מה לדעתכם תנאי הסף המנימליים למי שמעוניין להיות פעיל בפורום תורני?

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
גילוי נאות:
אפשר להרחיב את הנושא לכל הנקודות שתרצו להגדיר. 
אבל מה שמטריד אותי כרגע הוא שראיתי הודעה/הודאה של אחד מהכותבים שלאחר שתקף וביזה בנחרצות וחריפות איזשהו כנס מתוכנן.
ולא נחה דעתו עד שביזה באופן אישי וכוללני את הרבנים/מרצים המשתתפים שם.
לפתע פתאום אני מגלה בהמשך שבלי להתבלבל הוא הודה ברבים שאין לו שמץ מושג מי הם בכלל אותם מושמצים שעל ידו אלא שלדעתו צריך לחשוד וכו'.

לפי הידוע לי המנהלים היקרים סבורים שכל המתקפות המכוערות חורגות לחלוטין ממטרת הפורום לתורה אלא שהם נמנעים מלאכוף זאת. (כנראה מחמת עדינותם ורגישותם לצרכיהם הנפשיים של הכותבים, והמגמה הכללית שלהם לתת לכולם להתבטא וכו' ...) 

אבל באמת! 
האם לדעתכם יש בפורום תורני מכובד מקום למי שבקלות דעת עובר בשאט נפש על "ארור מכה רעהו בסתר" - בלי לבדוק כלל מיהו בכלל הקרבן המותקף על ידו?  
הרי המתקפות הללו מתפרסמות בכל העולם כשידוע ומפורסם מיהו המותקף ולא ידוע מיהו המתקיף! 
 

שניאור

משתמש ותיק
צודק כמעט בכל מילה.
אבל יש לי עוד כמה תנאים, כמו למשל לא להעלות נושאים שכבר נידונו ונכתשו בפורום וד"ל.
 

יהודי אחד

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
גילוי נאות:
אפשר להרחיב את הנושא לכל הנקודות שתרצו להגדיר. 
אבל מה שמטריד אותי כרגע הוא שראיתי הודעה/הודאה של אחד מהכותבים שלאחר שתקף וביזה בנחרצות וחריפות איזשהו כנס מתוכנן.
ולא נחה דעתו עד שביזה באופן אישי וכוללני את הרבנים/מרצים המשתתפים שם.
לפתע פתאום אני מגלה בהמשך שבלי להתבלבל הוא הודה ברבים שאין לו שמץ מושג מי הם בכלל אותם מושמצים שעל ידו אלא שלדעתו צריך לחשוד וכו'.

לפי הידוע לי המנהלים היקרים סבורים שכל המתקפות המכוערות חורגות לחלוטין ממטרת הפורום לתורה אלא שהם נמנעים מלאכוף זאת. (כנראה מחמת עדינותם ורגישותם לצרכיהם הנפשיים של הכותבים, והמגמה הכללית שלהם לתת לכולם להתבטא וכו' ...) 

אבל באמת! 
האם לדעתכם יש בפורום תורני מכובד מקום למי שבקלות דעת עובר בשאט נפש על "ארור מכה רעהו בסתר" - בלי לבדוק כלל מיהו בכלל הקרבן המותקף על ידו?  
הרי המתקפות הללו מתפרסמות בכל העולם כשידוע ומפורסם מיהו המותקף ולא ידוע מיהו המתקיף! 

דאגה מזויפת
אם יהודי כואב לו על כינוס או כל תופעה שהיא
ותסנן או תצנזר את הודעותיו בפורום
אין לפורום כזה זכות קיום
לדוגמא ממה שאתה מכיר מקרוב..
הרבה ניקים הזויים עד גבול הטירוף
מנסים בכל דרך להעלות לפורום את נושא הר הבית
בכל אשכול שני
איך תרגיש אם יחסמו או יצנזרו אותך?
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
הפתרון הוא

לא לתקוף אנשים   לתקוף דרך  לתקוף שיטה

ידוע כך גם הרב שך על חבד

לא מדברים נגד הבן אדם  אל תדון וכו
מדברים על השיטה

ניק שיכתוב לגופם של אנשים תמחק הודעתו
 

יהודי אחד

משתמש ותיק
בחור_צעיר אמר:
1. פחד מלצער יהודי
2. שכל ההודעות יהיו לשם שמים
3. לדבר רק לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.
4. להאמין בכל עיקרי האמונה ובחז״ל בשלמות
הכל בכלל 2

שכל ההודעות יהיו לשם שמים נו באמת..
 
