מגנא ומצלא
משתמש ותיק
האם אתם כאנשים מבוגרים הייתם מסוגלים לשבת כל יום ולשמוע שיעור שעתיים וחצי ברציפות?
הי' לי את זה בישי"ק, ובעוד ישי"ק מקובל כך, וזה כהנחה, כשאבי למד בישי"ק היו השיעורים של ארבע שעות.מגנא ומצלא אמר:האם אתם אנשים מבוגרים הייתם מסוגלים לשבת כל יום ולשמוע שיעור שעתיים וחצי ברציפות?
זה באמת קשה מאד. בחורים רבים משועממים בשיעור, וזה לא מחמת שאינם מחוברים ללימוד או לסוגיא, אלא מחמת אריכות הזמן. לעולם ישנה אדם לתלמידיו דרך קצרה - לכאורה שייך גם על הזמן. מה יקרה עם יעשו שיעור קצת יותר קצר?! זה באמת יהיה לתועלת הבחורים.רואים שקוף אמר:הי' לי את זה בישי"ק, ובעוד ישי"ק מקובל כך, וזה כהנחה, כשאבי למד בישי"ק היו השיעורים של ארבע שעות.מגנא ומצלא אמר:האם אתם אנשים מבוגרים הייתם מסוגלים לשבת כל יום ולשמוע שיעור שעתיים וחצי ברציפות?
הושע נא שלוש שעות הושע נא
יש לי בזה תיאוריה פשוטה.4568734 אמר:זה באמת קשה מאד. בחורים רבים משועממים בשיעור, וזה לא מחמת שאינם מחוברים ללימוד או לסוגיא, אלא מחמת אריכות הזמן. לעולם ישנה אדם לתלמידיו דרך קצרה - לכאורה שייך גם על הזמן. מה יקרה עם יעשו שיעור קצת יותר קצר?! זה באמת יהיה לתועלת הבחורים.רואים שקוף אמר:הי' לי את זה בישי"ק, ובעוד ישי"ק מקובל כך, וזה כהנחה, כשאבי למד בישי"ק היו השיעורים של ארבע שעות.מגנא ומצלא אמר:האם אתם אנשים מבוגרים הייתם מסוגלים לשבת כל יום ולשמוע שיעור שעתיים וחצי ברציפות?
הושע נא שלוש שעות הושע נא
@קצר ולעניין.חמר גמל אמר:
בגלל שאין חכם כמו בעל הנסיוןרואים שקוף אמר:@קצר ולעניין.חמר גמל אמר:
מגנא ומצלא אמר:האם אתם כאנשים מבוגרים הייתם מסוגלים לשבת כל יום ולשמוע שיעור שעתיים וחצי ברציפות?
גם אם כבודו יכול. צעירים לא יכולים. (פעם לימדת כיתה או שיעור?)סמל אמר:מגנא ומצלא אמר:האם אתם כאנשים מבוגרים הייתם מסוגלים לשבת כל יום ולשמוע שיעור שעתיים וחצי ברציפות?
כן.
פעם אחת נסיתי להעביר חומר לילדים...סולם אמר:גם אם כבודו יכול. צעירים לא יכולים. (פעם לימדת כיתה או שיעור?)סמל אמר:מגנא ומצלא אמר:האם אתם כאנשים מבוגרים הייתם מסוגלים לשבת כל יום ולשמוע שיעור שעתיים וחצי ברציפות?
כן.
רואים שקוף אמר:הי' לי את זה בישי"ק, ובעוד ישי"ק מקובל כך, וזה כהנחה, כשאבי למד בישי"ק היו השיעורים של ארבע שעות.מגנא ומצלא אמר:האם אתם אנשים מבוגרים הייתם מסוגלים לשבת כל יום ולשמוע שיעור שעתיים וחצי ברציפות?
הושע נא שלוש שעות הושע נא
שטייגען אש אמר:אך דומני שבגיל כזה לא ניתן להעביר חומר בפחות זמן
well אמר:זה מאוד תלוי בסגנון השיעור. אם עושים את זה מושך ומשתפים את הבחורים במהלך השיעור, זה יכול להיות הגיוני.
מה שלא מצוי אצל מבוגרים שמדובר על הרצאה של שעתיים וחצי רצוף, שבזה קשה מאוד להחזיק, וכמובן גם לבחור.
אולי כי הוא לא ידע מה לומר.אור החכמה אמר:אני הקטן מעולם לא זכיתי להבין למה רוב החינוך והלימוד נעשה מתוך הרצאות ושיעורים,
ופחות השקעה בחלק של הקשבה ונתינת מקום לבחור או לילד להביע את עצמו ולדבר.
סמל אמר:אולי כי הוא לא ידע מה לומר.אור החכמה אמר:אני הקטן מעולם לא זכיתי להבין למה רוב החינוך והלימוד נעשה מתוך הרצאות ושיעורים,
ופחות השקעה בחלק של הקשבה ונתינת מקום לבחור או לילד להביע את עצמו ולדבר.
אור החכמה אמר:אני הקטן מעולם לא זכיתי להבין למה רוב החינוך והלימוד נעשה מתוך הרצאות ושיעורים,
ופחות השקעה בחלק של הקשבה ונתינת מקום לבחור או לילד להביע את עצמו ולדבר.
אני הרבה פעמים יושב באבות ובנים ושומע איך שאבות לומדים עם בניהם ובעצם כל הזמן [או רובו] האב פשוט מרצה ונותן שיעור לילדו.
לדעתי זוהי טעות. ילד או בחור פחות מסוגל להקשיב מאשר לדבר בעצמו. האב או המג"ש פשוט צריך להקשיב לילד או לבחור ולנתב אותו ע"י שאלות וכדו'.
well אמר:יש ילדים מסוג שלא אוהבים לדבר וזו הדרך המתאימה עבורם.
well אמר:רב'ה או מגיד שיעור טוב בהחלט עשוי להעביר שיעור עם הקשבה ונתינת מקום לילד/בחור להביע את עצמו.
מעניין לדעת מי הוא @סמל, שמסוגל.סמל אמר: