תלמיד נאמן אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
אגב,
שאלת קדושת שביעית בשנים האחרונות מחמירה, היות והנכרים זרועים עבור ישראל באופן מובהק.
נא יסביר מר מדוע מחמירה שאלת קדו"ש ?
דרך אגב, מדברים על אפשרות של יבוא ירקות מהודו בעקבות קיצור מסלול הטיסה. למרות שאינני מבין מה חסר ביון ובולגריה ?
כשיהודי קונה מנכרי שגידל באדמותיו גידולים, הרי יש כאן רק מח' אי יש בזה קדושת שביעית או לא. (יש קנין לעכו"ם גבי שביעית).
וכך היה תמיד שגם בד"ץ העדה החרדית וגם בבני ברק היו מביאים ירקות מגידולים כאלו ובירושלים לא נהגו ק"ש ובב"ב נהגו (מי שנהג).
לפני שנת השמיטה תשס"ח עורר הגרמ"ש קליין בשבת הגדול או בשבת שובה. שאסור לקנות ירקות אלו ואפי' על מנת לנהוג בהם קדושת שביעית, וטעמו - שכיון שחנויות השיווק מזמינות את הסחורה לפני שמיטה מהנכרי הוי שזרע בשביל ישראל ואסור מדין אמירה לעכו"ם, והסחורה נאסרה מדין עבודה בפירות שביעית. (למאן דסבר שהוי קדוש בקדושת שביעית). והעדה החרדית יצאו אז בכמה קונטרסים שאין הדבר כן,ואפי' מי שנוהג בקדושת שביעית יכול להשתמש בהם בקדושה. והלה יצא נגדם ג"כ בכמה תשובות וכו'. (היה כאן עוד כמה מח' בגדרי אמירה לעכום ועוד).
למעשה הסכים עמו הרב לנדא. ובי"ד לנדא בב"ב התחילו להחמיר ע"ז. (ואז היה תקופות שהיה חנות הירקות ריקות כיון שלא היה בידם להזמין)
בערך זה תוכן הדברים - וכמובן שלא דייקתי ואיני מכיר הסוגיות בזה. אם אמצא אעלה את הקונטרסיים שיצאו אז