מחירון

נבשר

משתמש ותיק
בשביל לרענן ולהתחדש, מה המחיר המומלץ (כמו מחיר מומלץ של משרד התחבורה לשיעור נהיגה) לשעת עריכה, וכן מה המחיר לשעת הגהה?
 

מלמד להועיל

משתמש ותיק
אני כבר במשך כמה שנים לוקח 50 שח לשעת עריכה [יש עבודות מזדמנות שאני לוקח יותר או פחות, ויש שלפי עבודה ולא לפי שעה, אבל זה הקו הכללי]
 

אברהם משה

משתמש ותיק
נבשר אמר:
בשביל לרענן ולהתחדש, מה המחיר המומלץ (כמו מחיר מומלץ של משרד התחבורה לשיעור נהיגה) לשעת עריכה, וכן מה המחיר לשעת הגהה?
זה כמו לשאול מה המחיר המומלץ לשעת גרפיקה...
שוק העריכה זה שוק פרוע ואין מחיר מומלץ, כלומר אין גוף כמו משרד תחבורה שיעמוד אחרי זה ויקבע מסמרות.
יש שיבקשו שכר מינימום, ויש שיבקשו שכר מקסימום,
תלוי בהרבה גורמים.
 
 

נבשר

משתמש ותיק
פותח הנושא
אברהם משה אמר:
זה כמו לשאול מה המחיר המומלץ לשעת גרפיקה...
שוק העריכה זה שוק פרוע ואין מחיר מומלץ, כלומר אין גוף כמו משרד תחבורה שיעמוד אחרי זה ויקבע מסמרות.
יש שיבקשו שכר מינימום, ויש שיבקשו שכר מקסימום,
תלוי בהרבה גורמים.
ודאי לא התכוונתי לפי חוקי הרשויות, אלא כמו מחיר ממוצע בשוק, שראוי לאדם לדרוש עליו.
 

יעקב ר

משתמש ותיק
50 זה נמוך ומאד התחלתי/בסיסי.
כמובן שהכל תלוי בסוג העריכה, יש עריכת תוכן, יש עריכת לשון ויש סוגי עריכות עמוקים יותר (כמו פתיחת מ"מ לחומר מורחב).
בסופו של דבר, כל אחד אמור לתמחר את עצמו - כבעל מקצוע עם ניסיון וידע - ולחשב כמה שווה שעה שלו.
 

בת עין

משתמש ותיק
תלוי.
יש את מחיר המינימום של 45 ש"ח לשעה, זה מתחיל בדרך כלל בסכום הזה (לתת פחות זה מתחת לכל הגינות).

בסופו של דבר רוב העריכות הסטנדרטיות (לא תעריף חו"ל) מסתובבות סביב החמשים-חמשים וחמש.

אך מי שמתקדם ויש לו מה להציע, צריך לדרוש יותר (לאנשים רבים קשה לדרוש, אבל צריך לדעת לעשות זאת).

אני אישית, על עבודה רגילה לא לוקח יותר מחמשים וחמש.
אך כשמדובר במשהו יותר רציני (משהו שדורש השקעה רצינית, כמו עריכת מאמרים בענייני זמני היום שיש צורך להכיר גם את המציאות האסטרונומית), אני לוקח שמונים.
 

יעקב ר

משתמש ותיק
בת עין אמר:
יש את מחיר המינימום של 45 ש"ח לשעה, זה מתחיל בדרך כלל בסכום הזה (לתת פחות זה מתחת לכל הגינות).
מצטער. זה שכר רעב, ביזיון לתת לאברך ת"ח שעוסק בעריכה תורנית כזה סכום!
מנקה פשוט, וסליחה על הדוגמה, מקבל היום יותר מזה. ולא תהא כהנת כפונדקית...
אני מודע לעובדה שיש מכונים שמנצלים אברכים שמחפשים השלמת הכנסה ומפנקים אותם ב-10 ש"ח מעל משכרות המינימום, והם מרגישים 'בשמיים', אבל זו בושה לעולם התורה (וכבר ראיתי שזעק על כך הגאון רבי נאמ"ן שליט"א בכמה הזדמנויות)

בתקווה לשינוי ושיפור...
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
כמה וכמה שנים עסקתי בהקלדה ועריכה ותירגום ועשיית מפתחות וכו' וכו', ולפני שהצעתי מחיר ביקשתי לראות דוגמא של החומר,. כי יש עבודות קלות וגם מעניינות, שפשות נהנים לעבוד עליהם שאפשר לקחת עליהם המחיר המינימום שהוא כ- 50 ש"ח, ויש כאלה שקשים מאוד, והכותב לא יודע לכתוב, או שמבקש כל מיני עריכות מיוחדות לא סטנדרטיות, וצריך השקעה של הרבה זמן וכח, ולפעמים אני פשוט לא "מתחבר" כלל לנוושא, וזה עבודה משעממת נורא, ולא נשאר אלא העבודה הקשה, ועל עבודות כאלה קובעים מחיר מיוחד, הכל לפי הענין.
וכן כמובן "עבודות לחץ" שהלקוח מבקש שהעבודה תיגמר בזמן קצר, דוגמת "מהיום למחר" [או אפילו מהיום להיום], לוקחים על זה תוספת מחיר.
 

