אגלה צערי לרבים!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

יוספזון

משתמש ותיק
לפני שהעלתי את הדברים כאן ניסיתי לפנות למנהלים באישי, אך משלא נענתי, לא נותרה בידי ברירה אחרת.
אשתדל לכתוב את הדברים בזהירות המתבקשת, אך ההכרח לא יגונה.
אני באופן אישי מאוד נהנתי מהפורום ותוכנו, לכתוב ולהגיב, לדון ולהחכים, ובכל זאת, דוקא מהסוגיא עליה אכתוב - בתקוה שיקבלו את האמת ממי שאמרו, ולא יעדיפו למחוק ולהתעלם ולהדחיק - היא זאת שהעניקה לי את הלגיטימציה לכתוב את מה שאני כותב. אם יש גיבוי מקיר לקיר למי שיורק ומקיא לבאר ממנו שתה כל חייו, גם לי מותר.
אני יודע ומבין שזה לא הטרנד עכשיו, להיפך, עוד מעט וסקלונו, וכפי שהיה אצל יהושע וכלב, שבגלל שנלחמו על כבוד משה רבינו, ביקשו כל העם לסקול אותם באבנים בלי לשאול את הקב"ה, ואילו במחרף ומגדף שמו אותו במשמר כי לא פורש מה יעשה לו. 
בעקבות שערוריה מסויימת שמתרחשת בימים אלו שבאופן אישי הנני רחוק מאותה התרחשות כרחוק מזרח ממערב, נפתחו כאן כמה אשכולות, בתחילה המנהלים עמדו על המשמר, בהמשך כנראה, נכנע לציבור הזועם וחמומי המוח, ולבסוף,  העבירו את אחת האשכולות ל'נושאים בפיקוח' באותה אשכול צורפו קבצים שונים, עם ניאוץ וחירוף כלפי מעלה. הדוברים  על צדיק עתק בגאוה ובוז, על ה' ועל משיחו, ללא שום הבחנה. כל האנרכיסטים למיניהם שלא סובלים מושג כזה של ביטול והכנעה של חסיד לרבו, והצטרפו אליהם ה'מתנגדים' שמעולם לא סבלו את אהבת החסיד לרבו, ואת הכניעה המוחלטת לכל הוראות קדשו, מימים ימימה. המושג שבה אני גאה ולכך אני מחנך את צאצאיי, ככל אשר יורוך גם כשיאמר לך על ימין שהוא שמאל, ולהפך. (ולא רק בבחירות...) לקבל את הדברים ללא עוררין, גם כשזה לא מוצא חן בעיני, לעקור מיסודו את המושג של 'ויאמינו בה' ובמשה עבדו', ומורא רבך כמורא שמים, המושגים המקודשים של 'המהרהר אחרי רבו כמהרהר אחרי השכינה' (כשאין על מה להרהר הרי מדובר בשוטה, ההוראה הוא דוקא כשלפי דלות שכלינו 'יש' על מה להרהר ובכל זאת אסור להרהר) וכל החולק על רבו כחולק על השכינה. ועוד ועוד ועוד, כל אלו הפכו להמלצה בלבד במקרה הטוב, ולגועל ואיסור במקרה הפחות טוב. יראי חטא ימאסו וקטגוריה בת"ח, בעקבתא דמשיחא חוצפה יסגי, וירהבו הנער בזקן, כל הדברים האלו נמחקו מהלקסיקון היהודי, ובמקומה באה ההתלהמות וההשתוללות, המתנגדים קפצו על המציאה וששו עלי קרב, מנסים לקרר את האמבטיה הרותחת, שהיה בכל דור ודור אצל חסידים, לקבל בהכנעה ובביטול כל הגה היוצא מפי רבו כי שכינה מדברת מתוך גרונו, וכבר מזהירים מפני ביטול מוחלט לדעת רבו, 'וכבר הזהירו על כך' הם מספרים לנו, מה יגרום התבטלות החסיד לרבו, ולכן הם מטילים הרס וארס נורא ואיום, אשר ללא ספק תחלחל רחוק מאוד.
