מעיין בסוגיות
משתמש רגיל
יש לנו בת שמסיימת ג, מאותגרת משמעת, ורק השנה הורחקה 4 פעמים ליום אחד. ועוד פעם אחת שנה שעברה.
כלל, אנחנו משתפים פעולה עם בי"ס, מגיעים לפגישות, ולא משמיעים את הבקורת שלנו באוזני הילדה.
בעקבות המלצה מבי"ס הופנינו להנחיית הורים, שהועילה ביחס למצב בבית אבל בקושי השפיעה ביחס לבי"ס. באופן כללי גם בבי"ס יש הרבה תקופות טובות ,תלוי בהרבה גורמים, אבל קורה שהיא נסחפת....
אני מרגיש שיד ההנהלה קלה על ההדק בשימוש בהרחקות. ובלי תועלת.
מדובר בב"ס פרטי,תורני מאוד שככלל יש בו דגש גדול על יר"ש, רגשי קודש, ואווירה נינוחה ועדינה. יתכן שזה גורם שכשיש ילדה מאתגרת , העונש היחיד הוא הרחקה.
בכל אופן, אני רוצה לכתוב או לומר להם את רשימת הסעיפים הבאה, ולפני כן אשמח להערות מחברי הפורום.
1 קרה כמה פעמים שהחליטו על העונש אחרי שעות הלימודים, ואז התקשרו אלינו להודיע שהילדה לא תבוא למחרת. לדעתי , חשוב מאוד שהעונש ייאמר בצורה אישית. וישמעו אם יש לילדה מה לומר או להקשות (קרה כמה פעמים שהילדה התכחשה למה שיוחס לה, ואנחנו לא היינו בקיאים בפרטים). וגם אם יש איזה שיקול להסמיך את העונש לחטא, אז שידברו בטלפון עם הילדה.
2 שבמקביל לעונש, יקבעו איתנו ועם הילדה (יחד או בנפרד) שיחה, כדי לחשוב מה ימנע את הישנות החטא ואת ההרחקה הבאה.
3 התחושה היא שאין כללים קבועים לפיהן ילדה מורחקת, אלא רק כשמגדישה את הסאה. ואז מבליטים את זה שעשתה מעשה מאוד בעייתי. אם יש מעשים כמו: אלימות לילדות אחרות, יציאה משטח בי"ס לפני סוף הלו"ז כינויי גנאי למורה או דיבור בחוצפה למורה, שאוטומטית גוררים הרחקה של כל ילדה שתעשה אותם, חשוב לנו שגם אנחנו וגם הילדה נדע מהם.
4 כדי למנוע מצב שההרחקה הופכת ליום הנאה וחופש, מבקשים שיחד עם ההרחקה, הילדה תקבל משימות לימודיות לאותו יום, ולפחות להשלים לבד את העמודים והפסוקים שהמורות מתכננות להתקדם.
5 כדי שכל הנ"ל יצא ברור ומוגדר, מבקשים שלכל הרחקה יצורף מכתב. (קרה שמורה התקשרה לאישתי במוצ"ש ותפסה אותה עם המגב ביד.. ולמחרת התברר, שכמה מהפרטים שהמורה אמרה לא הובנו ע"י אישתי נכון)
כמובן, שבפתיחת כל פניה אקדים שאנחנו מעריכים את כל העשיה החינוכית, ובפרט עם אתגרים כמו של הבת שלנו.
כלל, אנחנו משתפים פעולה עם בי"ס, מגיעים לפגישות, ולא משמיעים את הבקורת שלנו באוזני הילדה.
בעקבות המלצה מבי"ס הופנינו להנחיית הורים, שהועילה ביחס למצב בבית אבל בקושי השפיעה ביחס לבי"ס. באופן כללי גם בבי"ס יש הרבה תקופות טובות ,תלוי בהרבה גורמים, אבל קורה שהיא נסחפת....
אני מרגיש שיד ההנהלה קלה על ההדק בשימוש בהרחקות. ובלי תועלת.
מדובר בב"ס פרטי,תורני מאוד שככלל יש בו דגש גדול על יר"ש, רגשי קודש, ואווירה נינוחה ועדינה. יתכן שזה גורם שכשיש ילדה מאתגרת , העונש היחיד הוא הרחקה.
בכל אופן, אני רוצה לכתוב או לומר להם את רשימת הסעיפים הבאה, ולפני כן אשמח להערות מחברי הפורום.
1 קרה כמה פעמים שהחליטו על העונש אחרי שעות הלימודים, ואז התקשרו אלינו להודיע שהילדה לא תבוא למחרת. לדעתי , חשוב מאוד שהעונש ייאמר בצורה אישית. וישמעו אם יש לילדה מה לומר או להקשות (קרה כמה פעמים שהילדה התכחשה למה שיוחס לה, ואנחנו לא היינו בקיאים בפרטים). וגם אם יש איזה שיקול להסמיך את העונש לחטא, אז שידברו בטלפון עם הילדה.
2 שבמקביל לעונש, יקבעו איתנו ועם הילדה (יחד או בנפרד) שיחה, כדי לחשוב מה ימנע את הישנות החטא ואת ההרחקה הבאה.
3 התחושה היא שאין כללים קבועים לפיהן ילדה מורחקת, אלא רק כשמגדישה את הסאה. ואז מבליטים את זה שעשתה מעשה מאוד בעייתי. אם יש מעשים כמו: אלימות לילדות אחרות, יציאה משטח בי"ס לפני סוף הלו"ז כינויי גנאי למורה או דיבור בחוצפה למורה, שאוטומטית גוררים הרחקה של כל ילדה שתעשה אותם, חשוב לנו שגם אנחנו וגם הילדה נדע מהם.
4 כדי למנוע מצב שההרחקה הופכת ליום הנאה וחופש, מבקשים שיחד עם ההרחקה, הילדה תקבל משימות לימודיות לאותו יום, ולפחות להשלים לבד את העמודים והפסוקים שהמורות מתכננות להתקדם.
5 כדי שכל הנ"ל יצא ברור ומוגדר, מבקשים שלכל הרחקה יצורף מכתב. (קרה שמורה התקשרה לאישתי במוצ"ש ותפסה אותה עם המגב ביד.. ולמחרת התברר, שכמה מהפרטים שהמורה אמרה לא הובנו ע"י אישתי נכון)
כמובן, שבפתיחת כל פניה אקדים שאנחנו מעריכים את כל העשיה החינוכית, ובפרט עם אתגרים כמו של הבת שלנו.