 

חזק

משתמש ותיק
יהודי אחד אמר:
בחור_צעיר אמר:
1. פחד מלצער יהודי
2. שכל ההודעות יהיו לשם שמים
3. לדבר רק לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.
4. להאמין בכל עיקרי האמונה ובחז״ל בשלמות
הכל בכלל 2

שכל ההודעות יהיו לשם שמים נו באמת..

מה קשה אולי הוא אוחז שם?

 
 

יהודי אחד

משתמש ותיק
חזק אמר:
יהודי אחד אמר:
בחור_צעיר אמר:
1. פחד מלצער יהודי
2. שכל ההודעות יהיו לשם שמים
3. לדבר רק לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.
4. להאמין בכל עיקרי האמונה ובחז״ל בשלמות
הכל בכלל 2

שכל ההודעות יהיו לשם שמים נו באמת..

מה קשה אולי הוא אוחז שם?

 

אם אתה מעיד..
נו נו
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
אם אתה מוכן שיקשרו לך בד סביב העינים ותשב סביב שולחן עגול שיושבים סביבו מנין אנשים מכל המגזרים והזרמים, כולם עטופי עינים כמוך (סליחה ממי ששכחתי ליצג אותו סביב השולחן, הסדר אקראי, גם ככה השולחן עגול):
  1. ספרדי (בוגר פורת יוסף או כסא רחמים, נוהג ע''פ הרב עובדיה או אולי ע''פ האור לציון, לומד קבלה בלילות).
  2. אשכנזי (מתנגד עסיסי, ליטווק קר, כולו ספוג מסורת ושכל, לומד בעיקר נשים נזיקין בלומדס').
  3. מחבל (תלמיד מובהק למרנא הדרכי שמואל זיע''א, מתנגד לגיוס, לאקדמיה, ולאדישות החרדית).
  4. שונא (תלמיד מובהק למרן האילת השחר, מתנגד בעיקר להפגנות, לצעקות ולדיבורים גבוהים על השקפה צרופה מידי).
  5. תימני (פוסק ע''פ הרמב''ם גם לקולא, סומך רק על מסורת אבותיו עד בית שני).
  6. חסיד (דבוק ברבו עד כלות, סובר ב''צמצום'' ש... מתפלל בשעה-- רוקד עד מוצאי תשיעי של חנוכה, ובעיקר אוהב את הקב''ה).
  7. חרד''ק (עובד ולומד, נכנס לפורום דרך הסמרטפון המוגן שלו, מתפלל בלי כובע ביום חול, אבל נותן חומש לגיסו האברך).
  8. צו''ל (כולל כל מי שיותר פרום ממך, בפרט אם הוא שייך לקבוצה סגורה כמו בריסק או תלמידי החזו''א).
  9. אברך מהעיר העתיקה, קרוב ברוחו לזילברמן, קורא קדושת ציון אדוק, מחכה בכיליון עינים למצוא פתח לעלות להר הבית, ואולי יותר מזה..
  10. חב''דניק או ברסלבר, מה שיותר מרתיע אותך.

    אם אתה מוכן לשבת ולשמוע את כולם, בלי להתפר, בלי לזלזל, בלי להכפיש, בלי להתלהם. רק להקשיב ולענות ולדבר בצורה מכובדת לגופו של ענין, להוסיף, לשאול, להגיב ולתת תודה. אם אתה מוכן ברוך הבא!
    מי שקשה לו - אולי לא טוב לו להיות בפורום.
אני אישית אוהב את כולם. לולי הקורונה הייתי מזמין אותם לשבת אצלי בבית סביב שולחן השבת ולתת לי להרגיש איך נראו המפגשים של כל השבטים בירושלים בימיה הטובים. למרות שהדרך שלי וההשקפה שלי מסורים לי מאבותי ומרבותי אין לי שום בעיה לפתוח את דלתי או את אוזני לכל יהודי שמאמין בי''ג עיקרים.
כולם אהובים כולם רצויים וכולם יהודים טובים שכל אחד מהם מראה באצבעו ואומר זה ה' וכו'.
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
פיילוט 0.4 אמר:
אם אתה מוכן שיקשרו לך בד סביב העינים ותשב סביב שולחן עגול שיושבים סביבו מנין אנשים מכל המגזרים והזרמים, כולם עטופי עינים כמוך (סליחה ממי ששכחתי ליצג אותו סביב השולחן, הסדר אקראי, גם ככה השולחן עגול):
  1. ספרדי (בוגר פורת יוסף או כסא רחמים, נוהג ע''פ הרב עובדיה או אולי ע''פ האור לציון, לומד קבלה בלילות).
  2. אשכנזי (מתנגד עסיסי, ליטווק קר, כולו ספוג מסורת ושכל, לומד בעיקר נשים נזיקין בלומדס').
  3. מחבל (תלמיד מובהק למרנא הדרכי שמואל זיע''א, מתנגד לגיוס, לאקדמיה, ולאדישות החרדית).
  4. שונא (תלמיד מובהק למרן האילת השחר, מתנגד בעיקר להפגנות, לצעקות ולדיבורים גבוהים על השקפה צרופה מידי).
  5. תימני (פוסק ע''פ הרמב''ם גם לקולא, סומך רק על מסורת אבותיו עד בית שני).
  6. חסיד (דבוק ברבו עד כלות, סובר ב''צמצום'' ש... מתפלל בשעה-- רוקד עד מוצאי תשיעי של חנוכה, ובעיקר אוהב את הקב''ה).
  7. חרד''ק (עובד ולומד, נכנס לפורום דרך הסמרטפון המוגן שלו, מתפלל בלי כובע ביום חול, אבל נותן חומש לגיסו האברך).
  8. צו''ל (כולל כל מי שיותר פרום ממך, בפרט אם הוא שייך לקבוצה סגורה כמו בריסק או תלמידי החזו''א).
  9. אברך מהעיר העתיקה, קרוב ברוחו לזילברמן, קורא קדושת ציון אדוק, מחכה בכיליון עינים למצוא פתח לעלות להר הבית, ואולי יותר מזה..
  10. חב''דניק או ברסלבר, מה שיותר מרתיע אותך.

