לאחרונה ישנם הרבה אשכולות המדברים מענייני חסידות לכאורה, אך למרבה הצער כולם נתפסים לזוטות שבזוטות,
בעיקר עסוקים רבים בנושא של ה'צדיק' בחסידות, עניין מורכב שבכל הדורות מראשית החסידות התקשו רבים לקשר עצמם לצדיק אמת, היו אף כאלו שהסתובבו אצל צדיקים רבים ולא מצאו מנוח,
ועד היום הנושא מעסיק כל חסיד המבקש לקיים את אחד מיסודות החסידות להיות מקושר ל'עמוד אחד בעולם וצדיק שמו', 'דאחיד בשמיא וארעא', מתוך רצון לבוא לתיקון הנפש בעולם הזה, וכנגד זה לתיקון השכינה הבא על ידי היסוד צדיק בעולמות העליונים.
הנושא מאד רגיש, במסורת החסידית כבר ישנן התבטאויות מהבעש"ט הקדוש שעתיד להיות בלבול גדול בעניין זה, והדבר חוזר על עצמו בספרים שונים.
אני חושב שאין ראוי למי שלא התעסק בעניין זה, והתקשרות לצדיק ותיקון הנפש מעניין אותו כשלג דאשתקד, לא ראוי שיתייחס לנושא, ואל נא יחטט בחיבוטי נפשו של רעהו, שבסך הכל נפשו משתוקק למלא את חובתו מחד ואת השתוקקותו מאידך.
בטבעו של האדם הוא רוצה בדמות גדולה להידבק בה, ניתן לראות את זאת על אין ספור אנשים, וגם כל אחד יכול למצוא זאת בתוך נפשו פנימה.
צורך נפשי זה הנמצא בעומק רצונו של האדם, הוא בבואה למה שקיים בעולמות העליונים, שכידוע ליודעי ח"ן כל היחס בעולמות הוא בין משפיע למקבל, והמקבל מעלה מיין נוקבין על ידי השתוקקותו לקבל ורצונו להתקשר במה שעליון ממנו, (והמשפיע גם הוא צריך למקבל, כידוע, ובבחינת 'יותר ממה שבעה"ב עושה עם העני העני עושה עם בעל הבית', ורמזו בעלי הסוד שהעני הוא מידת המלכות 'דלית לה מגרמה כלום', ועל ידי ההשפעה בא אור עליון לז"א המשפיע, והוא צריך למקבל וכו')
וכמו כל הדברים העליונים שפעל הבעש"ט הקדוש להוריד את האורות העליונים עד למטה לארץ, כך גם עניין ה'צדיק' המשיך בפועל בעולם הזה. וכך הרווה לנפשם של הצמאים לעבודת ה' באמת, שהיא היא העונה על צרכיו הנפשיים של האדם.
ואכן מי שמצא את מקומו אצל צדיק אמת, יודע בעצמו עד כמה הוא מרגיש כאדם השלם בעבודת ה', וקשה להסביר זאת במלים כיון שמדובר בעניינים דקים שבנפש, וכאמור הכל מיוסד על תורת הסוד שהאורות עוברים בצורה של משפיע ומקבל דווקא, ועל ידי התקשרות יחוד וזיווג, ואין דרך אחרת.
ולמרבה הצער דווקא בעניין זה הנצרך כל כך יש בלבול כה גדול, ואנכי היודע ועד כמה באים לשאול ולהיוועץ בנושא זה.
לכן בקשה קטנה לי אל התלמידי חכמים העוסקים בדבר, הניחו נא לעניין זה, מדובר בנושא מדי עמוק בנפש מאשר לדון בו בפורום בצורה גסה כזאת, כפיל בחנות חרסינה, ואין בכך שום תועלת.
ניתן לראות בחוש במקרה מסויים כמה זעזועים נגרמו מכל העניין הזה, ולכן יפה השתיקה, והקב"ה יזכנו להתדבק בצדיק אמת, ולתקו נפשותינו הכלולות בתוך תיקון השכינה, ולזכות להתגלות הצדיק אמת בבחינת 'יחידה' הוא משיח צדקנו שיבא לגאלנו במהרה בימינו.
