שורש של הזאה?

במבי

משתמש ותיק
אולי מכיוון שמזים עם האצבע וכל מקום שכתוב זה הכוונה לאצבע, והזאה משורש "זה"
 
במבי אמר:
 ר' ישמעאל אומ' חמשה אצבעות של יד ימינו של הב"ה כלם יסוד גאולות אצבע קטנה הראה לנח מה לעשות בתיבה שנ' וזה אשר תעשה אותה. אצבע שנייה לקטנה בה הכה את מצרים שנ' ויאמרו החרטומים אל פרעה אצבע אלהים היא, וכמה לקו באצבע עשר. אצבע שלישית לקטנה בה כתב את הלוחות שנ' לוחות אבן כתובים באצבע אלהים. אצבע רביעית שהיא שנייה לבוהן, בה הראה למשה מה יתנו בני ישראל פדיון נפשם שנ' זה יתנו. הבוהן וכל היד כלה עתיד הב"ה להכות בהם את בני עשו שהם צריו ואת בני ישמעאל שהם אויביו שנ' תרום ידך על צריך וכל אויביך יכרתו. (פרק מח')
 

אהרן פישר

משתמש ותיק
יסכה היא שם של מדברי ארמית,

וגילוי חשוב: לצערי, אני ממש בור ועמארץ בענינים אלו
 

HaimL

משתמש ותיק
הזאה היא לאו דווקא באצבע, אלא כל דבר הניתז

פּוּרָ֣ה׀ דָּרַ֣כְתִּי לְבַדִּ֗י וּמֵֽעַמִּים֙ אֵֽין־אִ֣ישׁ אִתִּ֔י וְאֶדְרְכֵ֣ם בְּאַפִּ֔י וְאֶרְמְסֵ֖ם בַּחֲמָתִ֑י וְיֵ֤ז נִצְחָם֙ עַל־בְּגָדַ֔י וְכָל־מַלְבּוּשַׁ֖י אֶגְאָֽלְתִּי׃
 

במבי

משתמש ותיק
אהרן פישר אמר:
נחלי מים אמר:
יסכה היא במקרא - לכאורה אתה צודק

עוד שאלה לרבותינו @במבי @אהרן פישר

מה הקשר בין עקר לשון עוקר הרים לבין עקר בלשון עקר וטפל?
אכן, הם משורש אחד
https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=37938&st=&pgnum=88

הם משורש אחד וזה חלק מהמילים המתהפכות 
 
חלק עליון תַחתִית