האם יש ענין לדבר בדקדוק?

כהנא מסייע

משתמש ותיק
האם יש ענין להקפיד לדבר בדקדוק?
מלבד כמובן שזו צורת הדיבור התקינה (*תקנית*)
אני מכיר אנשים שמתקנים את בני שיחם על טעויות לשוניות האם מלבד לספק את חוש הביקורת ולחנך את העולם יש בזה ענין?
כמובן אינני מדבר על הגיית המילים בתפילה אלא בשיחת חולין
 

קצר לעניין

משתמש ותיק
זה תלוי בהרבה מאוד משתנים אם הטעויות בין זכר לנקיבה או רבים ויחיד, זה צורם ומפריע, אם הטעויות בקריה"ת תפילה וכו' פעמים שזה מעכב ועכ"פ בדיעבד, אבל יש טעויות לשוניות בנאליות שרק המדקדקים מקפידים, ומהם ומהמונם התעלם והתאלם..
אם כי בכתיבה שתלויה בהבנת הנקרא שמטבעה היא רופפת לעומת הבנת הנשמע, כדאי לקבל ברוח טובה את התיקונים (כמובן בהו' פרטי ולא במרחב הציבורי)
לדוגמא (יוצ"מ כאן ולא בפ' כי זה מהות האשכול) מה שכתבת בפרופיל שלך בשורת החתימה "חינוך אינו רק על התכלית כי אם גם על הדרך", הייתי מנסח את זה אחרת
 

כהנא מסייע

משתמש ותיק
פותח הנושא
קצר לעניין אמר:
כהנא מסייע אמר:
האם יש ענין להקפיד לדבר בדקדוק?
מלבד כמובן שזו צורת הדיבור התקינה (*תקנית*)
אני מכיר אנשים שמתקנים את בני שיחם על טעויות לשוניות האם מלבד לספק את חוש הביקורת ולחנך את העולם יש בזה ענין?

זה תלוי בהרבה מאוד משתנים אם הטעויות בין זכר לנקיבה או רבים ויחיד, זה צורם ומפריע, אם הטעויות בקריה"ת תפילה וכו' פעמים שזה מעכב ועכ"פ בדיעבד, אבל יש טעויות לשוניות בנאליות שרק המדקדקים מקפידים, ומהם ומהמונם התעלם והתאלם..
אם כי בכתיבה שתלויה בהבנת הנקרא שמטבעה היא רופפת לעומת הבנת הנשמע, כדאי לקבל ברוח טובה את התיקונים (כמובן בהו' פרטי ולא במרחב הציבורי)
לדוגמא (יוצ"מ כאן ולא בפ' כי זה מהות האשכול) מה שכתבת בפרופיל שלך בשורת החתימה "חינוך אינו רק על התכלית כי אם גם על הדרך", הייתי מנסח את זה אחרת


תודה על התשובה המפורטת
עיקר שאלתי היא לא על המתקנים אלא לגופו של ענין האם יש ענין להקפיד על כך ולהשקיע בנושא.
(מה שכתבת על שורת החתימה שלי אני עובר לפרטי)
 
 
שניה, הבהרה:
מהי מהות השפה? בהתעלם מהעניין של תפילה ותורה. מהות השפה במובן של אינטראקציה בין-אישית. מהי? -היכולת להבין איש את רעהו. שפה היא אינטואטיבית ואינדבידואלית ולכן לכאורה, אין עניין לדבר בדקדוק. כי העיקר זה שמבינים זה את זה. וזה המקום של "סלנג" מילה שאינה בהכרח תקנית או עם משמעות מסויימת, אך יש לה משמעות אינטואטיבית.
אבל, ודאי שחשוב להקפיד על תקינות השפה, כי אומנם השפה היא אינטואטיבית ואינדבידואלית, אבל מהותה היא להבין את האחר, ועל כן צריך שהמשמעות האינטואטיבית של המילה תעבור לשני, כלומר, שהוא יבין אותה. ובשביל זה צריך שפה עם חוקיות. שפה שתובן לכולם, אחרת זה מאבד את הקונספט של שפה.