    אם אתה מוכן לשבת ולשמוע את כולם, בלי להתפר, בלי לזלזל, בלי להכפיש, בלי להתלהם. רק להקשיב ולענות ולדבר בצורה מכובדת לגופו של ענין, להוסיף, לשאול, להגיב ולתת תודה. אם אתה מוכן ברוך הבא!
    מי שקשה לו - אולי לא טוב לו להיות בפורום.
אני אישית אוהב את כולם. לולי הקורונה הייתי מזמין אותם לשבת אצלי בבית סביב שולחן השבת ולתת לי להרגיש איך נראו המפגשים של כל השבטים בירושלים בימיה הטובים. למרות שהדרך שלי וההשקפה שלי מסורים לי מאבותי ומרבותי אין לי שום בעיה לפתוח את דלתי או את אוזני לכל יהודי שמאמין בי''ג עיקרים.
כולם אהובים כולם רצויים וכולם יהודים טובים שכל אחד מהם מראה באצבעו ואומר זה ה' וכו'.
הגזמת לגמרי - הלוא משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט    
...........
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
פיילוט 0.4 אמר:
אם אתה מוכן שיקשרו לך בד סביב העינים ותשב סביב שולחן עגול שיושבים סביבו מנין אנשים מכל המגזרים והזרמים, כולם עטופי עינים כמוך (סליחה ממי ששכחתי ליצג אותו סביב השולחן, הסדר אקראי, גם ככה השולחן עגול):
  1. ספרדי (בוגר פורת יוסף או כסא רחמים, נוהג ע''פ הרב עובדיה או אולי ע''פ האור לציון, לומד קבלה בלילות).
  2. אשכנזי (מתנגד עסיסי, ליטווק קר, כולו ספוג מסורת ושכל, לומד בעיקר נשים נזיקין בלומדס').
  3. מחבל (תלמיד מובהק למרנא הדרכי שמואל זיע''א, מתנגד לגיוס, לאקדמיה, ולאדישות החרדית).
  4. שונא (תלמיד מובהק למרן האילת השחר, מתנגד בעיקר להפגנות, לצעקות ולדיבורים גבוהים על השקפה צרופה מידי).
  5. תימני (פוסק ע''פ הרמב''ם גם לקולא, סומך רק על מסורת אבותיו עד בית שני).
  6. חסיד (דבוק ברבו עד כלות, סובר ב''צמצום'' ש... מתפלל בשעה-- רוקד עד מוצאי תשיעי של חנוכה, ובעיקר אוהב את הקב''ה).
  7. חרד''ק (עובד ולומד, נכנס לפורום דרך הסמרטפון המוגן שלו, מתפלל בלי כובע ביום חול, אבל נותן חומש לגיסו האברך).
  8. צו''ל (כולל כל מי שיותר פרום ממך, בפרט אם הוא שייך לקבוצה סגורה כמו בריסק או תלמידי החזו''א).
  9. אברך מהעיר העתיקה, קרוב ברוחו לזילברמן, קורא קדושת ציון אדוק, מחכה בכיליון עינים למצוא פתח לעלות להר הבית, ואולי יותר מזה..
  10. חב''דניק או ברסלבר, מה שיותר מרתיע אותך.

