"החטא הידוע" צורת ההתייחסות. הכחשה או התמודדות אמיתית?

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

מגנא ומצלא

משתמש ותיק
אני רוצה לפתוח כאן דיון בנושא מורכב אך חשוב מאין כמותו. (הערה למנהלים: אם אינו ראוי בפורום זה, ניתן למחוק את אשכול זה)
אין זה סוד שהנושא הוא "פצצה מתקתקת" הנוגע כמעט לכל אחד.
מי שעוסק קצת בחינוך יודע שהוא וגרורותיו אחראים לרובם של הבעיות אצל הנושרים ולא רק...

לאמיתו של דבר נדיר למצא מי שלא התמודד עם נושא זה מעולם.
מאידך, ידועה גם ההתייחסות החמורה מאד לפגם זה. 
הפער הגדול בין ההתמודדות המצויה ובין חומרת האיסור גורמת לתגובות נפשיות הרות אסון ומרחיקות לכת.
ידוע גם שההתייחסות לעניין היא חרב פיפיות מבחינה זו שהיא עצמה גורמת לבעיה ואצל רבים ההתעלמות ממנו דווקא עזרה להתמודדות.

שאלתי היא, כיצד ניתן להסביר את ההתמודדות עם דבר כה חמור מצד אחד ומאידך שכה רבים נכשלים בו?



 
 

מגנא ומצלא

משתמש ותיק
פותח הנושא
כוונתי, איך מסבירים את העובדה שחטא כה חמור הוא דבר שכמעט אי אפשר שלא להיכשל בו....
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
אעיר שהאופציות הן לא רק התמודדות/הכחשה אלא יש גם אפשרות להסיח מזה את הדעת (כלומר - לא להתכחש לעובדה שזה נושא המצריך תיקון, אבל "לשים את זה בצד", בבחינת 'עוד חזון למועד' לעסוק בתיקון העניין) - ולהתרכז בדברים אחרים, באותיות התורה, להיות עסוק בדברים חיוביים ופחות להתעסק בשלילת מעשים וכו' - וזו היתה גישתו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש למי ששאלו בדבר תיקון לעוון הידוע, או אפילו מי שביקשו עצה איך להינצל בפועל לעתיד -
א. להסיח מזה את הדעת.
ב. ללמוד בע"פ אותיות התורה (תניא, משניות) (מפני שאותו עוון פוגם במוח וע"י שהאותיות נחקקות במוחו - ניתקן העניין הזה).
 

מגנא ומצלא

משתמש ותיק
פותח הנושא
חייל של הרבי אמר:
אעיר שהאופציות הן לא רק התמודדות/הכחשה אלא יש גם אפשרות להסיח מזה את הדעת (כלומר - לא להתכחש לעובדה שזה נושא המצריך תיקון, אבל "לשים את בצד", בבחינת 'עוד חזון למועד' לעסוק בתיקון העניין) - ולהתרכז בדברים אחרים, באותיות התורה, להיות עסוק בדברים חיוביים ופחות להתעסק בשלילת מעשים וכו' - וזו היתה גישתו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש למי ששאלו בדבר תיקון לעוון הידוע, או אפילו מי שביקשו עצה איך להינצל בפועל לעתיד -
א. להסיח מזה את הדעת.
ב. ללמוד בע"פ אותיות התורה (תניא, משניות) (מפני שאותו עוון פוגם במוח וע"י שהאותיות נחקקות במוחו - ניתקן העניין הזה).
כמדומני שבחב"ד יש קבלה שספר התניא חובר בעיקר אודות חטא זה.
 
 

חימקו

משתמש ותיק
מגנא ומצלא אמר:
שאלתי היא, כיצד ניתן להסביר את ההתמודדות עם דבר כה חמור מצד אחד ומאידך שכה רבים נכשלים בו?
כתבתי כבר בעבר שהדרך הנכונה להתמודד עם זה, זה להתחתן בגיל צעיר וכל הנסיונות לחפש פתרונות אחרים, מתגלים ככישלון.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=194&t=23495&p=375558#p375605
 

המצפה לישועת ה'

משתמש ותיק
חימקו אמר:
מגנא ומצלא אמר:
שאלתי היא, כיצד ניתן להסביר את ההתמודדות עם דבר כה חמור מצד אחד ומאידך שכה רבים נכשלים בו?
כתבתי כבר בעבר שהדרך הנכונה להתמודד עם זה, זה להתחתן בגיל צעיר וכל הנסיונות לחפש פתרונות אחרים, מתגלים ככישלון.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=194&t=23495&p=375558#p375605
וכן נהג כבודו בעצמו : https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?=19&f=68&t=25980#p430062.
 
 

חימקו

משתמש ותיק
המצפה לישועת ה' אמר:
חימקו אמר:
מגנא ומצלא אמר:
שאלתי היא, כיצד ניתן להסביר את ההתמודדות עם דבר כה חמור מצד אחד ומאידך שכה רבים נכשלים בו?
כתבתי כבר בעבר שהדרך הנכונה להתמודד עם זה, זה להתחתן בגיל צעיר וכל הנסיונות לחפש פתרונות אחרים, מתגלים ככישלון.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=194&t=23495&p=375558#p375605
וכן נהג כבודו בעצמו : https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?=19&f=68&t=25980#p430062.
הלוואי שזה ייחשב מוקדם...
התחתנתי בגיל 22. לדעתי צריך לעודד את מי שזקוק לכך, אפילו מגיל 18.
 
 

מגנא ומצלא

משתמש ותיק
פותח הנושא
חימקו אמר:
מגנא ומצלא אמר:
שאלתי היא, כיצד ניתן להסביר את ההתמודדות עם דבר כה חמור מצד אחד ומאידך שכה רבים נכשלים בו?
כתבתי כבר בעבר שהדרך הנכונה להתמודד עם זה, זה להתחתן בגיל צעיר וכל הנסיונות לחפש פתרונות אחרים, מתגלים ככישלון.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=194&t=23495&p=375558#p375605
אני מכיר קצת את התחום הטיפולי בנושא. 
הלוואי ונישואין בגיל צעיר היו פותרים תמיד את הבעיה....
 
 

חימקו

משתמש ותיק
מגנא ומצלא אמר:
חימקו אמר:
מגנא ומצלא אמר:
שאלתי היא, כיצד ניתן להסביר את ההתמודדות עם דבר כה חמור מצד אחד ומאידך שכה רבים נכשלים בו?
כתבתי כבר בעבר שהדרך הנכונה להתמודד עם זה, זה להתחתן בגיל צעיר וכל הנסיונות לחפש פתרונות אחרים, מתגלים ככישלון.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=194&t=23495&p=375558#p375605
אני מכיר קצת את התחום הטיפולי בנושא. 
הלוואי ונישואין בגיל צעיר היו פותרים תמיד את הבעיה....

אני מכיר מקרוב גם את הציבור הליטאי/ספרדי הרחב שאיתם למדתי בישיבות.
לאחר נשואי הכרתי היטב את הציבור שמשתייך לחוג חזון איש.
ההבדל הוא שמים וארץ, החברים מחוג חזו"א מתחתנים מוקדם מאד- (19, 18) וכמעט לא סבלו מבעיות כאלה, לעומת חברי מהישיבות הליטאיות.
 

דניאלי

משתמש ותיק
חימקו אמר:
מגנא ומצלא אמר:
חימקו אמר:
כתבתי כבר בעבר שהדרך הנכונה להתמודד עם זה, זה להתחתן בגיל צעיר וכל הנסיונות לחפש פתרונות אחרים, מתגלים ככישלון.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=194&t=23495&p=375558#p375605
אני מכיר קצת את התחום הטיפולי בנושא. 
הלוואי ונישואין בגיל צעיר היו פותרים תמיד את הבעיה....

אני מכיר מקרוב גם את הציבור הליטאי/ספרדי הרחב שאיתם למדתי בישיבות.
לאחר נשואי הכרתי היטב את הציבור שמשתייך לחוג חזון איש.
ההבדל הוא שמים וארץ, החברים מחוג חזו"א מתחתנים מוקדם מאד- (19, 18) וכמעט לא סבלו מבעיות כאלה, לעומת חברי מהישיבות הליטאיות.
איך אתה יכול לדעת?!
(מה גם שהיום לא מתחתנים כ"כ מוקדם שם)
 

חימקו

משתמש ותיק
דניאלי אמר:
חימקו אמר:
מגנא ומצלא אמר:
אני מכיר קצת את התחום הטיפולי בנושא. 
הלוואי ונישואין בגיל צעיר היו פותרים תמיד את הבעיה....

אני מכיר מקרוב גם את הציבור הליטאי/ספרדי הרחב שאיתם למדתי בישיבות.
לאחר נשואי הכרתי היטב את הציבור שמשתייך לחוג חזון איש.
ההבדל הוא שמים וארץ, החברים מחוג חזו"א מתחתנים מוקדם מאד- (19, 18) וכמעט לא סבלו מבעיות כאלה, לעומת חברי מהישיבות הליטאיות.
איך אתה יכול לדעת?!
(מה גם שהיום לא מתחתנים כ"כ מוקדם שם)

איך אני יכול להשיב על זה?
 