אך האם אכן כל כך חשוב להקפיק על חוקיות השפה בזמן הדיבור? או שמספיק שהשני מבין, ויש חוקיות?

אני חושב שכן חשוב להקפיד על חוקיות הדיבור. כי כמו שאני טוען על הרבה מאוד דברים -הגבולות מיטשטשים במהירות. מה שנקרא "ירידת הדורות" ואם היום לא נקפיד על חוקיות הדיבור "העיקר שמבינים" לאט לאט השפה תהיה יותר ויותר פרימיטיבית, עד שתאבד את מטרתה לגמרי ותיעלם.
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
כהנא מסייע אמר:
האם יש ענין להקפיד לדבר בדקדוק?
מלבד כמובן שזו צורת הדיבור התקינה (*תקנית*)
אני מכיר אנשים שמתקנים את בני שיחם על טעויות לשוניות האם מלבד לספק את חוש הביקורת ולחנך את העולם יש בזה ענין?
כמובן אינני מדבר על הגיית המילים בתפילה אלא בשיחת חולין
אני מבקש למחוק את האשכול מדין לעג לרש . 
כי הנושא הזה מת לגבי . אבוד וללא יכולת תיקון . ולכן זה בגדר לעג לרש . 

 
 

קצר לעניין

משתמש ותיק
כהנא מסייע אמר:
קצר לעניין אמר:
כהנא מסייע אמר:
האם יש ענין להקפיד לדבר בדקדוק?
מלבד כמובן שזו צורת הדיבור התקינה (*תקנית*)
אני מכיר אנשים שמתקנים את בני שיחם על טעויות לשוניות האם מלבד לספק את חוש הביקורת ולחנך את העולם יש בזה ענין?

זה תלוי בהרבה מאוד משתנים אם הטעויות בין זכר לנקיבה או רבים ויחיד, זה צורם ומפריע, אם הטעויות בקריה"ת תפילה וכו' פעמים שזה מעכב ועכ"פ בדיעבד, אבל יש טעויות לשוניות בנאליות שרק המדקדקים מקפידים, ומהם ומהמונם התעלם והתאלם..
אם כי בכתיבה שתלויה בהבנת הנקרא שמטבעה היא רופפת לעומת הבנת הנשמע, כדאי לקבל ברוח טובה את התיקונים (כמובן בהו' פרטי ולא במרחב הציבורי)
לדוגמא (יוצ"מ כאן ולא בפ' כי זה מהות האשכול) מה שכתבת בפרופיל שלך בשורת החתימה "חינוך אינו רק על התכלית כי אם גם על הדרך", הייתי מנסח את זה אחרת


תודה על התשובה המפורטת
עיקר שאלתי היא לא על המתקנים אלא לגופו של ענין האם יש ענין להקפיד על כך ולהשקיע בנושא.
(מה שכתבת על שורת החתימה שלי אני עובר לפרטי)
 

וואו עד שכבר הארכתי התברר שלא הבנתי כדבעי את שאלתו... (זה מה שנקרא אצלי חוסר בהבנת הנקרא..)
לענ"ד אין סיבה שלא להשתלב עם שלומי א"י, כמו בלבוש גם בשפה תקינה וצחה (בלי להכנס להשקפות או מלחמת השפות וכיו"ב), ולו מצד הנוחות וההשתלבות הטבעית שמשליכה גם על ילדיו הקטנים בעתיד
(כרצונו)
 

יוסף אומץ

משתמש ותיק
אין לי מקור,
אבל [כתוב] בזוה"ק
שאחד הדברים שעוזרים לקבלת התפילה הוא לא רק הכוונה,
כמובן שהכוונה מאוד מאוד חשובה, אך מי שיתפלל בלי דיקציה,
אפי' אם לא ישנה לחלוטין אם המשמעות [כמו לומר כי לא כלו רחמיך במלעיל, ונשמע מלשון החלו, אע"פ שזה ב-כ' כי ממילא לא כ"כ מדקדקים בין כ ל-ח...]
זה מפחית את הסיכוי לקבלת התפילה.
 