ולחסידים שבינינו אני שואל: וכי חשבתם לרגע אחד על התוצאות ההרסניות? וכי חשבתם לרגע אחד שכך יתחנכו צאצאינו לציות לדעת תורה? וכי מה תגידו למחר לבנכם שיבקש לקנות אייפון פרוץ כדוגמא, ותסבירו לו שהרבי או ההנהגה אוסרת, מה יעשה הבן ולא יחטא? הרי גרמתם לו להבין, שאי ציות לרבו זה דוקא דבר מובן וטוב ומקובל? ולמי תבואו בטענות אח"כ?
למה כשלפני תקופה לא ארוכה נעשה מעשה חמור אשר לא יעשה על ידי יהודי מסויים, לאחר שנתפס בקלקלתו, המנהלים הזהירו בכל תוקף לבלתי תת אפילו אזכור לנושא זה, נתנו כמה ימים להתפרק, 'ולא העבירו את זה לנושאים בפיקוח'. (יש לציין, כי באופן אישי לא הגבתי כלל בשום הודעה לאותה מקרה מצער, למרות שהיה אמור להיות לי נקמה מתוקה לאחר שבתקופה לפני זה היה מי שהגיב בזלזול כאשר התרעתי מפניו וכו', אך בכל זאת בחרתי באותו עת ב'המשכיל בעת ההוא ידום') וכי לא תהא כהנת כפונדקאית? למה לכבודה של משפחה דואגים, ואת כבודה של עדה גדולה בישראל מותר לרמוס בראש כל חוצות? הרי לכל הדעות גם פלוני לא נהג כהוגן בלשון המעטה, ובכל זאת הבינו שיש לרחם על משפחתו. למה כאן זה שונה? האין כאן איפה ואיפה?
למה במחלוקות אחרות (רמז: לא בציבור החסידי) שם נאמרו על ידי ההנהגה עצמה דברים הרבה יותר חמורים על הצד השני (ולא רק ש'ההנהגה יודעת ושותקת') לא הייתם מעיזים להכשיר את השרץ הזה בק"נ טעמים למרות שגם שם היה אלימות והתנהגות פושעת לא פחות? וכי למה כאן הותרה הרצועה?
איך הפכתם פורום שהיה נקי מכל, והיו יכולים להכנס לכאן בבטחה וברוגע, לפורום דומה אחר שנחסם בסינונים? למה? 
ושוב אני פונה לחסידים שבינינו, דעו לכם, כי הפרשיה הזאת דין גרמא בנזיקין, לא יורחק היום ואתם עוד תתחרטו מרות על כך שהתערבתם בזה, וגיביתם את ההתנהגות הזאת, אפשר לגנות אלימות, אבל לא לתת גיבוי בלתי מסוייג למעשים אשר לא יעשו כאשר מנסים לקרר את האמונת צדיקים הטבועה בדמינו, המושג 'בועט ברבותיו' קבלה גושפנקא גלויה. ורבות עוד נבכה על כך. אכן, כעת הדם רותח, אבל כשירגעו הרוחות ונספור את הנזקים העצומים, זה כבר יהיה מאוחר מידי ה"י. 
ועל הראשונים אנו מצטערים, וכאן באו להוסיף דברי חירוף וגידוף? הישמע כזאת בישראל, ואנו מחשים? ואני מדבר על קובץ לדוגמא בשם 'השתוללות' שהועלה כאן על הפורום, עם דברים נוראיים שיש לקרוע עליהם קריעה שאינה מתאחה, הנה ארסו ארס והרס וחורבן הדורות, ואין פוצה פה ומצפצף???
ולכן, שלא יאמרו על שלא מיחו שמע מינה דניחא להו, אני מביע כאן את מחאתי ברבים, וכמובן, שלא להיות בקשר רשעים, ולהיות חלק ממערך כזאת שמאפשרת זאת, הנני מוכרח לפרוש (אקוה שאקבל יחס חם כמו שמקבלים 'הפורשים' בשערוריה הנוכחית) לפחות עד שיתוקן הדבר. כל עוד לא יתוקן, אסור לי להשאר כאן ולתת הסכמה שבשתיקה לדברים חמורים כאלו. וכשם שקיבלתי שכר על הדרישה אקבל שכר על הפרישה. 
בתפילה שיקויים בנו הפסוק, וכל קרני רשעים אגדע תרוממנה קרנות צדיק. ומלאה הארץ דעה את ה', וגר זאב עם כבש, יהי שלום בחילך שלוה בארמנותיך.
בצער ובכאב רב. 
ידידכם משכבר הימים @יוספזון 

