הכהן אמר:עם אחירע בן עינן הסתדרת?
המדרש דורש את השמות ולא מסביר את מקורם.huo yuc יום טוב אמר:מדרש אגדה
ומנין לפינחס שהוא מצרי?פינחס רוזנצוויג אמר:ולא גרע מפינחס
כנראה שזה לא שמותם אלא כינו אותם ע"ש הענייןפינחס רוזנצוויג אמר:המדרש דורש את השמות ולא מסביר את מקורם.
מסתבר שהשם הוא מצרי. ולא גרע מפינחס
פינחס רוזנצוויג אמר:המדרש דורש את השמות ולא מסביר את מקורם.huo yuc יום טוב אמר:מדרש אגדה
מסתבר שהשם הוא מצרי. ולא גרע מפינחס
בפורום שלנו, יש הכל...נחלי מים אמר:יש בפורום שלנו אג'פטולוגים?
אכן כן הדבר אולי צריך לעשות ככה @אג'פטולוגים @@@@@ובכן אמר:בפורום שלנו, יש הכל...נחלי מים אמר:יש בפורום שלנו אג'פטולוגים?
לא תחסר כל בה...
אדרבאובכן אמר:ומנין לפינחס שהוא מצרי?פינחס רוזנצוויג אמר:ולא גרע מפינחס
זוהי הנקודה העיקרית.פינחס רוזנצוויג אמר:...ולאו מר בר רב אשי חתים עליה.
ובכן אמר:זוהי הנקודה העיקרית.פינחס רוזנצוויג אמר:...ולאו מר בר רב אשי חתים עליה.
ונאמנים עלינו דברי חכמים, שלא שינו שמותם במצרים.
ואפשר שעל הרוב ידברו, ולא נהירא.
תודה!ערבה אמר:ובכן אמר:זוהי הנקודה העיקרית.פינחס רוזנצוויג אמר:...ולאו מר בר רב אשי חתים עליה.
ונאמנים עלינו דברי חכמים, שלא שינו שמותם במצרים.
ואפשר שעל הרוב ידברו, ולא נהירא.
אברבנאל במדבר כה יא:
'הנה שם פנחס הוא לשון מצרי תחפנחס'
ואולי זה קשור לכך שהוא היה גם מזרע המלוכה (יוסף),
ולכך שקראוהו השבטים לבזותו - בן פוטי.
אולי באמת האברבנאל מפרש דברי חכמים על הרוב.ערבה אמר:אברבנאל במדבר כה יא:
'הנה שם פנחס הוא לשון מצרי תחפנחס'
הערה במקומה.הכהן אמר:לכאורה גם אחירע זה מצרי כמו חפרע (לא מסתבר שקוראים בשם 'רע' העברי)
שאלה, ולכן כתבתי שיש לדון. אם כי, היא לא כל כך מטרידה אותי.הכהן אמר:אז למה לא אֲחִירֵעַ?
כך דרך השמות ('אָשֵׁר', ולא 'אֹשֶׁר'), ולק"מ.הכהן אמר:אז למה לא אֲחִירֵעַ?
פינחס רוזנצוויג אמר:המדרש דורש את השמות ולא מסביר את מקורם.huo yuc יום טוב אמר:מדרש אגדה
מסתבר שהשם הוא מצרי. ולא גרע מפינחס
בפשוטו לא שינו את שמותם היינו שנשארו מובדלים בשמותם מן המצרים, אך וודאי שהיו להם שמות חדשים, ולא מצינו כמעט ביוצאי מצרים שמות המזכירים את שמות יורדי מצרים, [וכן היה בגולה, שבכל מקום היה ליהודים גם שמות מהשפה המדוברת, אך בדר"כ זה היה שמות "יהודיים"].ובכן אמר:זוהי הנקודה העיקרית.פינחס רוזנצוויג אמר:...ולאו מר בר רב אשי חתים עליה.
ונאמנים עלינו דברי חכמים, שלא שינו שמותם במצרים.
ואפשר שעל הרוב ידברו, ולא נהירא.
ומה בדבר 'מאריישא', שם יהודי נפוץ באירופה?ובכן אמר:ויותר ויותר מטריד אותי לגזור את ה'רע' מה'רע' המצרי, שהוא עבודה זרה בהתגלמותו.
עזור נא לי למעט את ה'עמרצות' שלי בנושא...לבי במערב אמר:ומה בדבר 'מאריישא', שם יהודי נפוץ באירופה?ובכן אמר:ויותר ויותר מטריד אותי לגזור את ה'רע' מה'רע' המצרי, שהוא עבודה זרה בהתגלמותו.
ובכן אמר:שאלה, ולכן כתבתי שיש לדון. אם כי, היא לא כל כך מטרידה אותי.הכהן אמר:אז למה לא אֲחִירֵעַ?
יותר מטריד אותי לומר שהיה השפעה מצרית על השמות.
ויותר ויותר מטריד אותי לגזור את ה'רע' מה'רע' המצרי, שהוא עבודה זרה בהתגלמותו.