קצר לעניין

משתמש ותיק
קל וחומר של שטות אמר:
שניה, הבהרה:
אינטראקציה אינטואטיבית ואינדבידואלית "סלנג" אינטואטיבית.
כי אומנם השפה היא אינטואטיבית ואינדבידואלית, אבל מהותה היא להבין את האחר, ועל כן צריך שהמשמעות האינטואטיבית של המילהאחרת זה מאבד את הקונספט של שפה השפה תהיה יותר ויותר פרימיטיבית

הלו.. מישהו בבית..?
אנשים מנסים (בקושי) להבין את השפה העברית לא את הלטינית...

(באווירה עליזה, המשך מאתמול..)
 
קצר לעניין אמר:
קל וחומר של שטות אמר:
שניה, הבהרה:
אינטראקציה אינטואטיבית ואינדבידואלית "סלנג" אינטואטיבית.
כי אומנם השפה היא אינטואטיבית ואינדבידואלית, אבל מהותה היא להבין את האחר, ועל כן צריך שהמשמעות האינטואטיבית של המילהאחרת זה מאבד את הקונספט של שפה השפה תהיה יותר ויותר פרימיטיבית

הלו.. מישהו בבית..?
אנשים מנסים (בקושי) להבין את השפה העברית לא את הלטינית...

(באווירה עליזה, המשך מאתמול..)
חחח אוקי אני אתרגם:
"אינטראקציה" זה ששני דברים, גופים או בני אדם, פועלים זה על זה משהו. אז שיחה זו אינטראקציה חברתית. תקשורת.

"אינטואטיבית" -אינטואיציה פירושה, ידיעה כלשהי שאי אפשר להסבירה. אתה יכול להסביר לי את פירוש המילה "כן" בלי להשתמש במילים נרדפות? כלומר, מה זה אומר לך? מה הכוונה שאתה מבין את זה?
זו אינטואיציה.

"אינדבידואליות" זה אומר -משהו שמשתנה מאדם לאדם. את המילה אתה מבין כמו שאתה מבין. אתה מבין את זה לעצמך.

"סלנג" זה מילה לא תקנית שנפוצה בשפה או בקרב קבוצות מסויימות. למשל המילה "אשכרה" שנפוצה ברחוב, או המילה "מטורף" במשמעות של "מדהים". או המילה "לול" באינטרנט.

המילה "פרימיטיביות" אני מניח שלא צריכה הסבר :)

 
 
מרדכי מהצפון אמר:
יהודה היהודי אמר:
כהמשך לדברי הרב יוסיף אומץ
נראה לי שלהתפלל בדקדוק מועיל הרבה לכוונה נסו ותראו
נכון, אבל גם נכון שזה מועיל לטירוף הדעת, לנערווין, ולכל מדה רעה על חשבון הציבור.
בהערת אגב:
שמעתי פעם כמליצה, על אחד מגדולי ישראל שראה אדם החולה במחלת ה"נערווין" יושב וחוזר פעם אחרי פעם אחרי כל מילה בקריאת שמע.
לאחר שסיים אותו היהודי, ניגש אליו הרב (כמדומני ששמעתי את זה על הסטייפלער) ושאלו לפשר העניין. ענה לו היהודי "כתוב שמי שמדקדק באותיות קריאת שמע -מצננין לו גיהינם"
ענה לו הרב "ואתה רוצה לקפוא שם?"
 

קצר לעניין

משתמש ותיק
אלף בית גימל אמר:
אני מבקש למחוק את האשכול מדין לעג לרש . 
כי הנושא הזה מת לגבי . אבוד וללא יכולת תיקון . ולכן זה בגדר לעג לרש . 

