כן ולא. הוא כותב במכתב (המובא בילקו״י שהבאתי) שזה תלוי אם זה יפגע בבית או לא, פשוט אצל אברכים זה יותר מצוי כי מתפרנסים ממלגות זעומות.עמנואל אמר:ייתכן והרב מחלק בין אברכים שיש בידם להשתדל לבין שאר העם. ואם אכן ישנה סתירה, הסרטונים משקפים את המשנה האחרונה.
לביא אמר:הרב חזר בו ביבי״א
מכתב קול קורא הוא מכתב ישןילקוי היתר מכירה.pdf
לביא אמר:הרב חזר בו ביבי״א
מכתב קול קורא הוא מכתב ישןילקוי היתר מכירה.pdf
למען האמת אני פחות הסתכלתי על לשון הגר״י, אך זו לשון מרן במכתב בשנת תשס״ז:לישועתך קויתי השם אמר:דעת הרב יצחק יוסף, בדעת אביו הגרע"י, גם לא ברורה
B.b אמר:IMG_20211115_182216_680.jpg
מפורש דעתו שיש עניין להחמיר
בראשית רבה (וילנא) פרשת וישלחהליכות עולמים אמר:להחמיר לבני תורה בלבד
אמר להם אם אתם בניה של תורה תנו נפשכם עליה, ואם אין אתם בניה למה אתם נהרגים עליה
אין בכך כדי לשנות את העובדה שלדעת הרב עובדיה ועוד גדולים לא מעטים היתר המכירה מבוסס היטב ואכפת להם מהשמיטה לא פחות מהאוסרים.אינני אני אמר:בראשית רבה (וילנא) פרשת וישלחהליכות עולמים אמר:להחמיר לבני תורה בלבד
אמר להם אם אתם בניה של תורה תנו נפשכם עליה, ואם אין אתם בניה למה אתם נהרגים עליה
יש חילוק עצום בין שימוש בתוצרת היתר מכירה, שבזה יש להקל לדעת הרב עובדיה מכמה וכמה טעמים ואכמ"ל, לבין התבססות החקלאי על היתר מכירה, שבזה ודאי יש לחזק הרבה שכמה שיותר חקלאים ישמרו שמיטה כהלכתה ולא יזדקקו להיתרים מפוקפקים כדי להתחמק ממצות התורה. וכמדומה שזה פשר ההבדלים בדברי הרב עובדיה יוסף.עשירית האיפה אמר:חתנו הרב בוטבול העיד (בקול ברמה) שבשנים האחרונות הגר"ע לא הכניס לבית היתר מכירה
(וגם ידוע שהורה לבד"ץ בית יוסף לא להכניס בשופו"א)
והחלוקה היא ברורה, מי שיודע, פעם היה קשה להשיג ירקות שמיטה למהדרין, וגם כשהיה היה ביוקר גדול ובאיכות ירודה, היום המחיר אותו מחיר והאיכות אותה איכות והזמינות כמעט אותה זמינות אז ודאי שראוי להחמיר.
הליכות עולמים אמר:אין בכך כדי לשנות את העובדה שלדעת הרב עובדיה ועוד גדולים לא מעטים היתר המכירה מבוסס היטב ואכפת להם מהשמיטה לא פחות מהאוסרים.אינני אני אמר:בראשית רבה (וילנא) פרשת וישלחהליכות עולמים אמר:להחמיר לבני תורה בלבד
אמר להם אם אתם בניה של תורה תנו נפשכם עליה, ואם אין אתם בניה למה אתם נהרגים עליה
דרומאי אמר:יש חילוק עצום בין שימוש בתוצרת היתר מכירה, שבזה יש להקל לדעת הרב עובדיה מכמה וכמה טעמים ואכמ"ל, לבין התבססות החקלאי על היתר מכירה, שבזה ודאי יש לחזק הרבה שכמה שיותר חקלאים ישמרו שמיטה כהלכתה ולא יזדקקו להיתרים מפוקפקים כדי להתחמק ממצות התורה. וכמדומה שזה פשר ההבדלים בדברי הרב עובדיה יוסף.
זהו רק למהדרין, ובין השאר כדי לחזק את שומרי השמיטה.עשירית האיפה אמר:דרומאי אמר:יש חילוק עצום בין שימוש בתוצרת היתר מכירה, שבזה יש להקל לדעת הרב עובדיה מכמה וכמה טעמים ואכמ"ל, לבין התבססות החקלאי על היתר מכירה, שבזה ודאי יש לחזק הרבה שכמה שיותר חקלאים ישמרו שמיטה כהלכתה ולא יזדקקו להיתרים מפוקפקים כדי להתחמק ממצות התורה. וכמדומה שזה פשר ההבדלים בדברי הרב עובדיה יוסף.
א. יש מכתב ממנו גם בעניין השימוש בתוצרת
ב. כמו שכתבתי, בבד"ץ בית יוסף הוא הורה לא להשתמש בהיתר מכירה
ג. כמו שכתבתי עדותו של חתנו שלא הכניס לבית היתר מכירה בשנים האחרונות.
