דיווח על תוכן שאינו מתאים לפורום, או כפילות, וכיוצ"ב

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

מנהל ראשי

חבר צוות
מנהל האתר
דיווח על תוכן שאינו מתאים לפורום מכל סיבה שהיא, נעשית בצורה פשוטה מאוד -
בכל הודעה, בחלקה העליון מצד שמאל, מופיע לחצן עם סימן קריאה - זהו לחצן הדיווח:

לחצן דיווח.png

לחיצה על לחצן זה תוביל אתכם לתיבת הדיווח.
שם פעלו לפי ההוראות המצ"ב:

דיווח2.png
דיווח 3.png

אז אנא, במידה ונתקלתם בהודעה עם תוכן שאינו מתאים לפורום, דווחו על כך, זה כ"כ קל ופשוט.
רק כך נשמור על הפורום שלנו!
 

גחלי אש

משתמש ותיק
מי שבאמת חובת המחאה חשובה לו ,שימחה במנהלי האתר אשר נותנים פלטפורמה למחלוקות ורכילויות.
קצת קשה לספר סיפורים לבוחן כליות ולב.
 

ברצינות

משתמש רגיל
לבי במערב אמר:
מי שבאמת מצות לה"ר חשובה לו, שיעודד את מנהלי האתר אשר מקיימים דברי הח"ח בכלל העשירי מהל' לה"ר (וכן מבואר בעליות דר"י משטמ"ק הנעתק בסוה"ס).
לתועלת המסתמכים על היתר זה, 
הנני לצרף כאן את הכללים אשר רק בהישלמם יותר הדבר, וכפי שביארם הח"ח בספרו (שם):

וְאֵלּוּ הֵן:
  • א (ה) שֶׁיִּרְאֶה זֶה הַדָּבָר בְּעַצְמוֹ, וְלֹא עַל יְדֵי שְׁמִיעָה מֵאֲחֵרִים, אִם לֹא שֶׁנִּתְבָּרֵר לוֹ אַחַר כָּךְ, שֶׁהַדָּבָר אֱמֶת.
  • ב שֶׁיִּזָּהֵר מְאֹד, שֶׁלֹּא יַחְלִיט תֵּכֶף אֶת הָעִנְיָן בְּדַעְתּוֹ לְגְזֶל וְעשֶק אוֹ לְהֶזֵּק וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה, (ו) רַק יִתְבּוֹנִן הֵיטֵב אֶת עֶצֶּם הָעִנְיָן, אִם הוּא עַל פִּי דִּין בִּכְלַל גֶּזֶל אוֹ הֶזֵּק.
  • ג (ז) שֶׁיּוֹכִיחַ אֶת הַחוֹטֵא מִתְּחִלָּה (ח) וּבְלָשׁוֹן רַכָּה, אוּלַי יוּכַל לְהוֹעִיל לוֹ, וְיֵיטִיב עַל יְדֵי זֶה אֶת דְּרָכָיו, וְאִם לֹא יִשְׁמַע לוֹ, אָז יוֹדִיעַ לָרַבִּים אֶת אַשְׁמַת הָאִישׁ הַזֶּה, מַה שֶּׁהֵזִיד עַל רֵעֵהוּ. (וְאִם יוֹדֵעַ בּוֹ, שֶׁלֹּא יְקַבֵּל תּוֹכַחְתּוֹ, יְבֹאַר לְקַמָּן, אִם יִרְצֶה ה', בְּסָעִיף ז').
  • ד (ט) שֶׁלֹּא יַגְדִּיל הָעַוְלָה יוֹתֵר מִמַּה שֶּׁהִיא.
  • ה (י) שֶׁיְּכַוֵּן לְתוֹעֶלֶת, וּכְמוֹ שֶׁנְּבָאֵר לְקַמָּן בְּסָעִיף ד', וְלֹא לֵהָנוֹת, חַס וְשָׁלוֹם, מֵהַפְּגָם הַהוּא, שֶׁהוּא נוֹתֵן בַּחֲבֵרוֹ, וְלֹא מִצַּד שִׂנְאָה, שֶׁיֵּשׁ לוֹ עָלָיו מִכְּבָר.
  • ו אִם הוּא (יא) יָכוֹל לְסַבֵּב אֶת הַתּוֹעֶלֶת הַזֹּאת גּוּפָא {עצמה} בְּעֵצָּה אַחֶרֶת, שֶׁלֹּא יִצְּטָרֵךְ לְסַפֵּר אֶת עִנְיַן הַלָשׁוֹן הָרָע עָלָיו, אֲזַי בְּכָל גַּוְנִי אָסוּר לְסַפֵּר.
  • ז (יב) שֶׁלֹּא יְסוֹבֵב עַל יְדֵי הַסִפּוּר הֶזֵּק לְהַנִּדּוֹן יוֹתֵר מִכְּפִי הַדִּין, שֶׁהָיָה יוֹצֵּא, אִלּוּ הוּעַד עָלָיו בְּאֹפֶן זֶה עַל דָּבָר זֶה בְּבֵית דִּין, וּבֵאוּר דָּבָר זֶה עַיֵּן לְקַמָּן בְּהִלְכוֹת רְכִילוּת בִּכְלָל ט', כִּי שָׁם מְקוֹמוֹ.

