סוף זמן מה עושים??

יהודידי

משתמש ותיק
בהרבה ישיבות בסוף זמן עקב הרפיון שקיים בד"כ
המשגיחים מוסרים שיחה נוקבת. בה הם זועקים
עכשיו א' אלול. אין מושג כזה סו"ז וכ"ו
ולענ"ד זה רק מזיק ואסביר:
אני זוכר אצלי בישיבה את המשגיח זועק
אין סוף זמן. מבחינתי עכשיו התחיל הזמן וכ"ו וכ"ו
והבחורים מגחכים ואומרים: תרצה או לא יש מציאות
שעכשיו סוף זמן! (כמובן לא באוזני המשגיח)
ואדרבה זה גורם לבחורים הרגשה שהמשגיח 
מנותק מהם ומהמציאות!
לכן אני הקטן מציע: שבמקום לעמוד ולזעוק שעכשיו
מתחיל הזמן וכ"ו
פשוט:
1. להיות מודעים למציאות ש כן. יש דבר שנקרא סו"ז
ובזמן זה מטבע הדברים יש אצל (לפחות) חלק מהבחורים רפיון מסוים
2. לא להלחם עם המושג סו"ז. כי זה לא יעזור
3.לנסות לחשוב על רעיונות מקוריים על נושאי לימוד מרעננים או על גיוון מסויים 
בצורת הלימוד. בקיצור במקום להילחם בזה ראש בראש
פשוט לעשות מעשים. פחות דיבורים!
בברכת סוף זמן מוצלח ופורה!

 
 

מרדכי מהצפון

משתמש ותיק
בישיבה בה למדתי, עשו מבצע על סך 1000 ש"ח לכל מי שלומד סדר ראשון ברציפות במשך כל חודש אדר, איך זה עזר, לא יתואר,
ומאחר וזה היה סכום מכובד מאוד לבחורים, רוב הבחורים לא הרגישו בקושי כלל, אמנם ברור שעל החלשים יותר זה לוחץ באופן מלאכותי.
 

איש פשוט מאד

משתמש ותיק
לך תסביר למשגיח..

אבל בכל אופן ללמוד נושא אחר בסו"ז אינני בטוח שיהיה פתרון לבעיה, לפעמים זה הרמת דגל לבן והסכמה עם הדבר באופן רשמי שהופך את הענין למוסדר בחוק...
למשל, ישנם ישיבות שבסו"ז עושים חזרה מהירה על כל הנלמד בזמן.
יש ישיבות שאומרים שזה מוצלח, ומחזק את כל הסו"ז, והכל נהיה הרבה יותר טוב.
אבל יש ישיבות שאומרים שם בדיוק ההיפך, לבחורים אין מנוע מספיק לבוא לסדרים, בלא"ה אין דברים חדשים, הכל חזרה על הנלמד כבר ואפשר ללכת ל...
 

יהודידי

משתמש ותיק
פותח הנושא
איש פשוט מאד אמר:
לך תסביר למשגיח..

אבל בכל אופן ללמוד נושא אחר בסו"ז אינני בטוח שיהיה פתרון לבעיה, לפעמים זה הרמת דגל לבן והסכמה עם הדבר באופן רשמי שהופך את הענין למוסדר בחוק...
למשל, ישנם ישיבות שבסו"ז עושים חזרה מהירה על כל הנלמד בזמן.
יש ישיבות שאומרים שזה מוצלח, ומחזק את כל הסו"ז, והכל נהיה הרבה יותר טוב.
אבל יש ישיבות שאומרים שם בדיוק ההיפך, לבחורים אין מנוע מספיק לבוא לסדרים, בלא"ה אין דברים חדשים, הכל חזרה על הנלמד כבר ואפשר ללכת ל...
צודק.
לא התכונתי בהכרח לימוד אחר
אלא גיוון בחומר
מה לעשות שזאת המציאות
העיקר זה גישה חיובית ונעימה
וממש לא לחץ ודינים
 
 

יהודידי

משתמש ותיק
פותח הנושא
מרדכי מהצפון אמר:
בישיבה בה למדתי, עשו מבצע על סך 1000 ש"ח לכל מי שלומד סדר ראשון ברציפות במשך כל חודש אדר, איך זה עזר, לא יתואר,
ומאחר וזה היה סכום מכובד מאוד לבחורים, רוב הבחורים לא הרגישו בקושי כלל, אמנם ברור שעל החלשים יותר זה לוחץ באופן מלאכותי.

כסף כסף כסף
בישיבה אצלנו שואלים תדיר: כסף מנא לן??
כמובן שישיבה שיש לה יכולת 
זה רעיון מעולה
 

איש פשוט מאד

משתמש ותיק
סולם אמר:
יהודידי אמר:
בישיבה אצלנו שואלים תדיר: כסף מנא לן??
מנלן?
קיחה קיחה משדה עפרון
מאוד פשוט. 
התינח כסף דאשה.
כסף דאיש (בחור) מנלן?