בעיקר עסוקים רבים בנושא של ה'צדיק' בחסידות, עניין מורכב שבכל הדורות מראשית החסידות התקשו רבים לקשר עצמם לצדיק אמת, היו אף כאלו שהסתובבו אצל צדיקים רבים ולא מצאו מנוח,
ועד היום הנושא מעסיק כל חסיד המבקש לקיים את אחד מיסודות החסידות להיות מקושר ל'עמוד אחד בעולם וצדיק שמו', 'דאחיד בשמיא וארעא', מתוך רצון לבוא לתיקון הנפש בעולם הזה, וכנגד זה לתיקון השכינה הבא על ידי היסוד צדיק בעולמות העליונים.
הנושא מאד רגיש, במסורת החסידית כבר ישנן התבטאויות מהבעש"ט הקדוש שעתיד להיות בלבול גדול בעניין זה, והדבר חוזר על עצמו בספרים שונים.
אני חושב שאין ראוי למי שלא התעסק בעניין זה, והתקשרות לצדיק ותיקון הנפש מעניין אותו כשלג דאשתקד, לא ראוי שיתייחס לנושא, ואל נא יחטט בחיבוטי נפשו של רעהו, שבסך הכל נפשו משתוקק למלא את חובתו מחד ואת השתוקקותו מאידך.
בטבעו של האדם הוא רוצה בדמות גדולה להידבק בה, ניתן לראות את זאת על אין ספור אנשים, וגם כל אחד יכול למצוא זאת בתוך נפשו פנימה.
צורך נפשי זה הנמצא בעומק רצונו של האדם, הוא בבואה למה שקיים בעולמות העליונים, שכידוע ליודעי ח"ן כל היחס בעולמות הוא בין משפיע למקבל, והמקבל מעלה מיין נוקבין על ידי השתוקקותו לקבל ורצונו להתקשר במה שעליון ממנו, (והמשפיע גם הוא צריך למקבל, כידוע, ובבחינת 'יותר ממה שבעה"ב עושה עם העני העני עושה עם בעל הבית', ורמזו בעלי הסוד שהעני הוא מידת המלכות 'דלית לה מגרמה כלום', ועל ידי ההשפעה בא אור עליון לז"א המשפיע, והוא צריך למקבל וכו')
וכמו כל הדברים העליונים שפעל הבעש"ט הקדוש להוריד את האורות העליונים עד למטה לארץ, כך גם עניין ה'צדיק' המשיך בפועל בעולם הזה. וכך הרווה לנפשם של הצמאים לעבודת ה' באמת, שהיא היא העונה על צרכיו הנפשיים של האדם.
ואכן מי שמצא את מקומו אצל צדיק אמת, יודע בעצמו עד כמה הוא מרגיש כאדם השלם בעבודת ה', וקשה להסביר זאת במלים כיון שמדובר בעניינים דקים שבנפש, וכאמור הכל מיוסד על תורת הסוד שהאורות עוברים בצורה של משפיע ומקבל דווקא, ועל ידי התקשרות יחוד וזיווג, ואין דרך אחרת.
ולמרבה הצער דווקא בעניין זה הנצרך כל כך יש בלבול כה גדול, ואנכי היודע ועד כמה באים לשאול ולהיוועץ בנושא זה.
לכן בקשה קטנה לי אל התלמידי חכמים העוסקים בדבר, הניחו נא לעניין זה, מדובר בנושא מדי עמוק בנפש מאשר לדון בו בפורום בצורה גסה כזאת, כפיל בחנות חרסינה, ואין בכך שום תועלת.
ניתן לראות בחוש במקרה מסויים כמה זעזועים נגרמו מכל העניין הזה, ולכן יפה השתיקה, והקב"ה יזכנו להתדבק בצדיק אמת, ולתקו נפשותינו הכלולות בתוך תיקון השכינה, ולזכות להתגלות הצדיק אמת בבחינת 'יחידה' הוא משיח צדקנו שיבא לגאלנו במהרה בימינו.