 
 

ברצינות

משתמש רגיל
לבי במערב אמר:
בנדו"ד בהחלט נתקיימו כולם, ותיתי להו למנהלי הפורום המקפידים לעמוד על משמר אי־הסטי' מכך.
מסופקני בסעיף ד', וד"ל.
גם לגבי סעיף א' קיבלתי עדות אישית מכלי ראשון המכחישה שמועה מסוימת המופצת בזדון, והוא רחום יכפר וכו'.
מ"מ נאלצתי להגיב כאן למרות שאין זה מקומן, ויעשו המנהלים כטוב ליבם.
 

שניאור

משתמש ותיק
ברצינות אמר:
אשר נעול רק למעמד האריסטוקרטי הגבוה ש"זכה" להשמיע את דעתו 200 פעם, ואף אתה אל תתמה על שאין אתה מוצא שם דברי טעם על אשר הרשאות התגובה שם מוגבלות ודו"ק
האם כבודו לא מבין שאי אפשר לתת להגיב לכל אחד בנושאים רגישים?
 

ברצינות

משתמש רגיל
שניאור אמר:
האם כבודו לא מבין שאי אפשר לתת להגיב לכל אחד בנושאים רגישים?
ברצינות אמר:
תהא הסיבה מוצדקת ככל שתהא, עצם ההגבלה מונעת תגובות מוצדקות ושאינן, משכך אין דיון זה יכול לשקף את המציאות המוחלטת.
 
ברצינות אמר:
שניאור אמר:
האם כבודו לא מבין שאי אפשר לתת להגיב לכל אחד בנושאים רגישים?
ברצינות אמר:
תהא הסיבה מוצדקת ככל שתהא, עצם ההגבלה מונעת תגובות מוצדקות ושאינן, משכך אין דיון זה יכול לשקף את המציאות המוחלטת.

יש לעדכן את הנוגעים בדבר שהמציאות המוחלטת תוכרע ע"פ חכמי ורבני 'פורום לתורה'...
לעניות דעתי אין תפקידו של הפורום לעדכן על מציאות כזו או אחרת, אלא היאך להתבונן על מציאות כזו או אחרת, ולפיכך יש יותר חשיבות למהותם של בעלי הדעה מאשר למהותם של מגישי המציאות...
 

ברצינות

משתמש רגיל
משכהו לבית המדרש אמר:
ברצינות אמר:
שניאור אמר:
האם כבודו לא מבין שאי אפשר לתת להגיב לכל אחד בנושאים רגישים?
ברצינות אמר:
תהא הסיבה מוצדקת ככל שתהא, עצם ההגבלה מונעת תגובות מוצדקות ושאינן, משכך אין דיון זה יכול לשקף את המציאות המוחלטת.

יש לעדכן את הנוגעים בדבר שהמציאות המוחלטת תוכרע ע"פ חכמי ורבני 'פורום לתורה'...
לעניות דעתי אין תפקידו של הפורום לעדכן על מציאות כזו או אחרת, אלא היאך להתבונן על מציאות כזו או אחרת, ולפיכך יש יותר חשיבות למהותם של בעלי הדעה מאשר למהותם של מגישי המציאות...
ואני סבור כי מטרתם של בעלי הדעה לדון אודות המציאות המוחלטת, משכך היות ואין הדבר נבחן בדעתם של אנשים כי אם בזמן הצטרפותם לפורום הרי שהדיון לוקה בחסר מעצם טבעו.
מה תאמר, מי שלא הצטרף לפורום במועדו - שוטה הוא? מוטב אהיה שוטה ולא אבלה את זמני בוויכוחי סרק על נכונות הגבלת ההשתתפות.
 