    אם אתה מוכן לשבת ולשמוע את כולם, בלי להתפר, בלי לזלזל, בלי להכפיש, בלי להתלהם. רק להקשיב ולענות ולדבר בצורה מכובדת לגופו של ענין, להוסיף, לשאול, להגיב ולתת תודה. אם אתה מוכן ברוך הבא!
    מי שקשה לו - אולי לא טוב לו להיות בפורום.
אני אישית אוהב את כולם. לולי הקורונה הייתי מזמין אותם לשבת אצלי בבית סביב שולחן השבת ולתת לי להרגיש איך נראו המפגשים של כל השבטים בירושלים בימיה הטובים. למרות שהדרך שלי וההשקפה שלי מסורים לי מאבותי ומרבותי אין לי שום בעיה לפתוח את דלתי או את אוזני לכל יהודי שמאמין בי''ג עיקרים.
כולם אהובים כולם רצויים וכולם יהודים טובים שכל אחד מהם מראה באצבעו ואומר זה ה' וכו'.
הגזמת לגמרי - הלוא משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט    
...........

איזה מספר אתה ליד השולחן? :) :) :)
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
פיילוט 0.4 אמר:
אברהם העברי אמר:
פיילוט 0.4 אמר:
אם אתה מוכן שיקשרו לך בד סביב העינים ותשב סביב שולחן עגול שיושבים סביבו מנין אנשים מכל המגזרים והזרמים, כולם עטופי עינים כמוך (סליחה ממי ששכחתי ליצג אותו סביב השולחן, הסדר אקראי, גם ככה השולחן עגול):
  1. ספרדי (בוגר פורת יוסף או כסא רחמים, נוהג ע''פ הרב עובדיה או אולי ע''פ האור לציון, לומד קבלה בלילות).
  2. אשכנזי (מתנגד עסיסי, ליטווק קר, כולו ספוג מסורת ושכל, לומד בעיקר נשים נזיקין בלומדס').
  3. מחבל (תלמיד מובהק למרנא הדרכי שמואל זיע''א, מתנגד לגיוס, לאקדמיה, ולאדישות החרדית).
  4. שונא (תלמיד מובהק למרן האילת השחר, מתנגד בעיקר להפגנות, לצעקות ולדיבורים גבוהים על השקפה צרופה מידי).
  5. תימני (פוסק ע''פ הרמב''ם גם לקולא, סומך רק על מסורת אבותיו עד בית שני).
  6. חסיד (דבוק ברבו עד כלות, סובר ב''צמצום'' ש... מתפלל בשעה-- רוקד עד מוצאי תשיעי של חנוכה, ובעיקר אוהב את הקב''ה).
  7. חרד''ק (עובד ולומד, נכנס לפורום דרך הסמרטפון המוגן שלו, מתפלל בלי כובע ביום חול, אבל נותן חומש לגיסו האברך).
  8. צו''ל (כולל כל מי שיותר פרום ממך, בפרט אם הוא שייך לקבוצה סגורה כמו בריסק או תלמידי החזו''א).
  9. אברך מהעיר העתיקה, קרוב ברוחו לזילברמן, קורא קדושת ציון אדוק, מחכה בכיליון עינים למצוא פתח לעלות להר הבית, ואולי יותר מזה..
  10. חב''דניק או ברסלבר, מה שיותר מרתיע אותך.

    אם אתה מוכן לשבת ולשמוע את כולם, בלי להתפר, בלי לזלזל, בלי להכפיש, בלי להתלהם. רק להקשיב ולענות ולדבר בצורה מכובדת לגופו של ענין, להוסיף, לשאול, להגיב ולתת תודה. אם אתה מוכן ברוך הבא!
    מי שקשה לו - אולי לא טוב לו להיות בפורום.
אני אישית אוהב את כולם. לולי הקורונה הייתי מזמין אותם לשבת אצלי בבית סביב שולחן השבת ולתת לי להרגיש איך נראו המפגשים של כל השבטים בירושלים בימיה הטובים. למרות שהדרך שלי וההשקפה שלי מסורים לי מאבותי ומרבותי אין לי שום בעיה לפתוח את דלתי או את אוזני לכל יהודי שמאמין בי''ג עיקרים.
כולם אהובים כולם רצויים וכולם יהודים טובים שכל אחד מהם מראה באצבעו ואומר זה ה' וכו'.
הגזמת לגמרי - הלוא משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט    
...........