נ. ב. בטרם תגיבו בהתלהמות, תשבו עם עצמכם אפילו לא שבעה נקיים, אלא כמה דקות, ותתבוננו בהגיון בדברים שכתבתי, ואני מקוה שלאחר שתשקלו את הדברים במאזני פלס, תבינו את עומק הדברים. ותצטרפו אלי. 
 
 

מנהל ב'

מנהל כללי
חבר צוות
מנהל תוכן
אל מע"כ הרב @יוספזון שליט"א.
אגלה אזני מר, כי גם לנו המנהלים היתה התלבטות כיצד לנהוג בנושא, שכן מצד אחד היתה כאן התנהגות חמורה ביותר שראויה למחאה וגינוי, ומאידך, אין רצוננו שהפורום יהפוך למוקד נייעס ובפרט בנושאי מחלוקת ולשוה"ר וביזוי ת"ח, וכדרכינו תמיד.
לע"ע החלטנו לאפשר את המחאה באופן מבוקר. ועם תנאי ברור, שלא לאפשר ביזוי ת"ח משום צד.
ספציפית לגבי הקובץ אשר חרה אפך על העלאתו, בל"נ נבדוק את הענין, ואם ימצא כי יש בו דברים שאינם ראויים, הוא יימחק.
יוספזון אמר:
למה כשלפני תקופה לא ארוכה נעשה מעשה חמור אשר לא יעשה על ידי יהודי מסויים, לאחר שנתפס בקלקלתו, המנהלים הזהירו בכל תוקף לבלתי תת אפילו אזכור לנושא זה, נתנו כמה ימים להתפרק, 'ולא העבירו את זה לנושאים בפיקוח'. (יש לציין, כי באופן אישי לא הגבתי כלל בשום הודעה לאותה מקרה מצער, למרות שהיה אמור להיות לי נקמה מתוקה לאחר שבתקופה לפני זה היה מי שהגיב בזלזול כאשר התרעתי מפניו וכו', אך בכל זאת בחרתי באותו עת ב'המשכיל בעת ההוא ידום') וכי לא תהא כהנת כפונדקאית? למה לכבודה של משפחה דואגים, ואת כבודה של עדה גדולה בישראל מותר לרמוס בראש כל חוצות? הרי לכל הדעות גם פלוני לא נהג כהוגן בלשון המעטה, ובכל זאת הבינו שיש לרחם על משפחתו. למה כאן זה שונה? האין כאן איפה ואיפה?
אחרי הרבה טענות ומענות בנושא זה, אולי באמת הגיע הזמן להבהיר קצת את הנושא.
באותו מקרה דוקא נתנו למחות ולהביע זעזוע, האשכול בנושא נמחק בזדון ע"י משתמש שקיבל בעבר תפקיד ניהולי, שלא היה בשימוש, והוא ניצל אותו בכדי למחוק את האשכול, שלא על דעת שאר המנהלים. אותו משתמש הורחק לצמיתות מהפורום, והשתדלנו להשיב את המחאה למקומה עד כמה שיכולנו.
לא היה שם שום לחץ משום גורם חיצוני, ולא כניעה ללחץ, אלא רק כאמור פעולה עצמאית של משתמש.
 
לכבוד הרב @יוספזון אני מאוד מעריך את הודעתך המפורטת!
ברור שצריך להיזהר מלדבר על ת"ח אבל א"א לתת לגיטימציה למעשים שלא יעשו בשם הדת, וכבר הזכיר הרב @חיי עולם  את מה שנעשה לרב מנדל וכטר,
בהושענא רבה תשמ"ג קיבל שיחה טלפונית מאחד מתלמידיו לשעבר שהזהיר אותו מפני ניסיון התנקשות. בט' בתמוז תשמ"ג, בדרכו למקווה התנפלו עליו ארבעה חסידי סאטמר רעולי פנים, הכו אותו, דקרו אותו בסכין בגרונו ובכל חלקי גופו, שברו את ידו ורגלו וגזזו את זקנו ופאותיו. לאחר מכן הוא הופשט מבגדיו והושלך אל כביש סואן באזור התעשייה הדרומי בברוקלין, כשהוא ללא הכרה ובמצב אנוש. עובר אורח אפרו-אמריקאי שעבר במקום הזעיק את כוחות המשטרה והרפואה[1]. דבר הפשע התפרסם בתקשורת[2] ועורר סערה, מנהיגים ואדמו"רים הביעו מחאה חריפה.וכי גם בזה צריכים לשתוק?
לגבי הקובץ שכתבת לא קראתי.
גם על זה היה צריך לשתוק כי לא רוצים להתערב במחלוקת?
לגבי הקובץ שהזכרת לא קראתי אותו.