לבי במערב

משתמש ותיק

שניאור

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
בנדו"ד בהחלט נתקיימו כולם, ותיתי להו למנהלי הפורום המקפידים לעמוד על משמר אי־הסטי' מכך.
סימנתי את אלו שלדעתי בקל אפשר להכשל בהם בעידן ריתחא:
ברצינות אמר:
לבי במערב אמר:
מי שבאמת מצות לה"ר חשובה לו, שיעודד את מנהלי האתר אשר מקיימים דברי הח"ח בכלל העשירי מהל' לה"ר (וכן מבואר בעליות דר"י משטמ"ק הנעתק בסוה"ס).
לתועלת המסתמכים על היתר זה, 
הנני לצרף כאן את הכללים אשר רק בהישלמם יותר הדבר, וכפי שביארם הח"ח בספרו (שם):

וְאֵלּוּ הֵן:
  • א (ה) שֶׁיִּרְאֶה זֶה הַדָּבָר בְּעַצְמוֹ, וְלֹא עַל יְדֵי שְׁמִיעָה מֵאֲחֵרִים, אִם לֹא שֶׁנִּתְבָּרֵר לוֹ אַחַר כָּךְ, שֶׁהַדָּבָר אֱמֶת.
  • ב שֶׁיִּזָּהֵר מְאֹד, שֶׁלֹּא יַחְלִיט תֵּכֶף אֶת הָעִנְיָן בְּדַעְתּוֹ לְגְזֶל וְעשֶק אוֹ לְהֶזֵּק וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה, (ו) רַק יִתְבּוֹנִן הֵיטֵב אֶת עֶצֶּם הָעִנְיָן, אִם הוּא עַל פִּי דִּין בִּכְלַל גֶּזֶל אוֹ הֶזֵּק.
  • ג (ז) שֶׁיּוֹכִיחַ אֶת הַחוֹטֵא מִתְּחִלָּה (ח) וּבְלָשׁוֹן רַכָּה, אוּלַי יוּכַל לְהוֹעִיל לוֹ, וְיֵיטִיב עַל יְדֵי זֶה אֶת דְּרָכָיו, וְאִם לֹא יִשְׁמַע לוֹ, אָז יוֹדִיעַ לָרַבִּים אֶת אַשְׁמַת הָאִישׁ הַזֶּה, מַה שֶּׁהֵזִיד עַל רֵעֵהוּ. (וְאִם יוֹדֵעַ בּוֹ, שֶׁלֹּא יְקַבֵּל תּוֹכַחְתּוֹ, יְבֹאַר לְקַמָּן, אִם יִרְצֶה ה', בְּסָעִיף ז').
  • ד (ט) שֶׁלֹּא יַגְדִּיל הָעַוְלָה יוֹתֵר מִמַּה שֶּׁהִיא.
  • ה (י) שֶׁיְּכַוֵּן לְתוֹעֶלֶת, וּכְמוֹ שֶׁנְּבָאֵר לְקַמָּן בְּסָעִיף ד', וְלֹא לֵהָנוֹת, חַס וְשָׁלוֹם, מֵהַפְּגָם הַהוּא, שֶׁהוּא נוֹתֵן בַּחֲבֵרוֹ, וְלֹא מִצַּד שִׂנְאָה, שֶׁיֵּשׁ לוֹ עָלָיו מִכְּבָר.
  • ו אִם הוּא (יא) יָכוֹל לְסַבֵּב אֶת הַתּוֹעֶלֶת הַזֹּאת גּוּפָא {עצמה} בְּעֵצָּה אַחֶרֶת, שֶׁלֹּא יִצְּטָרֵךְ לְסַפֵּר אֶת עִנְיַן הַלָשׁוֹן הָרָע עָלָיו, אֲזַי בְּכָל גַּוְנִי אָסוּר לְסַפֵּר.
  • ז (יב) שֶׁלֹּא יְסוֹבֵב עַל יְדֵי הַסִפּוּר הֶזֵּק לְהַנִּדּוֹן יוֹתֵר מִכְּפִי הַדִּין, שֶׁהָיָה יוֹצֵּא, אִלּוּ הוּעַד עָלָיו בְּאֹפֶן זֶה עַל דָּבָר זֶה בְּבֵית דִּין, וּבֵאוּר דָּבָר זֶה עַיֵּן לְקַמָּן בְּהִלְכוֹת רְכִילוּת בִּכְלָל ט', כִּי שָׁם מְקוֹמוֹ.
ודי בהערה זו.
 