איזה מספר אתה ליד השולחן? :) :) :)


אני אקח שלוש מנות...
2,4,וקצת קרוב ל9...
כמובן שלא 9 כפשוטו אלא תלמיד של הגר"נ רוטמן ומשתדל ללכת בהנהגותיו ע"כ אינני עולה להר הבית אף שאני משתוקק לזה מאוד
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
יהודי אחד אמר:



לגמרי לא התכוונתי שההודעה שלי תגרור אחריה עיסוק ביהודים
או דיבור נוסף על יהודים
ולא בהחלט משנה לי איזה מספר הוא [הוספתי 3 חיוכים בשביל להדגיש זאת]
אני קורא את ההודעות ורק אחרי מסתכל על שם המשתמש
כדי לקרוא כל הודעה לגופה ולא ביחס לבן אדם שעומד מאחריה
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
פיילוט 0.4 אמר:
יהודי אחד אמר:



לגמרי לא התכוונתי שההודעה שלי תגרור אחריה עיסוק ביהודים
או דיבור נוסף על יהודים
ולא בהחלט משנה לי איזה מספר הוא [הוספתי 3 חיוכים בשביל להדגיש זאת]
אני קורא את ההודעות ורק אחרי מסתכל על שם המשתמש
כדי לקרוא כל הודעה לגופה ולא ביחס לבן אדם שעומד מאחריה

זה בסדר לקחתי את זה בחיוב דוו'
דרך אגב הנהגתך זו ראויה לכל שיבוח
(למרות שלרוב אי"צ להסתכל בשם הניק...)
 

יהודי אחד

משתמש ותיק
פיילוט 0.4 אמר:
אם אתה מוכן שיקשרו לך בד סביב העינים ותשב סביב שולחן עגול שיושבים סביבו מנין אנשים מכל המגזרים והזרמים, כולם עטופי עינים כמוך (סליחה ממי ששכחתי ליצג אותו סביב השולחן, הסדר אקראי, גם ככה השולחן עגול):
  1. ספרדי (בוגר פורת יוסף או כסא רחמים, נוהג ע''פ הרב עובדיה או אולי ע''פ האור לציון, לומד קבלה בלילות).
  2. אשכנזי (מתנגד עסיסי, ליטווק קר, כולו ספוג מסורת ושכל, לומד בעיקר נשים נזיקין בלומדס').
  3. מחבל (תלמיד מובהק למרנא הדרכי שמואל זיע''א, מתנגד לגיוס, לאקדמיה, ולאדישות החרדית).
  4. שונא (תלמיד מובהק למרן האילת השחר, מתנגד בעיקר להפגנות, לצעקות ולדיבורים גבוהים על השקפה צרופה מידי).
  5. תימני (פוסק ע''פ הרמב''ם גם לקולא, סומך רק על מסורת אבותיו עד בית שני).
  6. חסיד (דבוק ברבו עד כלות, סובר ב''צמצום'' ש... מתפלל בשעה-- רוקד עד מוצאי תשיעי של חנוכה, ובעיקר אוהב את הקב''ה).
  7. חרד''ק (עובד ולומד, נכנס לפורום דרך הסמרטפון המוגן שלו, מתפלל בלי כובע ביום חול, אבל נותן חומש לגיסו האברך).
  8. צו''ל (כולל כל מי שיותר פרום ממך, בפרט אם הוא שייך לקבוצה סגורה כמו בריסק או תלמידי החזו''א).
  9. אברך מהעיר העתיקה, קרוב ברוחו לזילברמן, קורא קדושת ציון אדוק, מחכה בכיליון עינים למצוא פתח לעלות להר הבית, ואולי יותר מזה..
  10. חב''דניק או ברסלבר, מה שיותר מרתיע אותך.

    אם אתה מוכן לשבת ולשמוע את כולם, בלי להתפר, בלי לזלזל, בלי להכפיש, בלי להתלהם. רק להקשיב ולענות ולדבר בצורה מכובדת לגופו של ענין, להוסיף, לשאול, להגיב ולתת תודה. אם אתה מוכן ברוך הבא!
    מי שקשה לו - אולי לא טוב לו להיות בפורום.
אני אישית אוהב את כולם. לולי הקורונה הייתי מזמין אותם לשבת אצלי בבית סביב שולחן השבת ולתת לי להרגיש איך נראו המפגשים של כל השבטים בירושלים בימיה הטובים. למרות שהדרך שלי וההשקפה שלי מסורים לי מאבותי ומרבותי אין לי שום בעיה לפתוח את דלתי או את אוזני לכל יהודי שמאמין בי''ג עיקרים.
כולם אהובים כולם רצויים וכולם יהודים טובים שכל אחד מהם מראה באצבעו ואומר זה ה' וכו'.
הודעה נהדרת
אבל השמטת בשגגה עוד קבוצות
חלקם רעשניות במיוחד בפורום