משיב דבר

משתמש ותיק
מגנא ומצלא אמר:
שכמעט אי אפשר שלא להיכשל בו
מוגזם, ולא נכון.
ולגופו של עניין, באמת יש טעות בעיסוק הלא אחראי בנושא הזה, רוב הצעירים מקבלים ידע בנושא מחוברות עלונים וקונטרסים לא מבוקרים שמתפרסמים בבתי כנסיות ע"י אנשים שמדברים מתוך גישה מאד לא מוסכמת. אם היה אפשר שבחורים ילמדו על הנושא מפי רבותיהם או הוריהם - הרי הדברים היו מתיישבים על הלב ומועילים הרבה יותר.
ישנם הרבה מאד גישות לעיסוק בנושא של יצרא דעריות (שכולל הרבה מעבר להוז"ל) - וחבל שצעירי הצאן מקבלים דוקא את הגישה שמגיעה מקיצוניים ומעוותים במיוחד שמקדישים ע"ז מלחמות בסגנון עלוני איומים והפחדות. 
 
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
מגנא ומצלא אמר:
הפער בין ההתמודדות המצויה ובין חומרת האיסור גורמת לתגובות נפשיות הרות אסון.
אין כמו הרצפּט של רופא הנפשות הדגול רבנו נחמן בן פיגא:​
העוון הוא אמנם עוון חמור מאין כמוהו, אך מאידך, התיקון – אין קל כמוהו: עשרה קפיטלך.
 

משיב דבר

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
מגנא ומצלא אמר:
הפער בין ההתמודדות המצויה ובין חומרת האיסור גורמת לתגובות נפשיות הרות אסון.
אין כמו הרצפּט של רופא הנפשות הדגול רבנו נחמן בן פיגא:​
העוון הוא אמנם עוון חמור מאין כמוהו, אך מאידך, התיקון – אין קל כמוהו: עשרה קפיטלך.
חלילה. התיקון הוא למקרה לילה דוקא, שאינו חטא בכלל, רק בורא מזיקים וכו' עניינים גבוהים ע"פ הקבלה. ולא לחטא גמור רחמ"ל.
 
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
משיב דבר אמר:
מוגזם, ולא נכון.
.
כך פותח האלדי אליהו די וידאשׂ את הפרק השבעה־עשר של ספר 'ראשית חכמה' (לפני 450 שנה):​
ראשונה נדבר בענין המוציא שז"ל, שהוא היותר מצוי, שכמעט אין אדם בדורנו נמלט ממנו.
 

huo yuc יום טוב

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
מגנא ומצלא אמר:
הפער בין ההתמודדות המצויה ובין חומרת האיסור גורמת לתגובות נפשיות הרות אסון.
אין כמו הרצפּט של רופא הנפשות הדגול רבנו נחמן בן פיגא:​
העוון הוא אמנם עוון חמור מאין כמוהו, אך מאידך, התיקון – אין קל כמוהו: עשרה קפיטלך.

תראה מה קרה בסוף ...

אפשר לחטוא, שהרי אם אומר 10 קפי' הרי הכל יסתדר
 

מגנא ומצלא

משתמש ותיק
פותח הנושא
משיב דבר אמר:
מגנא ומצלא אמר:
אי אפשר שלא להיכשל בו
מוגזם, ולא נכון.
ולגופו של עניין, באמת יש טעות בעיסוק הלא אחראי בנושא הזה, רוב הצעירים מקבלים ידע בנושא מחוברות עלונים וקונטרסים לא מבוקרים שמתפרסמים בבתי כנסיות ע"י אנשים שמדברים מתוך גישה מאד לא מוסכמת. אם היה אפשר שבחורים ילמדו על הנושא מפי רבותיהם או הוריהם - הרי הדברים היו מתיישבים על הלב ומועילים הרבה יותר.
ישנם הרבה מאד גישות לעיסוק בנושא של יצרא דעריות (שכולל הרבה מעבר להוז"ל) - וחבל שצעירי הצאן מקבלים דוקא את הגישה שמגיעה מקיצוניים ומעוותים במיוחד שמקדישים ע"ז מלחמות בסגנון עלוני איומים והפחדות. 



ציטטת לא נכון....

"שכמעט אי אפשר שלא להיכשל בו"....
 

משיב דבר

משתמש ותיק
מגנא ומצלא אמר:
משיב דבר אמר:
מגנא ומצלא אמר:
אי אפשר שלא להיכשל בו
מוגזם, ולא נכון.
ולגופו של עניין, באמת יש טעות בעיסוק הלא אחראי בנושא הזה, רוב הצעירים מקבלים ידע בנושא מחוברות עלונים וקונטרסים לא מבוקרים שמתפרסמים בבתי כנסיות ע"י אנשים שמדברים מתוך גישה מאד לא מוסכמת. אם היה אפשר שבחורים ילמדו על הנושא מפי רבותיהם או הוריהם - הרי הדברים היו מתיישבים על הלב ומועילים הרבה יותר.
ישנם הרבה מאד גישות לעיסוק בנושא של יצרא דעריות (שכולל הרבה מעבר להוז"ל) - וחבל שצעירי הצאן מקבלים דוקא את הגישה שמגיעה מקיצוניים ומעוותים במיוחד שמקדישים ע"ז מלחמות בסגנון עלוני איומים והפחדות. 