 

ברצינות

משתמש רגיל
לבי במערב אמר:
ברצינות אמר:
מטרתם של בעלי הדעה לדון אודות המציאות המוחלטת
ומטרה זו לא תושג - כמובן - כשתנתן רשות לכל בר בי רב דחד יומא. והדברים פשוטים.

אכן, אך כבר כתב מי שכתב:
ברצינות אמר:
תהא הסיבה מוצדקת ככל שתהא, עצם ההגבלה מונעת תגובות מוצדקות ושאינן, משכך אין דיון זה יכול לשקף את המציאות המוחלטת.
וקחנו משם


אני אמור לדווח עכשיו על כפילות...?
 

א. ל. חנן

משתמש ותיק
לע"ע לא ברור לי למה הנושא הראשון והמוקפץ ביותר בשעות האחרונות כולו כפילות של האשכול שננעל. ועוד במעיל מכובד של אשכול הלכה ומנהג.
 
 

א. ל. חנן

משתמש ותיק
א. ל. חנן אמר:
לע"ע לא ברור לי למה הנושא הראשון והמוקפץ ביותר בשעות האחרונות כולו כפילות של האשכול שננעל. ועוד במעיל מכובד של אשכול הלכה ומנהג.
לא יאומן.
יש כאן מנהלים בפורום!!!
האשכול הנ"ל הרגע הועבר לאקטואליה.
תודות למנהלים המסורים.
 
 

מםאלף

משתמש ותיק
ברצינות אמר:
ואני סבור כי מטרתם של בעלי הדעה לדון אודות המציאות המוחלטת, משכך היות ואין הדבר נבחן בדעתם של אנשים כי אם בזמן הצטרפותם לפורום הרי שהדיון לוקה בחסר מעצם טבעו.
רוב בעלי הדעה מבני ישראל אינם גולשים בפורום זה (וכמדומני שאינם גולשים כלל). משכך, הדיון אינו מתבסס על כך שכל בעלי הדעה כותבים בו את דעתם, אלא על מדגם מסוים מתוכם.
היחס המדגמי קיים גם אחר ההגבלה הנ"ל, ואדרבה, ההגבלה מונעת עיוותים בדיון. הן על ידי מניעת יצירת ניקים כפולים על מנת לקדם אג'נדה מסויימת. ועוד והוא העיקר, מונעת גישה מאנשים אשר אין להם דעה כי אם בנושאים נפיצים...
 

שמש מרפא

משתמש ותיק
ברצינות אמר:
תתכחש לעדות ששמע אדם מכלי ראשון ותערב עליך שנתך.
ידוע בפרט למאזיני רבינו משמ"ר הלוי  מה שאמר הגרי"ס, שכבר 50 שנה לפני זמנו היה ניתן לראות יהודי שמוחזק לכשר שאומר "בעיני ראיתי" על מעשה שלא היה ולא נברא ואולי אפילו משל לא היה.
 

ברצינות

משתמש רגיל
שמש מרפא אמר:
ברצינות אמר:
תתכחש לעדות ששמע אדם מכלי ראשון ותערב עליך שנתך.
ידוע בפרט למאזיני רבינו משמ"ר הלוי  מה שאמר הגרי"ס, שכבר 50 שנה לפני זמנו היה ניתן לראות יהודי שמוחזק לכשר שאומר "בעיני ראיתי" על מעשה שלא היה ולא נברא ואולי אפילו משל לא היה.

א. אני ששמעתי באוזני מכלי ראשון שאר בשרי שחי בתוככי משפחה זו, אלף לצים שכמוך לא יוכלו לשכנעני להיפך. מה גם שהטוענים נגד אין להם היכרות משפחתית עם האדם האמור וכל דבריהם מעשה קוף בעלמא.
ב. אותי אין צורך לשכנע בדבר אמיתותן של שמועות השוק, באשר גם על משפחתי דאג בעבר אי מי להפיץ שמועות שווא אשר אין בינן ולמציאות כלום.
ג. תמיהני שאינך אומר כן על הצד שכנגד, ודו"ק...
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית