים עליהם.
אינני יודע מיהו "יהודי" וודאי שאיננו שם אחר שלי, תתפלא אינני היחיד שיש לו דברים בענין ברסלב, למרות שיש לי גם הרבה דברים טובים לומר על חלק מברסלב, אך הקושיות הגדולות לא מתורצות בהיותם של חלק עובדי ה' וירא"ש מרבים.
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:נלענ"ד ע"פ מה שראיתי בכמה ספרים, שיש לפרש המאמר דקאי על "פני" האדון ולא על "האדון".עלה מבבל אמר:שלש פעמים בשנה יראה כו' את פני האדון ה' דא רשב"יכמעיין המתגבר אמר:כמדומני שיש בזוהר באיזה מקומן, על איזה פסוק שמוזכר בו שם ה', והזוהר אומר דא רשב"י, דהיינו הפסוק מרמז על רשב"י, אבל איני יודע מקומו, וכמובן שהזוהר לחוד ושאר ספרים לחוד.
אין טענה על כך שיש קושיות.יראתי בפצותי אמר:למרות שיש לי גם הרבה דברים טובים לומר על חלק מברסלב, אך הקושיות הגדולות לא מתורצות בהיותם של חלק עובדי ה' וירא"ש מרבים.
"לדבקה בו" "ובו תדבק" מתפרשים בחז"ל על הידבקות בת"ח.מםאלף אמר:ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:נלענ"ד ע"פ מה שראיתי בכמה ספרים, שיש לפרש המאמר דקאי על "פני" האדון ולא על "האדון".עלה מבבל אמר:שלש פעמים בשנה יראה כו' את פני האדון ה' דא רשב"י
כַד הֲוָה רִבִּי אַבָּא וְחַבְרַיָּיא חָמָאן לְרִבִּי שִׁמְעוֹן הֲווֹ רַהֲטֵי אֲבַתְרֵיהּ וְאַמְרֵי (הושע י א) אַחֲרֵי ה' יֵלְכוּ כְּאַרְיֵה יִשְׁאָג. (זוהר הקדוש פרשת אחרי עט)
ישראל הכהן אמר:דוגמה קטנה: בכל חסידות אומרים שהרבי נכנס לביתו נאווה קודש.
רק כעת פורסם הסירטון שפרוש מברך את הגרי"ג יאריך ימים על ממלכתו, והגרי"ג תמה איזה ממלכה? וגם צריך להיות מזרע המלוכה.
אמנם על מצבת הרב שך גם נכתב תוארים שכתוב רק על הקב"ה.
אמרו לי' לאילפא וכו' מליך מר, מאן מלכי-רבנן, ערשין ותרתין שנין מלך רבה, ועוד הרבה מקומות.ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:לביתו נאווה קודש - בדברים כאלה אין צורך להיכנס בכלל לביאור ע"פ תורת החסידות וכד', פשוט שזה בס"ה מטבע לשון לתפארת המליצה ואיש אינו חושב או מתכוון למשהו אחר.ישראל הכהן אמר:דוגמה קטנה: בכל חסידות אומרים שהרבי נכנס לביתו נאווה קודש.
רק כעת פורסם הסירטון שפרוש מברך את הגרי"ג יאריך ימים על ממלכתו, והגרי"ג תמה איזה ממלכה? וגם צריך להיות מזרע המלוכה.
אמנם על מצבת הרב שך גם נכתב תוארים שכתוב רק על הקב"ה.
על ממלכתו - כראש ישיבה. וגם בגמ' נזכר לשון מלוכה ברב אשי ועוד כמה אמוראים על ראשות ישיבה.
א. לא זה השיר עליו דברתי, אך הוא קיים.ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:לא, זה שקר.יראתי בפצותי אמר:לצערי זה אמת, תחת הכותרת שיר ידידות ואינני זוכר ההמשך מודפס שיר ארור זה.ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:להד"מ.
אין לך גבולות.
עונה לעצמך בניק הישן
אינני יודע מיהו "יהודי" וודאי שאיננו שם אחר שלי, תתפלא אינני היחיד שיש לו דברים בענין ברסלב, למרות שיש לי גם הרבה דברים טובים לומר על חלק מברסלב, אך הקושיות הגדולות לא מתורצות בהיותם של חלק עובדי ה' וירא"ש מרבים.
הנה ה"שיר ידידות", שחיבר רבי יצחק ברייטער זצ"ל. בכל ברסלב שרים אותו בסעודת ההילולא.
לא כתוב בו שום היה הוה ויהיה.
(זה אמנם שיר חריף מאד, אבל לכל משפט בו יש יסוד מפורש בתורות מליקוטי מוהר"ן. בדומה לבר יוחאי, שכל משפט מבוסס על עניין מתורת רשב"י, בזוהר או בגמרא)
זה השיר, בביצוע של ר' יוסף קרדונר
נ.ב. שמתי לב שכשהוא נעלם מהפורום - אתה הופעת, עם אותם דיבורים ואותם נושאים באותו סגנון בוטה בדיוק.
התואר הנ"ל מוזכר על מצבת הרי"ף (יעויין בהקדמה במסכת ברכות)ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:אמנם על מצבת הרב שך גם נכתב תוארים שכתוב רק על הקב"ה.
נפתולי אמר:קראתי בקישור וראיתי שנכתב שם כאילו יש איזה שיר בברסלב מלפני מאה שנה שכותבים ר"ל על מוהר"ן היה הוה ויהיה.
ובכן להד"ם וזה ממש הוצש"ר.
כנראה שמישהו התבלבל עם השיר הידוע "חידוש כמותו מעולם, לא היה מעולם ועד עולם, מהרבה עולמות שמו נעלם וכו'"
שזה בכלל לא מתקרב להיה הוה ויהיה וכדו', שזה בס"ה העתקה מדברי מוהר"ן שהוא חידוש בדרכו, שלא היה מעולם חידוש כזה וכו'
הנ"ל המשך לתגובתי הקודמתקניני תורה אמר:זה נמצא מיד אחרי הנוסח שכתב רבי משה ן' עזרא, יש את הנוסח שנכתיו אחריו ושם מוזכרת המילה יחיד.
קניני תורה אמר:הנ"ל המשך לתגובתי הקודמתקניני תורה אמר:זה נמצא מיד אחרי הנוסח שכתב רבי משה ן' עזרא, יש את הנוסח שנכתיו אחריו ושם מוזכרת המילה יחיד.
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:הנה עוד שני שירי ידידות שנכתבו על מוהר"ן זי"ע
אחד ממוהרנ"ת ואחד מתלמיד נוסף בתקופתו.
באף אחד מהם כמובן לא נכתב לשון היה הוה ויהיה או דומה או קרוב לזה.