תלמידי ענבל
תלמידי פייבלזון
להבדיל
תלמידי ר' משה שפירא
תלמידי הרב שרייבר
את כל החסידים שבצת במקום אחד
קנאים
נחנחים
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
יהודי אחד אמר:
פיילוט 0.4 אמר:
אם אתה מוכן שיקשרו לך בד סביב העינים ותשב סביב שולחן עגול שיושבים סביבו מנין אנשים מכל המגזרים והזרמים, כולם עטופי עינים כמוך (סליחה ממי ששכחתי ליצג אותו סביב השולחן, הסדר אקראי, גם ככה השולחן עגול):
  1. ספרדי (בוגר פורת יוסף או כסא רחמים, נוהג ע''פ הרב עובדיה או אולי ע''פ האור לציון, לומד קבלה בלילות).
  2. אשכנזי (מתנגד עסיסי, ליטווק קר, כולו ספוג מסורת ושכל, לומד בעיקר נשים נזיקין בלומדס').
  3. מחבל (תלמיד מובהק למרנא הדרכי שמואל זיע''א, מתנגד לגיוס, לאקדמיה, ולאדישות החרדית).
  4. שונא (תלמיד מובהק למרן האילת השחר, מתנגד בעיקר להפגנות, לצעקות ולדיבורים גבוהים על השקפה צרופה מידי).
  5. תימני (פוסק ע''פ הרמב''ם גם לקולא, סומך רק על מסורת אבותיו עד בית שני).
  6. חסיד (דבוק ברבו עד כלות, סובר ב''צמצום'' ש... מתפלל בשעה-- רוקד עד מוצאי תשיעי של חנוכה, ובעיקר אוהב את הקב''ה).
  7. חרד''ק (עובד ולומד, נכנס לפורום דרך הסמרטפון המוגן שלו, מתפלל בלי כובע ביום חול, אבל נותן חומש לגיסו האברך).
  8. צו''ל (כולל כל מי שיותר פרום ממך, בפרט אם הוא שייך לקבוצה סגורה כמו בריסק או תלמידי החזו''א).
  9. אברך מהעיר העתיקה, קרוב ברוחו לזילברמן, קורא קדושת ציון אדוק, מחכה בכיליון עינים למצוא פתח לעלות להר הבית, ואולי יותר מזה..
  10. חב''דניק או ברסלבר, מה שיותר מרתיע אותך.

    אם אתה מוכן לשבת ולשמוע את כולם, בלי להתפר, בלי לזלזל, בלי להכפיש, בלי להתלהם. רק להקשיב ולענות ולדבר בצורה מכובדת לגופו של ענין, להוסיף, לשאול, להגיב ולתת תודה. אם אתה מוכן ברוך הבא!
    מי שקשה לו - אולי לא טוב לו להיות בפורום.
אני אישית אוהב את כולם. לולי הקורונה הייתי מזמין אותם לשבת אצלי בבית סביב שולחן השבת ולתת לי להרגיש איך נראו המפגשים של כל השבטים בירושלים בימיה הטובים. למרות שהדרך שלי וההשקפה שלי מסורים לי מאבותי ומרבותי אין לי שום בעיה לפתוח את דלתי או את אוזני לכל יהודי שמאמין בי''ג עיקרים.
כולם אהובים כולם רצויים וכולם יהודים טובים שכל אחד מהם מראה באצבעו ואומר זה ה' וכו'.
הודעה נהדרת
אבל השמטת בשגגה עוד קבוצות
חלקם רעשניות במיוחד בפורום

תלמידי ענבל
תלמידי פייבלזון
להבדיל
תלמידי ר' משה שפירא
תלמידי הרב שרייבר
את כל החסידים שבצת במקום אחד
קנאים
נחנחים
צודק. שכחתי. עם כולם הסליחה. 
הבעיה היא שרובם באמת לא מסכימים לשבת בשולחן הנ''ל...
מישהו מוכן לפתוח להם שולחן חדש?

אגב לגבי החסידים הרגשתי שאני עושה עוול אבל אני לא מספיק מכיר.
 
 

בחור צעיר

משתמש ותיק
יהודי אחד אמר:
פיילוט 0.4 אמר:
אם אתה מוכן שיקשרו לך בד סביב העינים ותשב סביב שולחן עגול שיושבים סביבו מנין אנשים מכל המגזרים והזרמים, כולם עטופי עינים כמוך (סליחה ממי ששכחתי ליצג אותו סביב השולחן, הסדר אקראי, גם ככה השולחן עגול):
  1. ספרדי (בוגר פורת יוסף או כסא רחמים, נוהג ע''פ הרב עובדיה או אולי ע''פ האור לציון, לומד קבלה בלילות).
  2. אשכנזי (מתנגד עסיסי, ליטווק קר, כולו ספוג מסורת ושכל, לומד בעיקר נשים נזיקין בלומדס').
  3. מחבל (תלמיד מובהק למרנא הדרכי שמואל זיע''א, מתנגד לגיוס, לאקדמיה, ולאדישות החרדית).
  4. שונא (תלמיד מובהק למרן האילת השחר, מתנגד בעיקר להפגנות, לצעקות ולדיבורים גבוהים על השקפה צרופה מידי).
  5. תימני (פוסק ע''פ הרמב''ם גם לקולא, סומך רק על מסורת אבותיו עד בית שני).
  6. חסיד (דבוק ברבו עד כלות, סובר ב''צמצום'' ש... מתפלל בשעה-- רוקד עד מוצאי תשיעי של חנוכה, ובעיקר אוהב את הקב''ה).
  7. חרד''ק (עובד ולומד, נכנס לפורום דרך הסמרטפון המוגן שלו, מתפלל בלי כובע ביום חול, אבל נותן חומש לגיסו האברך).
  8. צו''ל (כולל כל מי שיותר פרום ממך, בפרט אם הוא שייך לקבוצה סגורה כמו בריסק או תלמידי החזו''א).
  9. אברך מהעיר העתיקה, קרוב ברוחו לזילברמן, קורא קדושת ציון אדוק, מחכה בכיליון עינים למצוא פתח לעלות להר הבית, ואולי יותר מזה..
  10. חב''דניק או ברסלבר, מה שיותר מרתיע אותך.

    אם אתה מוכן לשבת ולשמוע את כולם, בלי להתפר, בלי לזלזל, בלי להכפיש, בלי להתלהם. רק להקשיב ולענות ולדבר בצורה מכובדת לגופו של ענין, להוסיף, לשאול, להגיב ולתת תודה. אם אתה מוכן ברוך הבא!
    מי שקשה לו - אולי לא טוב לו להיות בפורום.
אני אישית אוהב את כולם. לולי הקורונה הייתי מזמין אותם לשבת אצלי בבית סביב שולחן השבת ולתת לי להרגיש איך נראו המפגשים של כל השבטים בירושלים בימיה הטובים. למרות שהדרך שלי וההשקפה שלי מסורים לי מאבותי ומרבותי אין לי שום בעיה לפתוח את דלתי או את אוזני לכל יהודי שמאמין בי''ג עיקרים.
כולם אהובים כולם רצויים וכולם יהודים טובים שכל אחד מהם מראה באצבעו ואומר זה ה' וכו'.
הודעה נהדרת
אבל השמטת בשגגה עוד קבוצות
חלקם רעשניות במיוחד בפורום

תלמידי ענבל
תלמידי פייבלזון
להבדיל
תלמידי ר' משה שפירא
תלמידי הרב שרייבר
את כל החסידים שבצת במקום אחד
קנאים
נחנחים
דווקא חשבתי, שהפורות מספק לאנשים הזדמנות לצאת מהתגיות, 
ולשלב כמה פנים בחייהם, למשל להיות קצת חסיד, עם נגיעות הרב שרייבר, וארומה ענבלית פרחונית
ובטעם צו"לי. למה לא.
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
יהודי אחד אמר:
למרות שהדרך שלי וההשקפה שלי מסורים לי מאבותי ומרבותי אין לי שום בעיה לפתוח את דלתי או את אוזני... לכל יהודי שמאמין בי''ג עיקרים.

מי שקשה לו - אולי לא טוב לו להיות בפורום.


דהיינו לכל יהודי שמאמין בי''ג עיקרים... בדרך שלי ובהשקפה שלי שמסורים לי מאבותי ומרבותי... אין לי שום בעיה לפתוח את דלתי או את אוזני...

תראה איך שבמשפט אחד הכללת את עצמך ביחד עם כל מי שרצית לאפוקי.
 