מקווים שתחזור מהר, אני מאוד נהניתי לקרוא את הודעותיך!
 

איכא בשוקא

משתמש ותיק
להרב @יוספזון, הודעה חשובה מאוד, אף שכמות הרעל שנטפה בה כלפי הליטאים מרשימה, גם כמות גיבובי השטויות שבה (מנקודת מבט ליטאית) מפעימה, אבל לפחות היא הסבירה לי מה כאב לך באשכול ההוא.
 

אור זרוע

משתמש ותיק
מנהל ב' אמר:
ספציפית לגבי הקובץ אשר חרה אפך על העלאתו

הקובץ הועלה ע"י ניק חדש שזו לו בינתיים הודעתו הראשונה והאחרונה.
הקובץ נראה ציטוט הודעות מפורום אחר לא ידוע [לי בכל אופן].
היה מקום לשקול הגבלת ניקים חדשים באשכולות חמים בפיקוח.
 
אור זרוע אמר:
היה מקום לשקול הגבלת ניקים חדשים באשכולות חמים בפיקוח.
נושאים בפיקוח זה ההגבלה.
בכל מקרה זה נראה שהמנהלים לקחו את דברי הרב @יוספזון לתשומת ליבם כי הם כבר כמה דקות [לאחר שאישרו הרבה הודעות] לא מאשרים הודעות חדשות.
 

אור זרוע

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
אור זרוע אמר:
היה מקום לשקול הגבלת ניקים חדשים באשכולות חמים בפיקוח.
נושאים בפיקוח זה ההגבלה.
בכל מקרה זה נראה שהמנהלים לקחו את דברי הרב @יוספזון לתשומת ליבם כי הם כבר כמה דקות [לאחר שאישרו הרבה הודעות] לא מאשרים הודעות חדשות.
הגבלה עם פרצות בגדר... בפרט בהעלאת קבצים.
לדעתי העתקת אשכול מפורום אחר [ששמו לא ידוע לי] בנושאים אקטואליים ונפיצים - אינה ראויה וגם לא תקינה.
 
 
יוספזון אמר:
ואת כבודה של עדה גדולה בישראל מותר לרמוס בראש כל חוצות?
הם שרמסו את כבוד עצמם בראש כל חוצות!
ואגב, התגובה שלך היא המשך להתנהגות קהילה זו שלא מסוגלת לשמוע שום טענה או מענה של כל העומד בדרכה.
בשום מקום אחר אין תגובה כזאת למקרים חמורים בהרבה.
זה רק מוכיח שחייבים להסביר לכם, שיש עוד יהודים בעולם. יש עוד ת"ח בעולם. מותר לחלוק עליכם!
הפסק שהחולק על קהילה פלונית או רבה (שלא לא רק הוא "על ה' ועל משיחו" או "עדה חשובה" וכו') חייב מיתה, ושרק לכם מותר להתנהל בכל צורה שתחפצו, בלי שום גבולות של כבוד התורה או שאר הלכות ואיסורים מפורשים, כהליכה לערכאות וגניבת ממון הציבור בכל דרך, ורק אתכם חייבים לנהוג בכפפות משי - הסתיים.

הציבור נקרא להזכר איך נהגו בכבוד הרב שך כשחלק עליהם, וכן בכבוד הרב שטיינמן בשנים האחרונות...
 
יוספזון אמר:
המושג 'בועט ברבותיו' קבלה גושפנקא גלויה. ורבות עוד נבכה על כך. אכן, כעת הדם רותח, אבל כשירגעו הרוחות ונספור את הנזקים העצומים, זה כבר יהיה מאוחר מידי ה"י.
המושג מתאים יותר לרבו שלמדו תורה שהוא רבי ע"פ הלכה, ולא לאדמו"ר. ודוקא ראש הישיבה הוא הוא רב שתלמידיו מבעטים בו בבוז.
 

חיי עולם

משתמש ותיק
הרב @יוספזון הנכבד.

אביע קצת את מחשבותיי כחסיד, בנוגע לכל הענין של המחלוקת הלזו - למרות שבאותו אשכול נמנעתי ממנו, בהיות שחשבתי (ואני עדיין חושב) שאין זה המקום המתאים וכנראה גם יפרשוהו אחרים באופן שאינו נכון - אך בכדי להבהיר לך את כוונתי, איאלץ להסביר.