אור זרוע

משתמש ותיק
יעקב ר אמר:
בת עין אמר:
יש את מחיר המינימום של 45 ש"ח לשעה, זה מתחיל בדרך כלל בסכום הזה (לתת פחות זה מתחת לכל הגינות).
מצטער. זה שכר רעב, ביזיון לתת לאברך ת"ח שעוסק בעריכה תורנית כזה סכום!
מנקה פשוט, וסליחה על הדוגמה, מקבל היום יותר מזה. ולא תהא כהנת כפונדקית...
אני מודע לעובדה שיש מכונים שמנצלים אברכים שמחפשים השלמת הכנסה ומפנקים אותם ב-10 ש"ח מעל משכרות המינימום, והם מרגישים 'בשמיים', אבל זו בושה לעולם התורה (וכבר ראיתי שזעק על כך הגאון רבי נאמ"ן שליט"א בכמה הזדמנויות)

בתקווה לשינוי ושיפור...
שמעתי שיש מכונים שנותנים 10 דולר לשעה.
 
 

פענח

משתמש רגיל
לימוד זכות על המכונים המשלמים פרוטות:
למעשה האברך יושב ולומד, ואולי גם הוא עושה את זה בשעות של הכולל, ויותר מתמכין דאורייתא אין כאן, ובגלל שיש לו תועלת מלימודו הוא מוסיף לו מעט.
אבל כמו בכל סקטור, אם העורכים לא יתפתו לעבוד בפרוטות, יש סיכוי שישלמו להם מחיר מתאים.
 

אור זרוע

משתמש ותיק
פענח אמר:
לימוד זכות על המכונים המשלמים פרוטות:
למעשה האברך יושב ולומד, ואולי גם הוא עושה את זה בשעות של הכולל, ויותר מתמכין דאורייתא אין כאן, ובגלל שיש לו תועלת מלימודו הוא מוסיף לו מעט.
אבל כמו בכל סקטור, אם העורכים לא יתפתו לעבוד בפרוטות, יש סיכוי שישלמו להם מחיר מתאים.
עבודת הגהה אינה לימוד.
גם מי שמחבר ביאור משולב וקובץ ביאורים, רוב זמנו עוסק בניסוח ועריכה וסידור החומר. לא ברור שאפשר לעשות את זה בשעות הכולל. וזו עבודה מפרכת ממש.
יש גם אברכים שעוסקים בההדרת הטור ושלחן ערוך, ועורכים השוואות בין כת"י ודפוסים ישנים - וגם הם מקבלים פרוטות ממש.
אם יש כאן תמכין דאורייתא, זה האברך שתומך במכון...

אני רק מציין עובדה, ולא מבקש להלין או להתלונן על אף אחד, וממילא גם לא נזקק ללימוד זכות.
 
 

מבקש השם

משתמש ותיק
אור זרוע אמר:
אם יש כאן תמכין דאורייתא, זה האברך שתומך במכון...

דברים כדורבנות!

בהתאם לזה, הגיע הזמן, להפסיק לקרוא לרשתות כוללים מסוימים, שמשלמים פרוטות, "תמכין דאורייתא"

או לראשיהם, "גדול מחזיקי התורה בדורנו" וכדו',
זה לא "מחזיק תורה", אלא "מפעיל תורה"

כי לכל היותר, יש לו מפעל תורה, אבל הוא בהחלט לא מחזיק, אשתו של האברך מחזיקה (בקושי), או האברך עצמו בשעות הפנויות
 

מענה לשון

משתמש ותיק
מבקש השם אמר:
אור זרוע אמר:
אם יש כאן תמכין דאורייתא, זה האברך שתומך במכון...

דברים כדורבנות!

בהתאם לזה, הגיע הזמן, להפסיק לקרוא לרשתות כוללים מסוימים, שמשלמים פרוטות, "תמכין דאורייתא"

או לראשיהם, "גדול מחזיקי התורה בדורנו" וכדו',
זה לא "מחזיק תורה", אלא "מפעיל תורה"

כי לכל היותר, יש לו מפעל תורה, אבל הוא בהחלט לא מחזיק, אשתו של האברך מחזיקה (בקושי), או האברך עצמו בשעות הפנויות

אדרבה, ראוי לפרגן להם על כל פרוטה שנותנים
ביודעי קאמינא, על כל מקום שמתפנה יש עשרות קופצים בלי אפשרות לכסות את הביקוש שגדל ותופח מיום ליום, וכל ראש כולל או ראש מוסדות שעוד ממשיך להחזיק כולל אברכים שאין בו לא כבוד ולא ריוח ממוני ראוי להצדעה
כולל אברכים זה לא מכון הוצאה שמניב ריווחים נאים, ולא פעם סוחט ועושה קופה שמנה על חשבון האברכים, וזה גם לא ישיבה גדולה או קטנה שמניבה קורת רוח (לשון מכובסת) לא קטן לעמוד בראשה עד לתחתית הסולם

 
 

מבקש השם

משתמש ותיק
ראוי להצדעה, בהחלט, ומיהו הראוי לעמוד במחיצתו
וכי להחזיק מפעל תורה, וכן להשיג קצבה -מועטה ככל שתהיה- לאברך, יש לך דבר גדול מזה?

אבל, כשם שמכבוד התורה, להעריך כל דבר שעושים בשבילה
כך, מכבודה, לדעת, מה ראוי לה באמת מצד עצמה
ולהגדיר דבר כזה כהחזקת תורה, זה סילוף המושג

במחשבה שניה,
ובהערכה גדולה לעוסקים במלאכה
אולי ניתן להגדיר אותם, "מחזיקים בתורה", וכלשון המקורי של הפסוק
"עץ חיים היא למחזיקים בה",
והם גם מחזיקים אותה מהרבה מובנים, גם בלי הכסף
כי כשיש כולל מאורגן, של מאות או עשרות רבות של אברכים,
זה מחזיק הרבה לומדים בלימודם, ומי אוהב בהמון לו תבואה
אשריהם ואשרי חלקם
 

יאיר1

משתמש ותיק
אני מאד מזדהה עם השאלה, האם זה משהו שאתה רוצה לעשות.
נושא שמעניין אותך לקרא. שיועיל לך לשטייגן.
הרבה תלוי בזה.
ולגבי מה שאם עורכים לא יסכימו לעבוד בתשלום זעום אז יעלו את המחירים.
זה נראה לי פשוט לא נכון.
כי יש את העורכים ה'חזקים', אבל נראה לי שרבים רבים מחפשים יותר עבודה ממה שיש, וזה תוצאה של היצע וביקוש...
ואם היתה הסתדרות האברכים והעורכים...
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
נבשר אמר:
בשביל לרענן ולהתחדש, מה המחיר המומלץ (כמו מחיר מומלץ של משרד התחבורה לשיעור נהיגה) לשעת עריכה, וכן מה המחיר לשעת הגהה?

אתה שווה יותר מהמחיר המומלץ.
אני מכיר עורכים שמתמחרים את עצמם בלי לעקוב אחרי ה'מחירים המומלצים', ויש להם הרבה עבודה, במחיר כפול ומכופל ממה שכתבו כאן.
אני לא קאוצ'ר שלך, אבל מההיכרות המקוונת אתך, נראה לי שאתה שווה יותר מהמחיר ה'מומלץ'.
מציע לך להתרענן ו'להמליץ' בעצמך על עצמך, ולא להיות תלוי ב'מחיר המומלץ'.
הרבה הצלחה!
 

יאיר1

משתמש ותיק
יהודה יעקבזון אמר:
יאיר1 כתב: ↑לפני 16 דקות
מעורר לחיזוק בעיקר באוירת התקופה, [או באוירה שצריכה להיות בתקופה]

מה הכוונה?
חיזוק חשוב לימי התשובה.
אולי אתה בחור מפרגן, אבל יש אנשים שקשה להם לפרגן, וזה ענין חשוב להתחזק בו. אבל אל נא נרחיב כאן בענין זה על מנת שלא להסיר את האשכול ממטרתו.
 

פענח

משתמש רגיל
1212 אמר:
פענח אמר:
1212 אמר:
האם 40 שקל לשעה למגיה מקובל?

ראה לעיל שזה עלוב ומעליב.
האם גם למתחיל?

