בן יקר אמר:
במשנה אבות (פ"א מ"ו): "עשה לך רב וקנה לך חבר", ויל"ע אמאי קאמר ברב לשון "עשה" ובחבר לשון "קנה", וכן מה ההקשר המשך המשנה "והוי דן את כל האדם לכף זכות" לרישא ?
לולא הסיפא, לא תמצא רב או חבר ונטיל דופי בכ"א. ועל פניו אינו סותר מה שכתב מרנא החזו"א לגבי התהייה והבירור בחיפוש אחר רבו.
בשאלה הראשונה זכורני שעומדים ע"ז במפרשים.
ולפו"ר י"ל במה שנקט קנה לך חבר, ולא עשה לך חבר, כדי לשלול את המחשבה שרב כן, משא"כ חבר שפחות נצרך לצורך הלימוד, וע"ז הדגיש 'קנה' דז"א אפילו בהוצאת ממון. וכמו שאמרו חז"ל או חברותא או מיתותא וכן רבו שקיי"ל שמגלין אותו יחד עם הרוצח בשגגה, מקרא וחי.