עצם מעשה הקמת הקהילה ע"י הגרש"א, אינו נושא 'חלק'. אין ספק שהצטרפו לקהילתו כל מיני חברים שאך בליברליות חפצם, ובשחרור מעול משעבדים. אך לעומת זאת אי אפשר שלא לקחת בחשבון את המחוייבות הטוטאלית שהתגברה בגור להמכונה 'פולגן'. דברים שלא היו עוברים בשום מקום אחר בצורה ובאופן שהוא עבר שם. למעשה רב גובריה וחכמתו דהגר"ש ומערכת השיקולים כנראה עשתה את שלה (בניגוד לפעמים הקודמות ששקלם...) והוא החליט לקום ולעשות מעשה.

כשעם ישראל 'הזדעזע' מפיטורי נושאי משרה או משלילת הלוואות בגמ"ח ואפילו מתקיפת מאן-דהו בהיכל ביהמ"ד בירמיהו צקצקתי כשם שצקצקתי מ'הזדעזעות' הנוכל בנט לעומת חיבוק הנוכל גנץ בשעתו.

אך באו ימים שהעסק התקדם שלב, ועל שלב כזה חלילה וחלילה להשקיט. מדובר ביסודות הדת ממש ולזה כבר לא מועיל כל הצטדקות ש'יש כאן שני צדדים' או שמדובר ב'כבוד הקהילה' וכיו"ב, וכי קטן הוא לשכנע נשים להתגרש מבעליהן ולהטיל שנאה בין כותלי בתים, וכי אפשר להחריש על שידולים לילדים לברוח מבית הוריהם, הלוא הדברים האלו הם חורבן והרס הדת והסדר של בתים בישראל. וכי היה מצב כזה שקהילה מכובדת וועדתה הרשמית מגבים ויוזמים מצב שבן קם באביו ואשה בבעלה?

הפוגרומים של השבת האחרונה אינם אלא הקש ששבר את גב הגמל, ואף 'קש' זה כבד ועצום הוא עד מאוד. וכי מעולם שמענו שרב נכבד בישראל יורה בהוראה רשמית לצאת לפרעות עד כדי להמית?

דעתי הינה איפוא להיפך.

דווקא כחסידים עלינו להוקיע ולמחות בזה, ודווקא כאן המקום להבהיר לבנינו שרבי אינו אלוקים, ואינו פטור מכל מצוות התורה. לא שאנו צריכים להבין כל דרכיו ומעשיו - אבל אי אפשר לפרק בתים בישראל ואי אפשר להטיף באופן רשמי לאלימות עד כדי רציחה.

ולכב' שרוצה לעבור ע"כ לסדר היום אני שואל:

וכי חשבת לרגע אחד על התוצאות ההרסניות? וכי חשבת לרגע אחד שכך יתחנכו צאצאינו לציות לדעת תורה - כשיראו למה מטיפים רבנים ואדמורי"ם? וכי מה תגיד למחר לבנך שיבקש לקנות אייפון פרוץ כדוגמא, ותסבירו לו שהרבי או ההנהגה אוסרת, מה יעשה הבן ולא יחטא? הרי גרמת לו להבין, שרבי זהו אדם מושחת שאין לו לא ערכים ולא תורה, כי אם אינטרסיו בלבד, ולמי תבואו בטענות אח"כ?

או לחילופין,

מה תעשה אם יפול בנך מחר לאיזו כת ארורה או למנהיג סחטן לצרכיו האישיים? וכי חשבת לרגע אחד האם טיעון כמו 'כיבוד אב', 'שלימות הבית', 'חינוך צאצאיך' יתקבלו אצלו? וכי מה תגיד למחר לבנך שרוצה להקריב אשתו לצורך אביזרייהו דג"ע (כמו שקרה בקהילה מסויימת, וכמו שקורה עתה בקהילה אחרת בב"ב), או שירצה לתת לה גט כריתות או שירצה לברוח מביתך או שירצה להכות אחרים מכות רצח, ותסביר לו שהתורה הק' וההלכה אוסרת, מה יעשה הבן ולא יחטא? הרי גרמת לו להבין, שציות לרבו זה דוקא דבר מובן וטוב ומקובל גם כשעובר על גופי תורה בשאט נפש ולמי תבואו בטענות אח"כ?