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
בסוף זה יצא שולחן בגודל שאפי' בטיש בויז'ניץ מרכז אין....
וברצינות - העניין הובן עיקר המטרה לדעת שכולם אהובים כולם ברורים
אבל בכ"א הרי זהו פורום אנונימי א"כ למה באמת שלא יוכלו להתווכח בחופשיות? (כמובן תוך שמירה על כל כללי הלכות הדיבור)
אם אני באופן אישי סובר שאנשי חסידות פלונית (אבקש מ@יהודי אחד שלא יחשוף איזו...) הם אפיקורסים למה שלא אוכל להביע דעתי זאת בפורום?
כמובן תוך כבוד ראוי לכל יהודי והצגת הדברים כויכוח לגופו של שיטה ולא לגופו של אדם
ואם אינני מסוגל לשבת ע"י .... למה זה מונע ממני להתווכח איתו בצורה מכובדת בפורום?
(אני אישית נהנה לשבת דוו' עם האנשים הכי מנוגדים לדעותי והשקפותי ולהתווכח איתם... אבל כמובן שיש אנשים שלא מסוגלים ומדוע יגרע חלקם)
אני חושב שההגדרה של @פיילוט 0.4 היא העמדת מראה חזקה מאד אבל איננה מדויקת דיה וצריך לומר שמסוגל להתווכח עימם בלי לרדת לפסים אישיים ולגופו של אדם
 

יהודי אחד

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
יהודי אחד אמר:
למרות שהדרך שלי וההשקפה שלי מסורים לי מאבותי ומרבותי אין לי שום בעיה לפתוח את דלתי או את אוזני... לכל יהודי שמאמין בי''ג עיקרים.

מי שקשה לו - אולי לא טוב לו להיות בפורום.

לא זוכר ?
דהיינו לכל יהודי שמאמין בי''ג עיקרים... בדרך שלי ובהשקפה שלי שמסורים לי מאבותי ומרבותי... אין לי שום בעיה לפתוח את דלתי או את אוזני...

תראה איך שבמשפט אחד הכללת את עצמך ביחד עם כל מי שרצית לאפוקי.
 
לא זוכר שכתבתי?
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
יהודי אחד אמר:
יושב אוהלים אמר:
יהודי אחד אמר:
למרות שהדרך שלי וההשקפה שלי מסורים לי מאבותי ומרבותי אין לי שום בעיה לפתוח את דלתי או את אוזני... לכל יהודי שמאמין בי''ג עיקרים.

מי שקשה לו - אולי לא טוב לו להיות בפורום.

לא זוכר שכתבתי?
לא הבנתי מה אתה לא זוכר שכתבת? או אולי כוונתך לשאול אותי אם אני לא זוכר שכתבת?  נא הסבר דבריך.

 
 

בעל אוצר

משתמש ותיק
פיילוט 0.4 אמר:
אם אתה מוכן לשבת ולשמוע את כולם, בלי להתפר, בלי לזלזל, בלי להכפיש, בלי להתלהם. רק להקשיב ולענות ולדבר בצורה מכובדת לגופו של ענין, להוסיף, לשאול, להגיב ולתת תודה. אם אתה מוכן ברוך הבא!
מי שקשה לו - אולי לא טוב לו להיות בפורום.



יש לי הרגשה שיש עוד מספר. וזה אלו שאינם מסוגלים להכיל מספרים אחרים.
וזה גם חלק מהמגוון. ואי אפשר לסתום להם את הפה.
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
בעל אוצר אמר:
פיילוט 0.4 אמר:
אם אתה מוכן לשבת ולשמוע את כולם, בלי להתפר, בלי לזלזל, בלי להכפיש, בלי להתלהם. רק להקשיב ולענות ולדבר בצורה מכובדת לגופו של ענין, להוסיף, לשאול, להגיב ולתת תודה. אם אתה מוכן ברוך הבא!
מי שקשה לו - אולי לא טוב לו להיות בפורום.



יש לי הרגשה שיש עוד מספר. וזה אלו שאינם מסוגלים להכיל מספרים אחרים.
וזה גם חלק מהמגוון. ואי אפשר לסתום להם את הפה.
אני מוכן לקבל אותם בבית שלי
אבל לא בפורום ציבורי
 
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
יהודי אחד אמר:
יושב אוהלים אמר:
לא זוכר שכתבתי?
לא הבנתי מה אתה לא זוכר שכתבת? או אולי כוונתך לשאול אותי אם אני לא זוכר שכתבת?  נא הסבר דבריך.

בשוגג ערכת ציטוט שלי והכנסת אותו תחת שמו
אני כתבתי את זה
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
פיילוט 0.4 אמר:
יושב אוהלים אמר:
יהודי אחד אמר:
לא הבנתי מה אתה לא זוכר שכתבת? או אולי כוונתך לשאול אותי אם אני לא זוכר שכתבת?  נא הסבר דבריך.

בשוגג ערכת ציטוט שלי והכנסת אותו תחת שמו
אני כתבתי את זה

אם הציטוט הי' אכן שלך, א"כ תגובה שלי מיועדת אליך.
 
חלק עליון תַחתִית