מה פירוש מתחיל?
יש "מתחיל" שמעולם לא עסק בהגהה, אין לו נסיון מעשי, והוא חושב שהוא יודע להגיה.
מתחיל כזה לא הייתי עובד אתו לפני שהייתי בוחן אותו, אם הוא באמת יודע להגיה.
שמעתי על דפוס שחיפש מגיה, ונתן חומר כנסיון ל-6 שהציעו את עצמם להגהה, את אותו חומר עצמו. אחוז הפספוסים של המתחילים היה גבוה, שלא היה כדאי לעבוד אתם.
ויש מתחיל שהוא בעל נסיון, וכבר ניסה את כוחו במלאכת ההגהה, אבל בשוק עדיין לא היה. - מתחיל כזה לענ"ד נעלב מ-40 ש"ח.
אגב, מלאכת ההגהה אינה "ציד-שגיאות" ז.א. חיפוש שגיאות, מלאכת ההגהה היא לוודא כי לא נשארו שגיאות - והחילוק גדול.
בהצלחה
 

אור זרוע

משתמש ותיק
פענח אמר:
שמעתי על דפוס שחיפש מגיה, ונתן חומר כנסיון ל-6 שהציעו את עצמם להגהה, את אותו חומר עצמו. אחוז הפספוסים של המתחילים היה גבוה, שלא היה כדאי לעבוד אתם.

"אחוז הפספוסים" נובע פעמים רבות מייחס של קלות ראש לעבודה. לא מבינים שהגהה היא עבודה הדורשת ריכוז מלא. לא מכירים בחולשת המין האנושי, כמה "באגים" שולטים באדם, וכמה הוא עלול שלא להבחין בשגיאות גלויות לעין.
 

פענח

משתמש רגיל
אור זרוע אמר:
פענח אמר:
שמעתי על דפוס שחיפש מגיה, ונתן חומר כנסיון ל-6 שהציעו את עצמם להגהה, את אותו חומר עצמו. אחוז הפספוסים של המתחילים היה גבוה, שלא היה כדאי לעבוד אתם.

"אחוז הפספוסים" נובע פעמים רבות מייחס של קלות ראש לעבודה. לא מבינים שהגהה היא עבודה הדורשת ריכוז מלא. לא מכירים בחולשת המין האנושי, כמה "באגים" שולטים באדם, וכמה הוא עלול שלא להבחין בשגיאות גלויות לעין.

נכון.
אבל פעמים רבות זה נובע מתכונות-הנפש של האדם.
יש אנשים שגם בכתיבה בעצמם לא ישימו לב אם כותבים אספקלריא או אסקפלריא ואולי אספקרליא, וכל שכן שלא יבחינו בחסרונה של אות.
מגיה צריך גם חוש להגהה, מין תכונת נפש שיורדת לנקודות הקטנות ביותר (כנראה שיש לזה איזה שם לטיני בבית המרקחת של כוחות הנפש, אבל איני מכיר את זה).
כך שלפעמים מי שחסר את התכונות הבסיסיות להגהה, מקבל על עצמו עבודת הגהה, וזה לא טוב לא למגיה ולא למוגה.
 
האמת היא שפעמים רבות אני שואל את עצמי האם כל העורכים שמדברים גבוהה גבוהה על מחירון גבוה לשעה ומדרבנים אחרים לעשות את זה, אכן מקבלים אותו בסופו של דבר ויוצאים בסוף החודש עם משכורת מכובדת, או שזו סתם התרברבות ריקה שאין בה ממש.
לענ"ד מי שרוצה עבודה קבועה במכונים או שאין לו נסיון רב, צריך ללמוד להוריד את האף אם הוא רוצה לצאת בסוף החודש עם משהו ביד, ואחרי כמה שנים בתחום והשתפשפות רצינית - הוא יוכל להתקדם עם דרישות השכר.
 

פענח

משתמש רגיל
אריק אמר:
פענח אמר:
1212 אמר:
אגב, מלאכת ההגהה אינה "ציד-שגיאות" ז.א. חיפוש שגיאות, מלאכת ההגהה היא לוודא כי לא נשארו שגיאות - והחילוק גדול.
בהצלחה
מה הכוונה ?
אם יש 10 שגיאות בדף, והמגיה מצא 8 = מה הציון המגיע לו?
אם הוא צייד שגיאות, הרי תפס 8 מתוך 10 והציון הוא 80.
אבל היות ומלאכתו היא לוודא שלא נשארו שגיאות = הציון שלו הוא 0!
 
 

נבשר

משתמש ותיק
פותח הנושא
פענח אמר:
אם יש 10 שגיאות בדף, והמגיה מצא 8 = מה הציון המגיע לו?
אם הוא צייד שגיאות, הרי תפס 8 מתוך 10 והציון הוא 80.
אבל היות ומלאכתו היא לוודא שלא נשארו שגיאות = הציון שלו הוא 0!
אני לא מאמין שיש מישהו בעולם שמקבל 10 על מסמך שמכיל כמה אלפי תווים. רק אלוקים לא טועה. וא"כ השכר אמור להיות הרבה יותר.
 
חלק עליון תַחתִית