לסיום, אף שהשתמשתי מעט ב'פרפרזה' לדברך, קבל את הדברים לא כהקנטה אלא כניסיון להסביר את הצד השני.
 

אור זרוע

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
ושוב אני פונה לחסידים שבינינו, דעו לכם, כי הפרשיה הזאת דין גרמא בנזיקין, לא יורחק היום ואתם עוד תתחרטו מרות על כך שהתערבתם בזה, וגיביתם את ההתנהגות הזאת, אפשר לגנות אלימות, אבל לא לתת גיבוי בלתי מסוייג למעשים אשר לא יעשו כאשר מנסים לקרר את האמונת צדיקים הטבועה בדמינו, המושג 'בועט ברבותיו' קבלה גושפנקא גלויה. ורבות עוד נבכה על כך. אכן, כעת הדם רותח, אבל כשירגעו הרוחות ונספור את הנזקים העצומים, זה כבר יהיה מאוחר מידי ה"י.

כבודו תופס צד בוויכוח?
ומה עם "קהל חסידי ירושלים" שפרשו מקרלין עקב נטילת תקציבים, גם הם בכלל בועט ברבותיו?  
 
יוספזון אמר:
ולחסידים שבינינו אני שואל: וכי חשבתם לרגע אחד על התוצאות ההרסניות? וכי חשבתם לרגע אחד שכך יתחנכו צאצאינו לציות לדעת תורה? וכי מה תגידו למחר לבנכם שיבקש לקנות אייפון פרוץ כדוגמא, ותסבירו לו שהרבי או ההנהגה אוסרת, מה יעשה הבן ולא יחטא? הרי גרמתם לו להבין, שאי ציות לרבו זה דוקא דבר מובן וטוב ומקובל? ולמי תבואו בטענות אח"כ?

הרבי או ההנהגה הינם 'מוסרי התורה' שבדור הרלוונטי, והם אינם מחדשים מליבם דברים אלא אומרים מה דעת התורה מורה לעשות, ומן שמיא מסייעים בידם לכוון אל האמת ולהעמיד את הדת על תילה.
ולכן, כאשר הבן שיבקש לקנות איפון וכדו' יאמר לו אביו: הרבי או ההנהגה גילו לנו שהדבר אסור מן התורה. ועלינו להתרחק מדבר פלוני כי לימדונו שהתורה אסרה וכו'.
אבל, כאשר מורים המה נגד דברים המפורשים בכתובים ובדברי חז"ל, השאלה שעולה היא מה יענה האב לבנו ששואלו היאך אמר הרבי או ההנהגה כך הלא בכתובים מפורש אחרת.
ולדבריך, בטלת דין נביא שקר וזקן ממרא מן התורה.

זאת מנקודת מבטי כליטאי, ומקוה אני בכל מאודי שנקודת המחלוקת ביני ובין ידידי החסיד אינה בזה....
 
 
אחריך בנימין אמר:
לא זמן רב חלף מאז הצטרפתי לפורום הנכבד הזה, נהניתי להכיר ללמוד לשתף ולהשתתף, בדיונים שירים רעיונות ועוד, לשמוע דעות דומות ושונות וכו' וכו' 
לצערי נוכחתי לראות כי כל הטוב הזה ממכר, עולה לי כסף וזמן רב, ואין הצר שווה בנזק. חישבתי איפה שכר מצוה כנגד הפסדה ואקוה לקבל שכר על הדרישה, אך על הפרישה ודאי אקבל שכר וברי ושמא ברי עדיף.
 
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
לידידי חו"ר הפורום שליט"א.

החלטתי לפרוש ולהיפרד מכם, ולהפסיק לחלוטין את פעילותי בפורום.

פרישה זו אינה בגלל טענה שיש או אין לי על המקום, על חביריו או מנהליו, אלא מסיבה אישית בלבד.
 
יוספזון אמר:
ולכן, שלא יאמרו על שלא מיחו שמע מינה דניחא להו, אני מביע כאן את מחאתי ברבים, וכמובן, שלא להיות בקשר רשעים, ולהיות חלק ממערך כזאת שמאפשרת זאת, הנני מוכרח לפרוש (אקוה שאקבל יחס חם כמו שמקבלים 'הפורשים' בשערוריה הנוכחית) לפחות עד שיתוקן הדבר. כל עוד לא יתוקן, אסור לי להשאר כאן ולתת הסכמה שבשתיקה לדברים חמורים כאלו. וכשם שקיבלתי שכר על הדרישה אקבל שכר על הפרישה. 
ממש כדברי הרמב"ם דעות ו א:

דרך ברייתו של אדם להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר ריעיו וחביריו ונוהג כמנהג אנשי מדינתו.