ואיבעית אימא כסף דהקדש ילפי' מ"ונתן הכסף"...
 
 

רואים שקוף

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
ידענא בחד מג"ש (בא' מישיבות תות"ל) הנוהג להזמין לשיעורו בימי 'סוף־הזמן' מרצים שונים בנושאים 'מענינים', כשחיטה ושמיטה וכו', כעין הנהוג בישיבות בין־הזמנים.
לעיקר האשכול יש להעיר מיומא כט, רע"א.
השאלה היא אם זה לא נותן לבחורים סוג של גושפנקה שעכשיו זה כבר לא כמו 'זמן', אלא סוג של ביה"ז.

ואולי בישיבות תות"ל, לא שייך כ"כ זה כמו בישיבות ליטאיות וכדו', מכמה טעמים.
 
 

לילה כיום יאיר

משתמש ותיק
זוכרני כשהייתי בחור בישיבה קטנה שיעור ב', שהסוף זמן אצלי לא היה אי אי אי... בלשון המעטה, הר"מ קרא לי אליו ושאל אותי: איזה הר הכי גבוה בעולם? עניתי לו האוורסט. אמר לי: מה תאמר על אחד שעולה על ההר, ומפסיק מטר אחד לפני הסוף? הלא לשוטה ופתי יחשב! כך בדיוק הוא אחד שזמן שלם עלה ונתעלה ובסוף הזמן מפסיק את התעלותו.
הדברים עשו עלי רושם גדול מאוד! הן בהבנת המושג זמן שראוי לנצלו עד הסוף, והן מהפרגון הגדול שקיבלתי שעד סוף הזמן אכן התעליתי.
 

יתכן ומסתבר

משתמש ותיק
...ישנם ישיבות שבסו"ז עושים חזרה מהירה על כל הנלמד בזמן.
כן היה בזמן האמוראים, שהיו עושים ירחי כלה באדר ואלול [זמן קיץ נמשך ברצף מאייר עד אלול] ובהם היו חוזרים על כל המסכת שלמדו במשך הזמן.
בזמן זה היו באים גם כל שאר ישראל שלא למדו בישיבה כל השנה כדי ללמוד את המסכת, ובימי רב אשי אף סידרו אז את התלמוד.
 

יוסף ה עליכם

משתמש ותיק
בהרבה ישיבות בסוף זמן עקב הרפיון שקיים בד"כ
המשגיחים מוסרים שיחה נוקבת. בה הם זועקים
עכשיו א' אלול. אין מושג כזה סו"ז וכ"ו
ולענ"ד זה רק מזיק ואסביר:
אני זוכר אצלי בישיבה את המשגיח זועק
אין סוף זמן. מבחינתי עכשיו התחיל הזמן וכ"ו וכ"ו
והבחורים מגחכים ואומרים: תרצה או לא יש מציאות
שעכשיו סוף זמן! (כמובן לא באוזני המשגיח)
ואדרבה זה גורם לבחורים הרגשה שהמשגיח
מנותק מהם ומהמציאות!
לכן אני הקטן מציע: שבמקום לעמוד ולזעוק שעכשיו
מתחיל הזמן וכ"ו
פשוט:
1. להיות מודעים למציאות ש כן. יש דבר שנקרא סו"ז
ובזמן זה מטבע הדברים יש אצל (לפחות) חלק מהבחורים רפיון מסוים
2. לא להלחם עם המושג סו"ז. כי זה לא יעזור
3.לנסות לחשוב על רעיונות מקוריים על נושאי לימוד מרעננים או על גיוון מסויים
בצורת הלימוד. בקיצור במקום להילחם בזה ראש בראש
פשוט לעשות מעשים. פחות דיבורים!
בברכת סוף זמן מוצלח ופורה!
נמאס כבר מכל הגיגי המחשבות הללו. וכבר העירו היום, הגיע הזמן לעלות את הרף, לחזור לנושאים האמיתיים, בהלכה ומנהג, ובדעת דורות, בדף יומי וש''ס, ובמקום זאת כל הזמן מפציצים בהודעות של רעיונות שאין בהם בכדי.

נ.ב. גם לזה יש מקום כאן גם על גבי הפורום, אבל נא ליתן ערבון מוגבל, כי כאלה נושאים היות והם יותר פופלארים [כמו שלדבר ולנייעס לצערינו זה פפולארי], וממילא הם מדחקים את הנושאים העמוקים והחושבים יותר הצידה ולא מופיעים על מסך הפתח.
 

יהודידי

משתמש ותיק
פותח הנושא
נמאס כבר מכל הגיגי המחשבות הללו. וכבר העירו היום, הגיע הזמן לעלות את הרף, לחזור לנושאים האמיתיים, בהלכה ומנהג, ובדעת דורות, בדף יומי וש''ס, ובמקום זאת כל הזמן מפציצים בהודעות של רעיונות שאין בהם בכדי.

