חיים כץ אמר:
תורת המערב אמר:
כדאי היא החקלאים הקדושים שמוסרים נפשם להוציא פירותיה הקדושים והם גיבורי כח בשנת השמיטה להדר לאכול מיבוליהם, וכן יש לנו חלק בכל המצוות התלויות באה"ק, כי ע"י שכולם אוכלים אותם גורמים שהם יזרעו ויקיימו המצות ופשוט
מסופקני ...
האם אתה יודע מה אתה סח ???
איך נאכל את פירותיהם הקד' של גיבורי הכח שכולנו מצדיעים להם...
ללכת לקנות מהם ח"ו...
ללכת לקטוף מן ההפקר אפשר ואפשר אבל כאליו מה ירוויח החקלאי המרומם מזה...
אלא מאי לקנות מ"אוצר בי"ד " ע"ז ממנ"פ אם החקלאי ייהנה מזה שאני קונה הרי יש כאן איזה בית מיחוש... ואם לא הדרא קשיא לדוכתא...
כל זה אם אתה מתכיווין על פירות החרשתי.....
ואם בכלל אתה מדבר על ירקות זה אסור מדין ספייחן לכו"ע, ואין שום אפשרות לאכול מקדושת תוצרת החקלאים החביבים אלא או כהחזו"א ומנכרי בקדו"ש או כדעת הב"י מנכרי בלי קדו"ש.
כן כך כתבו כל גדולי עולם זי"ע כהרידבז והישועות מלכו ועוד שזה היא הדרך המובחר לתמוך בהם. וזה ידוע וגם הגה"ק מקוממיות זיע כתב כן שבזה שאוכלים מהיבול שהם נשארו בהשדות שלהם זה נותן בהם כח להפקירם, כי גם אתה כאשר נותן צדקה מקבל חיזוק שזה הולך למקום לגימיטימי.
והפוסקים לא חששו לזה שאתה רוצה להכניס חשש שוא שאם הם מקבלים חיזוק מזה וגם התורה הקד' ככתוב והיתה הארץ לכם לאכלה, ואין כאן בלבול פלפול יתר שאין אפי' בכלל וקבל שכר.
ולהירקות כבר הבאנו בשרשורים אחרים מהפוסקים ומספרים שהיו משמרים יבולי ששית, ואם אנחנו מחשיבים עצמנו כמחמירים וכאצילי נפש וחסידים ונפש וכו' וכו' שהדור ב"ה מלא מחומרות ועוד, אז כדאי היא פשוט להיכנס לחנות ולקנות אוכל מכל הסוגים, ולאכול ככל היותר משפע הקב"ה בארה"ק
ואם אתה חושדני בלייטיות של חובבי ציון ומזרחי וכו', ע"ז אנו קובלים שאנחנו חרדים לייטים יותר מלייטים אחרים, וכל מה שחששו צדיקים עולם שנמשך אחר הבלי העולם וכו', כבר קרה לנו עם שמוץ אריבער ואנחנו עמוק עמוק בתוך הבלי העולם רק עם גושפנקא 'חרדית' כזה...
נא לחכות עד למחר לתגובה...