***
שמא כדאי לפתוח אשכול מסודר, דוגמת האשכול של ברכת 'ברוכים הבאים'...
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
משכהו לבית המדרש אמר:
 
אחריך בנימין אמר:
לא זמן רב חלף מאז הצטרפתי לפורום הנכבד הזה, נהניתי להכיר ללמוד לשתף ולהשתתף, בדיונים שירים רעיונות ועוד, לשמוע דעות דומות ושונות וכו' וכו' 
לצערי נוכחתי לראות כי כל הטוב הזה ממכר, עולה לי כסף וזמן רב, ואין הצר שווה בנזק. חישבתי איפה שכר מצוה כנגד הפסדה ואקוה לקבל שכר על הדרישה, אך על הפרישה ודאי אקבל שכר וברי ושמא ברי עדיף.
 
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
לידידי חו"ר הפורום שליט"א.

החלטתי לפרוש ולהיפרד מכם, ולהפסיק לחלוטין את פעילותי בפורום.

פרישה זו אינה בגלל טענה שיש או אין לי על המקום, על חביריו או מנהליו, אלא מסיבה אישית בלבד.
 
יוספזון אמר:
ולכן, שלא יאמרו על שלא מיחו שמע מינה דניחא להו, אני מביע כאן את מחאתי ברבים, וכמובן, שלא להיות בקשר רשעים, ולהיות חלק ממערך כזאת שמאפשרת זאת, הנני מוכרח לפרוש (אקוה שאקבל יחס חם כמו שמקבלים 'הפורשים' בשערוריה הנוכחית) לפחות עד שיתוקן הדבר. כל עוד לא יתוקן, אסור לי להשאר כאן ולתת הסכמה שבשתיקה לדברים חמורים כאלו. וכשם שקיבלתי שכר על הדרישה אקבל שכר על הפרישה. 
ממש כדברי הרמב"ם דעות ו א:

דרך ברייתו של אדם להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר ריעיו וחביריו ונוהג כמנהג אנשי מדינתו.

***
שמא כדאי לפתוח אשכול מסודר, דוגמת האשכול של ברכת 'ברוכים הבאים'...
ואיך נקרא לאשכול זה? @משכהו לבית המדרש ? או שמא @משכהו מבית המדרש ? (:
 
מנהל ב' אמר:
...לאפשר את המחאה באופן מבוקר

אולי יורשה לי לתקן - וזו הערה בעיקר להר' @יוספזון ני"ו - שעצם העובדה שהנושא פתוח כאן לדיון אין במשמעותו הכרעה לצד מסוים.
יש כאן אמנם הכרעה על כך ש'יש כאן דבר נתון לדיון' ושיש כאן מה ללבן, (וזה אכן לא כמו המסר הנשמע שם 'אל תחנכו אותנו' כביכול המדובר באיזו קטטה פנימית שאירעה בדירה נטושה בעכו תחתית), וכמדומה בעל שכל ישר יסכים לדבר הזה שיש כאן נושא שראוי לבירור, אבל לא שהמסקנה בהכרח כצד מסוים.

ואדרבה - אם יש מי שחושש שהשיח 'ישפוך את התינוק עם המים', שיתאמץ לשמור על התינוק.

יותר מזה. באמת, לא תהא כהנת כפונדקית, ולא גרע 'פורום לתורה' שממוען לציבור היראים מערוץ י"א י"ב וכו', וגם הנתינים החרדיים זכאים לקבל הסבר על מה שמתחולל במפתנות דלתיהם הם, ובהחלט היה ראוי שיקום כאן אחד מק"ק גור ויציג את הצד השני, (כמובן - האתגר כאן יהיה מורכב מעט יותר, כי לא יהיה די במסרים קליטים לאזנים של הציבור הכללי שאינו ער לניואנסים, וגם לא במסרים הפנימיים ל'אונזערע' שבנויים על השקפת עולמם דידם, אלא הסבר לכלל הציבור, מדוע הוא - לפי אמות המידה שלו - אמור להכיל, להרשות ולהסכים, התנהגות כזו). אדרבה.
 