 

זהו? ברוך דיין האמת?
למה לא ברוך משנה הבריות לחיוב?
אלף בית.. שכל יהודי יודע שלעולם אבל לעולם אסור להתייאש מראש, לא בדברים שלכאורה לא ניתנים לתיקון ועל אחת כמה מדברים שניתנים לתיקון, רכוש לך מילה פה מילה שם וב"ה בזמן קצר תרוץ בשפתך המצוחצחת
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
כהנא מסייע אמר:
האם יש ענין להקפיד לדבר בדקדוק?
מלבד כמובן שזו צורת הדיבור התקינה (*תקנית*)
אני מכיר אנשים שמתקנים את בני שיחם על טעויות לשוניות האם מלבד לספק את חוש הביקורת ולחנך את העולם יש בזה ענין?
כמובן אינני מדבר על הגיית המילים בתפילה אלא בשיחת חולין
יש עניין להיות אדם איכותי ביחס לנורמות החברתיות המקיפות אותו.

מי שאומר 'תינוקים', 'אני יבוא אליך', 'שתי כיסאות' וכד',
אני מתקן אותו לא מדין הלכתי כלשהו אלא כדי שיפסיק להישמע כמו ילד בכיתה ג' והוא בכלל נשוי.
כמובן אני נוהג כן רק במי שאני דואג לו ורוצה בטובתו.
 
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
קצר לעניין אמר:
אלף בית גימל אמר:
אני מבקש למחוק את האשכול מדין לעג לרש . 
כי הנושא הזה מת לגבי . אבוד וללא יכולת תיקון . ולכן זה בגדר לעג לרש . 

זהו? ברוך דיין האמת?
למה לא ברוך משנה הבריות לחיוב?
אלף בית.. שכל יהודי יודע שלעולם אבל לעולם אסור להתייאש מראש, לא בדברים שלכאורה לא ניתנים לתיקון ועל אחת כמה מדברים שניתנים לתיקון, רכוש לך מילה פה מילה שם וב"ה בזמן קצר תרוץ בשפתך המצוחצחת
אני למדתי בצעירותי בחינוך החילוני למהדרין . רוב המקצועות לא הייתי צריך ללמוד בכלל כדי לקבל ציון גבוה . 
החיסרון שלי היה דקדוק . החלטתי לקחת כמה ימים ולנסות ללמוד את הלוגיקה של הדקדוק . הגעתי למסקנה שזה לא בשבילי מחוץ לתפיסה שלי אין ממש לוגיקה מאחורי הדקדוק. . כנראה התחום הזה מחוץ לקיבולת השיכלית שלי . 
עד היום אין לי אפשרות להפריד בן זכר לנקבה בצורה סבירה . הייתי בצעירותו מחליף בין ג ל ז . שגיאות כתיב איומות . 
לדעתי זה משהו גנטי במוח . יש כאלו שיודעים 5 שפות בקלות אבל בדברים אחרים מאוד גרועים . כאילו הנושא המהותי של דקדוק קשור ליכולת מסויימת במוח .וכנארה לי אין את זה . זה כנראה גם קשור לסוג של זכרון במוח . למשל עד היום אם אין לי סידור לא מסוגל להתפלל 18 בעל פה . 
מקסימום צוחקים עלי אם אני אומר שלש ולא שלשה . 

 
 
אלף בית גימל אמר:
קצר לעניין אמר:
אלף בית גימל אמר:
אני מבקש למחוק את האשכול מדין לעג לרש . 
כי הנושא הזה מת לגבי . אבוד וללא יכולת תיקון . ולכן זה בגדר לעג לרש . 

זהו? ברוך דיין האמת?
למה לא ברוך משנה הבריות לחיוב?
אלף בית.. שכל יהודי יודע שלעולם אבל לעולם אסור להתייאש מראש, לא בדברים שלכאורה לא ניתנים לתיקון ועל אחת כמה מדברים שניתנים לתיקון, רכוש לך מילה פה מילה שם וב"ה בזמן קצר תרוץ בשפתך המצוחצחת
אני למדתי בצעירותי בחינוך החילוני למהדרין . רוב המקצועות לא הייתי צריך ללמוד בכלל כדי לקבל ציון גבוה . 
החיסרון שלי היה דקדוק . החלטתי לקחת כמה ימים ולנסות ללמוד את הלוגיקה של הדקדוק . הגעתי למסקנה שזה לא בשבילי מחוץ לתפיסה שלי אין ממש לוגיקה מאחורי הדקדוק. . כנראה התחום הזה מחוץ לקיבולת השיכלית שלי . 
עד היום אין לי אפשרות להפריד בן זכר לנקבה בצורה סבירה . הייתי בצעירותו מחליף בין ג ל ז . שגיאות כתיב איומות . 
לדעתי זה משהו גנטי במוח . יש כאלו שיודעים 5 שפות בקלות אבל בדברים אחרים מאוד גרועים . כאילו הנושא המהותי של דקדוק קשור ליכולת מסויימת במוח .וכנארה לי אין את זה . זה כנראה גם קשור לסוג של זכרון במוח . למשל עד היום אם אין לי סידור לא מסוגל להתפלל 18 בעל פה . 
מקסימום צוחקים עלי אם אני אומר שלש ולא שלשה . 
לא רוצה להיות חוצפן או פסיכולוג בגרוש, אבל יש בעיה כזו שנקראת "דיסלקסיה", ייתכן וזה יכול להיות קשור.

אני כתבתי קודם את ה"לוגיקה" (מה קשור לוגיקה) של הדקדוק. אשמח אם תראה.
 

יוסף אומץ

משתמש ותיק
יהודה היהודי אמר:
כהמשך לדברי הרב יוסיף אומץ
נראה לי שלהתפלל בדקדוק מועיל הרבה לכוונה נסו ותראו
נכון, כיוון שחייב לשים דגש והקפדה על ההגייה [אף אם לא משמיעים בפה את התפילה, כשיטת הקבלה],
ממילא שמים לב יותר מה אומרים וזה מוסיף המון לכוונה.
 
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
קל וחומר של שטות אמר:
אלף בית גימל אמר:
קצר לעניין אמר:
זהו? ברוך דיין האמת?
למה לא ברוך משנה הבריות לחיוב?
אלף בית.. שכל יהודי יודע שלעולם אבל לעולם אסור להתייאש מראש, לא בדברים שלכאורה לא ניתנים לתיקון ועל אחת כמה מדברים שניתנים לתיקון, רכוש לך מילה פה מילה שם וב"ה בזמן קצר תרוץ בשפתך המצוחצחת
אני למדתי בצעירותי בחינוך החילוני למהדרין . רוב המקצועות לא הייתי צריך ללמוד בכלל כדי לקבל ציון גבוה . 
החיסרון שלי היה דקדוק . החלטתי לקחת כמה ימים ולנסות ללמוד את הלוגיקה של הדקדוק . הגעתי למסקנה שזה לא בשבילי מחוץ לתפיסה שלי אין ממש לוגיקה מאחורי הדקדוק. . כנראה התחום הזה מחוץ לקיבולת השיכלית שלי . 
עד היום אין לי אפשרות להפריד בן זכר לנקבה בצורה סבירה . הייתי בצעירותו מחליף בין ג ל ז . שגיאות כתיב איומות . 
לדעתי זה משהו גנטי במוח . יש כאלו שיודעים 5 שפות בקלות אבל בדברים אחרים מאוד גרועים . כאילו הנושא המהותי של דקדוק קשור ליכולת מסויימת במוח .וכנארה לי אין את זה . זה כנראה גם קשור לסוג של זכרון במוח . למשל עד היום אם אין לי סידור לא מסוגל להתפלל 18 בעל פה . 
מקסימום צוחקים עלי אם אני אומר שלש ולא שלשה . 
לא רוצה להיות חוצפן או פסיכולוג בגרוש, אבל יש בעיה כזו שנקראת "דיסלקסיה", ייתכן וזה יכול להיות קשור.

