כמעיין המתגבר אמר:
אגב יש בש''ס מים על גבי מוגלשין.
תלמוד ירושלמי מסכת פסחים פרק ד הלכה ד
אבל דבר שדרכו לבוא ברותחין עד דיידא גלשה הוא מקנב.
שיר השירים רבה (וילנא) פרשה ד
הדא אתתא כד שערה סגין היא עבדה לה גלשין גלשין, הדא מוצינא כההוא לפי טבאות הוא עבד גלשין גלשין ומה גלשה הגלשתי מתוכה,
עלי תמר מסכת פסחים פרק ד הלכה ד
עד דיידא גלשה (שיעורו עד די יהא דא גלשה) הוא מקנב. מלת גלשה ביאורה עושה תלתלים, כמ"ש בשהש"ר פסוק הנך יפה, הדא איתתא כד שערה סגין היא עבדה לה גלשין גלשין, פירוש קווצותיה סדורות לה תלתלים, עיין בעה"ש ערך גלשא. וכן המים כשהם מרתיחים הרבה עושין במים כמין אבעבועות תלתלים תלתלים. וכזה בקה"ר פסוק אל תבהל, היך מה דקומקמא גליש על גיסיה שפוך. וכן בפסחים ל"ז, מי גלשים, וביאורו מים מרותחים הרבה עד שעשו אבעבועות אבעבועות תלתלים תלתלים. ודבר שדרכו לבא ברותחים צריך לבא במים רותחים מאד שעושים תלתלים תלתלים ואבעבועות, ולפיכך הוא אומר עד דיידא גלשה הוא מקנב.