ודאי שזה למהדרין, כל השאלה היא האם דעתו שיש להחמיר או שאין עניין להחמיר.דרומאי אמר:זהו רק למהדרין, ובין השאר כדי לחזק את שומרי השמיטה.עשירית האיפה אמר:דרומאי אמר:יש חילוק עצום בין שימוש בתוצרת היתר מכירה, שבזה יש להקל לדעת הרב עובדיה מכמה וכמה טעמים ואכמ"ל, לבין התבססות החקלאי על היתר מכירה, שבזה ודאי יש לחזק הרבה שכמה שיותר חקלאים ישמרו שמיטה כהלכתה ולא יזדקקו להיתרים מפוקפקים כדי להתחמק ממצות התורה. וכמדומה שזה פשר ההבדלים בדברי הרב עובדיה יוסף.
א. יש מכתב ממנו גם בעניין השימוש בתוצרת
ב. כמו שכתבתי, בבד"ץ בית יוסף הוא הורה לא להשתמש בהיתר מכירה
ג. כמו שכתבתי עדותו של חתנו שלא הכניס לבית היתר מכירה בשנים האחרונות.
כי מבני תורה מצפים להחמיר אך עדיין ההיתר מבוסס היטב. וראו הילקוט יוסף המובא לעיל.B.b אמר:הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א מקפיד בכל הוצאות ספריו הקודמים להביא את מכתביו של מר אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצל שבני התורה ואברכים צרכים להחמיר ולקנות משמיטה לחומרא ( אפשר להיווכח גם בהוצאה הכי אחרונה של ספרו השביעית והליכותיה שנת תשסו עם הוספות בשנת תשע"ה ) וכן הוא בעצמו במכתב משנת תשע"ו (אחרי פטירת אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצל) כותב מפורש שאברכים ובני התורה יחמירו לא לאכול מהיתר מכירה.
מצורף צילום המכתבים הנ''ל:
@GPdfBot(1) (1).pdf
לישועתך קויתי השם אמר:דעת הרב יצחק יוסף, בדעת אביו הגרע"י, גם לא ברורה
מצד אחד
ילקוי היתר מכירה.pdf
מצד שני
עצם זה שהראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א מקפיד בכל הוצאות ספריו הקודמים להביא את מכתביו של מר אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצל שבני התורה ואברכים צרכים להחמיר ולקנות משמיטה לחומרא ( אפשר להיווכח גם בהוצאה הכי אחרונה של ספרו השביעית והליכותיה שנת תשסו עם הוספות בשנת תשע"ה ) וכן הוא בעצמו במכתב משנת תשע"ו (אחרי פטירת אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצל) כותב מפורש שאברכים ובני התורה יחמירו לא לאכול מהיתר מכירה.נקודה.לישועתך קויתי השם אמר:דעת הרב יצחק יוסף, בדעת אביו הגרע"י, גם לא ברורה
מצד אחד
ילקוי היתר מכירה.pdf
מצד שני
כי מבני תורה נדרש להחמיר אך עדיין היתר המכירה בעיניו היתר גמור לכתחילה וכמו שכתב בילקו"י.B.b אמר:עצם זה שהראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א מקפיד בכל הוצאות ספריו הקודמים להביא את מכתביו של מר אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצל שבני התורה ואברכים צרכים להחמיר ולקנות משמיטה לחומרא ( אפשר להיווכח גם בהוצאה הכי אחרונה של ספרו השביעית והליכותיה שנת תשסו עם הוספות בשנת תשע"ה ) וכן הוא בעצמו במכתב משנת תשע"ו (אחרי פטירת אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצל) כותב מפורש שאברכים ובני התורה יחמירו לא לאכול מהיתר מכירה.נקודה.לישועתך קויתי השם אמר:דעת הרב יצחק יוסף, בדעת אביו הגרע"י, גם לא ברורה
מצד אחד
ילקוי היתר מכירה.pdf
מצד שני
כל גדולי התורה שהתירו את היתר המכירה אכפת להם לא פחות מהשמיטה!!!דרומאי אמר:הליכות עולמים אמר:אין בכך כדי לשנות את העובדה שלדעת הרב עובדיה ועוד גדולים לא מעטים היתר המכירה מבוסס היטב ואכפת להם מהשמיטה לא פחות מהאוסרים.אינני אני אמר:בראשית רבה (וילנא) פרשת וישלח
אכן, זו דעתו של הרב עובדיה.
אבל רוב מתירי ההיתר מכירה כן היה איכפת להם פחות מהשמיטה ולכן התירו, ודוק.
דרומאי אמר:יש חילוק עצום בין שימוש בתוצרת היתר מכירה, שבזה יש להקל לדעת הרב עובדיה מכמה וכמה טעמים ואכמ"ל, לבין התבססות החקלאי על היתר מכירה, שבזה ודאי יש לחזק הרבה שכמה שיותר חקלאים ישמרו שמיטה כהלכתה ולא יזדקקו להיתרים מפוקפקים כדי להתחמק ממצות התורה. וכמדומה שזה פשר ההבדלים בדברי הרב עובדיה יוסף.עשירית האיפה אמר:חתנו הרב בוטבול העיד (בקול ברמה) שבשנים האחרונות הגר"ע לא הכניס לבית היתר מכירה
(וגם ידוע שהורה לבד"ץ בית יוסף לא להכניס בשופו"א)
והחלוקה היא ברורה, מי שיודע, פעם היה קשה להשיג ירקות שמיטה למהדרין, וגם כשהיה היה ביוקר גדול ובאיכות ירודה, היום המחיר אותו מחיר והאיכות אותה איכות והזמינות כמעט אותה זמינות אז ודאי שראוי להחמיר.