ראיתי בירושלים שישנם חנויות ירקות אשר הם תחת כשרות הבד''ץ של העדה''ח, שהם כידוע נוהגים למעשה כדעת הב''י שאין קדו''ש ביבול נכרי, וממילא לדידהו אפשר למכור ולקנות אותם כרגיל, אבל אותם חנויות מציעות למקפידים שהם יעשו שטר שליחות עם המוכר, והיינו שרוצים עי''ז להתיר גם למקפידים על קדו''ש ביבול זה, שיותר להם לקנות בחנות זו ע''י השטר הזה, וכפי ההיתר שהנהיג בזה החזו''א שהמוכר הוא שליח של הלקוח לקנות מהסיטונאי את היבול והוא שליח לקנות מהירקן ומשלמים רק על העלות.
ולכאורה צ''ע אם שייך להתיר בכה''ג כיון שהרי המוכר עצמו בשעת קנייתו מהסיטונאי איננו עושה זאת בתורת שליחות שהרי הוא איננו מקפיד על קדו''ש ביבול נכרי, ונמצא שהוא קונה את היבול לעצמו וכן ה''ה לעניין הסיטונאי כשקונה מהחקלאי, וא''כ מה יועיל שבסוף הדרך יהא שליחות בין המוכר ללוקח, והרי הפירות הם של המוכר בעצמו ואין כאן שום עניין של שליחות, ולכאורה ההסדר הזה יועיל רק במוכר וסיטונאי שהם בעצמם יקפידו על כך שאז מלכתחילה הכל יתנהל ע''פ עסק השליחות הזה.
אא''כ נימא שיש כאן עניין של ברירה שכשהלקוח הזה קונה מתברר למפרע שאת הפירות שלו קנה המוכר בתורת שליחות ולא שיהיה שלו וכן הלאה, וננקוט שמועיל בזה ברירה כיון שקי''ל להלכה ששביעית בזה''ז דרבנן, אבל זה קצת משים את כל העניין לחוכא.
ולכאורה צ''ע אם שייך להתיר בכה''ג כיון שהרי המוכר עצמו בשעת קנייתו מהסיטונאי איננו עושה זאת בתורת שליחות שהרי הוא איננו מקפיד על קדו''ש ביבול נכרי, ונמצא שהוא קונה את היבול לעצמו וכן ה''ה לעניין הסיטונאי כשקונה מהחקלאי, וא''כ מה יועיל שבסוף הדרך יהא שליחות בין המוכר ללוקח, והרי הפירות הם של המוכר בעצמו ואין כאן שום עניין של שליחות, ולכאורה ההסדר הזה יועיל רק במוכר וסיטונאי שהם בעצמם יקפידו על כך שאז מלכתחילה הכל יתנהל ע''פ עסק השליחות הזה.
אא''כ נימא שיש כאן עניין של ברירה שכשהלקוח הזה קונה מתברר למפרע שאת הפירות שלו קנה המוכר בתורת שליחות ולא שיהיה שלו וכן הלאה, וננקוט שמועיל בזה ברירה כיון שקי''ל להלכה ששביעית בזה''ז דרבנן, אבל זה קצת משים את כל העניין לחוכא.