אני כתבתי קודם את ה"לוגיקה" (מה קשור לוגיקה) של הדקדוק. אשמח אם תראה.
הסתכלתי עכשיו . זה כנראה מה שחשבתי אגרפיה (Agraphia; מיוונית: א-גרפיה, חוסר היכולת לכתוב) היא הפרעה נוירולוגית נרכשת שבה מאבד החולה את היכולת לתקשר באמצעות כתיבה. נגרמת בשל פגיעה מוחית.
 באופן כללי לא ניתן לטפל ישירות באגרפיה, אך ישנן טכניקות שונות המאפשרות לשקם חלק מיכולות הכתיבה המקוריות של המטופל. טכניקות אלו משתנות בהתאם לאופי האגרפיה שבה לקה המטופל.
כלומר יש איזה מקום במוח שקשור לכתיבה וכנארה גם להבנת שפה . וכנארה יש לי ליקוי קל  בזה . לא שזה הפריע לי עד היום  . חוץ מנודניקים שאוהבים לתקן שגיאות דקדוק . 

 
 
אלף בית גימל אמר:
קל וחומר של שטות אמר:
אלף בית גימל אמר:
אני למדתי בצעירותי בחינוך החילוני למהדרין . רוב המקצועות לא הייתי צריך ללמוד בכלל כדי לקבל ציון גבוה . 
החיסרון שלי היה דקדוק . החלטתי לקחת כמה ימים ולנסות ללמוד את הלוגיקה של הדקדוק . הגעתי למסקנה שזה לא בשבילי מחוץ לתפיסה שלי אין ממש לוגיקה מאחורי הדקדוק. . כנראה התחום הזה מחוץ לקיבולת השיכלית שלי . 
עד היום אין לי אפשרות להפריד בן זכר לנקבה בצורה סבירה . הייתי בצעירותו מחליף בין ג ל ז . שגיאות כתיב איומות . 
לדעתי זה משהו גנטי במוח . יש כאלו שיודעים 5 שפות בקלות אבל בדברים אחרים מאוד גרועים . כאילו הנושא המהותי של דקדוק קשור ליכולת מסויימת במוח .וכנארה לי אין את זה . זה כנראה גם קשור לסוג של זכרון במוח . למשל עד היום אם אין לי סידור לא מסוגל להתפלל 18 בעל פה . 
מקסימום צוחקים עלי אם אני אומר שלש ולא שלשה . 
לא רוצה להיות חוצפן או פסיכולוג בגרוש, אבל יש בעיה כזו שנקראת "דיסלקסיה", ייתכן וזה יכול להיות קשור.

אני כתבתי קודם את ה"לוגיקה" (מה קשור לוגיקה) של הדקדוק. אשמח אם תראה.
הסתכלתי עכשיו . זה כנראה מה שחשבתי אגרפיה (Agraphia; מיוונית: א-גרפיה, חוסר היכולת לכתוב) היא הפרעה נוירולוגית נרכשת שבה מאבד החולה את היכולת לתקשר באמצעות כתיבה. נגרמת בשל פגיעה מוחית.
 באופן כללי לא ניתן לטפל ישירות באגרפיה, אך ישנן טכניקות שונות המאפשרות לשקם חלק מיכולות הכתיבה המקוריות של המטופל. טכניקות אלו משתנות בהתאם לאופי האגרפיה שבה לקה המטופל.
כלומר יש איזה מקום במוח שקשור לכתיבה וכנארה גם להבנת שפה . וכנארה יש לי ליקוי קל  בזה . לא שזה הפריע לי עד היום  . חוץ מנודניקים שאוהבים לתקן שגיאות דקדוק . 
יישר כוח. החכמתני. לא הכרתי ההפרעה הנ"ל.
שלא יובן מפה חלילה שאני מכיר את שאר ההפרעות, אבל יש"כ בכל אופן על שעכשיו אני מכיר ההפרעה הזו! :)
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
קל וחומר של שטות אמר:
אלף בית גימל אמר:
קל וחומר של שטות אמר:
לא רוצה להיות חוצפן או פסיכולוג בגרוש, אבל יש בעיה כזו שנקראת "דיסלקסיה", ייתכן וזה יכול להיות קשור.