שמואל092

משתמש רגיל
חיי עולם אמר:
דעתי הינה איפוא להיפך.

דווקא כחסידים עלינו להוקיע ולמחות בזה, ודווקא כאן המקום להבהיר לבנינו שרבי אינו אלוקים, ואינו פטור מכל מצוות התורה. לא שאנו צריכים להבין כל דרכיו ומעשיו - אבל אי אפשר לפרק בתים בישראל ואי אפשר להטיף באופן רשמי לאלימות עד כדי רציחה.

ולכב' שרוצה לעבור ע"כ לסדר היום אני שואל:

וכי חשבת לרגע אחד על התוצאות ההרסניות? וכי חשבת לרגע אחד שכך יתחנכו צאצאינו לציות לדעת תורה - כשיראו למה מטיפים רבנים ואדמורי"ם? וכי מה תגיד למחר לבנך שיבקש לקנות אייפון פרוץ כדוגמא, ותסבירו לו שהרבי או ההנהגה אוסרת, מה יעשה הבן ולא יחטא? הרי גרמת לו להבין, שרבי זהו אדם מושחת שאין לו לא ערכים ולא תורה, כי אם אינטרסיו בלבד, ולמי תבואו בטענות אח"כ?

או לחילופין,

מה תעשה אם יפול בנך מחר לאיזו כת ארורה או למנהיג סחטן לצרכיו האישיים? וכי חשבת לרגע אחד האם טיעון כמו 'כיבוד אב', 'שלימות הבית', 'חינוך צאצאיך' יתקבלו אצלו? וכי מה תגיד למחר לבנך שרוצה להקריב אשתו לצורך אביזרייהו דג"ע (כמו שקרה בקהילה מסויימת, וכמו שקורה עתה בקהילה אחרת בב"ב), או שירצה לתת לה גט כריתות או שירצה לברוח מביתך או שירצה להכות אחרים מכות רצח, ותסביר לו שהתורה הק' וההלכה אוסרת, מה יעשה הבן ולא יחטא? הרי גרמת לו להבין, שציות לרבו זה דוקא דבר מובן וטוב ומקובל גם כשעובר על גופי תורה בשאט נפש ולמי תבואו בטענות אח"כ?

לסיום, אף שהשתמשתי מעט ב'פרפרזה' לדברך, קבל את הדברים לא כהקנטה אלא כניסיון להסביר את הצד השני.
דפח"ח
ואציין שרק עתה נפקחו עיני לראות בנחיצות הגישה של ר' מוטל זילבער
בענין אמונת צדיקים בדורנו-ושדן בזה אף בפני צעירי הצאן
וכמו שאמר חכ"א "היינטיגע רבע'ס מיט אמאליגע אמונת חכמים?"
 

יהודי

משתמש ותיק
מעניין לראות את תהליך הדרדרות הפורום.
בפורום כאן עסוקים בתקופות האחרונות עשרות אשכולות בציונות ותכלת (רובם הגדול לא בנידון ההלכתי). בחלק מהם אף ניתנה גושפנקא לכתות הזויות חייבי כריתות.
בשבוע האחרון החליטו שצריך לתת לגיטמציה לשנאת חסידי גור, והביאו כמה אשכולות לשחרר קיטור, להפיץ שנאה, וכביכול להזדעזע מאלימות הנוראית משבת שעברה.

כנראה אין אפשרות למצוא ברשת במה תורנית לדיונים תורנים עניינים ולנידונים תורניים קלילים וחביבים.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
יהודי אמר:
מעניין לראות את תהליך הדרדרות הפורום.
בפורום כאן עסוקים בתקופות האחרונות עשרות אשכולות בציונות ותכלת (רובם הגדול לא בנידון ההלכתי). בחלק מהם אף ניתנה גושפנקא לכתות הזויות חייבי כריתות.
בשבוע האחרון החליטו שצריך לתת לגיטמציה לשנאת חסידי גור, והביאו כמה אשכולות לשחרר קיטור, להפיץ שנאה, וכביכול להזדעזע מאלימות הנוראית משבת שעברה.

כנראה אין אפשרות למצוא ברשת במה תורנית לדיונים תורנים עניינים ולנידונים תורניים קלילים וחביבים.
יפיות נפש...
ואת כל המשקעים שלך הכנסת בהודעה אחת... מעורב 'יהודי'
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית