דמי שביעית. האם מה שקדוש מכח פרי הנאכל חי מותר לחללו על אוכל מבושל? וכן להיפך.

אור מופלא

משתמש רגיל
זכורה לי הלכה כזו, או שאם היו דמי שביעית הקדושים מכח פרי הנאכל רק חי וחיללו אותם על דבר הנאכל גפ מבושל, אסור לבשלו.
לע"ע לא מצאתי בספרי הקיצורים. אולי יוכל מישהו להחכימני?
 

בן עזאי

משתמש ותיק
מותר לחללו ופשוט, וכ"כ הגרד"ל באהלי שביעית בגליון חג הסוכות, [ובלא"ה פשוט הוא, וכ"מ בכל דברי הירו', דרק החליף יין בשמן שאסור לסוכו וכן מאכל אדם במאכל בהמה וכו'].
 

בן עזאי

משתמש ותיק
כל אכילת אדם הרגילים שוים, אלא שאם אוכל חי דבר שהרגילות לאוכלו מבושל, מפסידו מאיכות השימוש, משא"כ אכילה וסיכה.
 

אור מופלא

משתמש רגיל
פותח הנושא
ולחללו על תרופה, אסור לפ"ז?
האיסור לסוך יין הוא לא מדין הפסד בדיוק כמו חי שבשלו?
 

בן עזאי

משתמש ותיק
אור מופלא אמר:
ולחללו על תרופה, אסור לפ"ז?
להדיא שם שאסור.

תלמוד ירושלמי (וילנא) מסכת שביעית פרק ז 

החליף אוכלי אדם באוכלי בהמה כמה דתימר אוכלי אדם אין עושין מהן מלוגמא ודכוותה אוכלי בהמה אין עושין מהן מלוגמא, [והיינו אפי' לאדם].
 
חלק עליון תַחתִית