בלויא אמר:
'ויש בזה דעה שלישית שהיא כעין פשרה בין ב' דעות אלו'.
תודה. אבל יש לי בעיה לכתוב כן במקרה זה, כי לא מדובר בדעה, אלא בכונת הברכה.
אולי עדיף שאכתוב את המקרה כדי שיובן יותר, כתבתי שיש מחלוקת בין בבלי לירושלמי וכתוצאה מכך גם בין נוסחאות התפילה שבידינו, אם ברכת המשפט הינה תפילה שה' יתן לנו אפשרות לשפוט בצדק ולא נהיה תחת משפט הגויים (בבלי), ולפי זה אין אומרים וצדקנו במשפט, כי אין לברכה זו ענין למשפטי ה'. או כדברי הירושלמי שעיקר הברכה שה' ידיננו בצדק ויצדיקנו במשפט וכדרך הבקשות בימים הנוראים, ולפי זה כן יש לומר וצדקנו וכו' (ויש אף מרחיבים את הנוסח).
דעה שלישית הינה שאנו מבקשים שה' ישפוט את הרשעים, וזהו אכן כעין פשרה, מחד הבקשה היא למשפטי ה', ומאידך מדובר בבקשה לעונש הרשעים, ולא שיצדיקנו במשפט.
אתה חושב שמתאים לכתוב כפי שהצעת? - זה נראה לי לא כל כך מתאים, אבל אולי אני טועה.