נ.ב. גם לזה יש מקום כאן גם על גבי הפורום, אבל נא ליתן ערבון מוגבל, כי כאלה נושאים היות והם יותר פופלארים [כמו שלדבר ולנייעס לצערינו זה פפולארי], וממילא הם מדחקים את הנושאים העמוקים והחושבים יותר הצידה ולא מופיעים על מסך הפתח.
1. קודם כל חג שמח
2. אינני מבין כ"כ על מה יצא הקצף. אם לי הנושא בזה חשוב אז גם אם בעינך אינו חשוב אין בכך לחסום דעות של שונים ממך
3. תרשה לי להאיר לך: א. יש הרבה אנשים שנהנים לקרוא את "הגיגי" מחשבותיי. ב. מן הראוי היה שתכתוב בצורה קצת יותר מעודנת. ג.היות ולא כתבתי באשכול זה שום דבר פסול\ מחלוקת וכדו' אז קח עצה ממני אם אינך מתחבר. דפדף לאשכול הבא
חג שמח
 

יוסף ה עליכם

משתמש ותיק
1. קודם כל חג שמח
2. אינני מבין כ"כ על מה יצא הקצף. אם לי הנושא בזה חשוב אז גם אם בעינך אינו חשוב אין בכך לחסום דעות של שונים ממך
3. תרשה לי להאיר לך: א. יש הרבה אנשים שנהנים לקרוא את "הגיגי" מחשבותיי. ב. מן הראוי היה שתכתוב בצורה קצת יותר מעודנת. ג.היות ולא כתבתי באשכול זה שום דבר פסול\ מחלוקת וכדו' אז קח עצה ממני אם אינך מתחבר. דפדף לאשכול הבא
חג שמח
הדגשתי במה שכתבתי שהבעיתיות היא שזה מדחיק נושאים יותר חשובים שעל גבי דף הבית של הפורום.
ולגבי מה שיצא הקצף, כי רבים כמוך חושבים שהגיגיהם נקראים בשקיקה, אבל אחרי מעקב ממושך, מי שנותן את הלייקים וכו' הם אותם שג''כ מעלים נושאים דומים [לצערי גם אני עשיתי כך בעבר וחדלתי מזה כבר], ובקיצור אפי' הייתי אומר מי שמוכח מבין ריסי עיניו [או מקלדתו] שצעיר הינו, ומוטב היה שיחשוב פעמים על טירחת הציבור וביטול הנושאים החשובים באמת.
עמך הסליחה. מעריך ומכבד כל חבר בפורום, ובאמת כתבתי לך את זה לא בתור 'התקפה' או 'התנשאות', אלא כי אם תתבונן בזה תגלה שבתוכך אתה ג''כ מאמין בזה.
בברכת הצלחה.
 

יהודידי

משתמש ותיק
פותח הנושא
הדגשתי במה שכתבתי שהבעיתיות היא שזה מדחיק נושאים יותר חשובים שעל גבי דף הבית של הפורום.
ולגבי מה שיצא הקצף, כי רבים כמוך חושבים שהגיגיהם נקראים בשקיקה, אבל אחרי מעקב ממושך, מי שנותן את הלייקים וכו' הם אותם שג''כ מעלים נושאים דומים [לצערי גם אני עשיתי כך בעבר וחדלתי מזה כבר], ובקיצור אפי' הייתי אומר מי שמוכח מבין ריסי עיניו [או מקלדתו] שצעיר הינו, ומוטב היה שיחשוב פעמים על טירחת הציבור וביטול הנושאים החשובים באמת.
עמך הסליחה. מעריך ומכבד כל חבר בפורום, ובאמת כתבתי לך את זה לא בתור 'התקפה' או 'התנשאות', אלא כי אם תתבונן בזה תגלה שבתוכך אתה ג''כ מאמין בזה.
בברכת הצלחה.
אני חולק עליך. אבל לא נתווכח ע"ז כעת.
בכל אופן עדיין אני חושב שלא הגבת בדרך ראויה.
אני בכל אופן לא הייתי מגדיר בנחרצות מה חשוב ומה לא. גם לנושאים שאיני מסכים בהם או חושב שהם מיותרים
עדיין לא מחליט שזה לא חשוב ודאי לא על במת הפורום
 

כו"ע לא פליגי

משתמש רשום
באחת הישיבות בהם נהוג לשלם כסף על כל ברכת "אשר יצר" של בחור
הגיע הראש ישיבה לאחד הרבנים וסיפר לא שאין מספיק ירא"ש בישיבה אותו רב הגיב לו "אולי תשלם להם ע"ז" ואז יהיו יראי שמים

דרך אגב כמדומני שצריך לעדכן את הסכומים אלף ש"ח משלמים היום בלי הגרלה
 
חלק עליון תַחתִית