אני כתבתי קודם את ה"לוגיקה" (מה קשור לוגיקה) של הדקדוק. אשמח אם תראה.
הסתכלתי עכשיו . זה כנראה מה שחשבתי אגרפיה (Agraphia; מיוונית: א-גרפיה, חוסר היכולת לכתוב) היא הפרעה נוירולוגית נרכשת שבה מאבד החולה את היכולת לתקשר באמצעות כתיבה. נגרמת בשל פגיעה מוחית.
 באופן כללי לא ניתן לטפל ישירות באגרפיה, אך ישנן טכניקות שונות המאפשרות לשקם חלק מיכולות הכתיבה המקוריות של המטופל. טכניקות אלו משתנות בהתאם לאופי האגרפיה שבה לקה המטופל.
כלומר יש איזה מקום במוח שקשור לכתיבה וכנארה גם להבנת שפה . וכנארה יש לי ליקוי קל  בזה . לא שזה הפריע לי עד היום  . חוץ מנודניקים שאוהבים לתקן שגיאות דקדוק . 
יישר כוח. החכמתני. לא הכרתי ההפרעה הנ"ל.
שלא יובן מפה חלילה שאני מכיר את שאר ההפרעות, אבל יש"כ בכל אופן על שעכשיו אני מכיר ההפרעה הזו! :)
זה קידם אותך בהכרת הרע כדי שתבחר בטוב 
 
 
אלף בית גימל אמר:
קל וחומר של שטות אמר:
אלף בית גימל אמר:
הסתכלתי עכשיו . זה כנראה מה שחשבתי אגרפיה (Agraphia; מיוונית: א-גרפיה, חוסר היכולת לכתוב) היא הפרעה נוירולוגית נרכשת שבה מאבד החולה את היכולת לתקשר באמצעות כתיבה. נגרמת בשל פגיעה מוחית.
 באופן כללי לא ניתן לטפל ישירות באגרפיה, אך ישנן טכניקות שונות המאפשרות לשקם חלק מיכולות הכתיבה המקוריות של המטופל. טכניקות אלו משתנות בהתאם לאופי האגרפיה שבה לקה המטופל.
כלומר יש איזה מקום במוח שקשור לכתיבה וכנארה גם להבנת שפה . וכנארה יש לי ליקוי קל  בזה . לא שזה הפריע לי עד היום  . חוץ מנודניקים שאוהבים לתקן שגיאות דקדוק . 
יישר כוח. החכמתני. לא הכרתי ההפרעה הנ"ל.
שלא יובן מפה חלילה שאני מכיר את שאר ההפרעות, אבל יש"כ בכל אופן על שעכשיו אני מכיר ההפרעה הזו! :)
זה קידם אותך בהכרת הרע כדי שתבחר בטוב 
האם אתה רומז שהפרעה נוירולוגית זו הינה "רע"?
אם כן אתה אומר שהקב"ה עשה לך רע.
האם זה מסתדר לך השקפתית?
 

קצר לעניין

משתמש ותיק
הישר_והטוב אמר:
הישר_והטוב אמר:
כמדומה שהמאירי בשבת קיח: מדבר על זה.
עכשיו מצאתי לשונו שם: "לעולם יהא דיבורו של אדם מסולסל דרך צחות..."
 

דיבור מסולסל זה מעבר לדיבור תקין.. ודקדק וסלסל בדברי שנאמרו על דרך אמת ממש ולא ע"ד הצחצוח...
 
חלק עליון תַחתִית