ציטטת לא נכון....

"שכמעט אי אפשר שלא להיכשל בו"....
תקנתי.
זה לא משנה. אפשר לחלוטין שלא להכשל בו!! 
(אא"כ אתה מתכוין לאופן שאי"ז חטא כמו מקרה ליל')
 
 

לענ''ד

משתמש ותיק
עיקר הנושא וגרורותיו כבד נידון פה בארוכה והבאתי שם שיחה נפלאה של הגר"א דיסקין בביאור יצה"ר דעריות.
והרבה ממי שקראו הדברים מאוד אהבום.
 

עמיקא וטמירא

משתמש ותיק
חימקו אמר:
המצפה לישועת ה' אמר:
חימקו אמר:
כתבתי כבר בעבר שהדרך הנכונה להתמודד עם זה, זה להתחתן בגיל צעיר וכל הנסיונות לחפש פתרונות אחרים, מתגלים ככישלון.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=194&t=23495&p=375558#p375605
וכן נהג כבודו בעצמו : https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?=19&f=68&t=25980#p430062.
הלוואי שזה ייחשב מוקדם...
התחתנתי בגיל 22. לדעתי צריך לעודד את מי שזקוק לכך, אפילו מגיל 18.
רוב הבחורים בגיל זה באמת מאוד מתקשים בניהול בית אחריות פרנסה חיים בוגרים וכו' כל אלו מעמידים אתגרים לא פשוטים בפני בחור צעיר 
הפתרון היה נכון לא היה אפשרי להתחתן בלא כל ההתמודדויות שנדרשות בתחילת הדרך... 
להתחתן מוקדם לפעמים זה משהוא שסוגר את החיים, כוחות האדם מוגבלים וככל שהוא משקיע בדברים אחרים הוא מאבד את כוחותיו להתקדם הוא עצמו,
 
 

משיב דבר

משתמש ותיק
חימקו אמר:
כתבתי כבר בעבר שהדרך הנכונה להתמודד עם זה
בודאי הכונה דוקא ליחידים הנכשלים ביותר. ולא כמוצג בתחילת האשכול שזה המצב אצל רב בחורי ישראל.
באופן שזה כיון הטיפול למי שנפל ברשת היצר, אבל בהתמדדות עם היצר במלחמה התמידית יש גם יש הרבה עצות וכו'
 
כבר נפוצו בזה שלל מכתבים ודברים מכמה וכמה גדולים וטובים אשר בארץ ויבדלו לחיים טובים, שיש בהם רוח מסוימת של 'הרגעה' בענין (כמדומה שגם בפורום קיבצו אותם בעבר באשכול כלשהו).

יש לי רק להעיר, שלאדם הרציני שלא עושה הנחות וויתורים לעצמו עלול להווצר מהדיבורים האלו רושם של 'טיוח', כביכול אליבא דאמת אין הדברים כן, אבל זה הרי לא תכל'ס להתקע בבוץ של מרירות כל החיים, ולכן נאמרו כל הדיבורים האלו ושכמותם.

אבל באמת זה לא כך, וידוע ומפורסם עד מאד הענין של שני המהלכים היסודיים בעבודת השם של יוסף ויהודה, צדיק ובעל תשובה, ואמנם יש בזה כמה וכמה חלוקות, אבל ככלל ניתן להצביע על חלוקה מרכזית בין שני חצאי שית אלפי שנין, שהחצי הראשון שייך לענין של 'צדיק', יציאת מצרים היא 'ויקח משה את עצמות יוסף עמו' (והירידה למצרים עצמה היא ע"י יוסף והוא המלך), ואח"כ הכניסה לארץ ע"י יהושע למשכן שילה בנחלת אפרים ומלכות שאול מבני רחל, והחצי השני שייך לענין 'בעל תשובה', מלכות דוד ובנין בית המקדש ע"י שלמה, ובית המקדש אע"פ שנחרב חוזר ונבנה. <וניתן להציג את החלוקה ביניהם כחלוקה של העולם לשנים, כי החלק של 'צדיק' נושא בקרבו את ה'רצון' והחלק של 'בעל תשובה' נושא בקרבו את ה'תכלית'>. והמקום שלנו במערכת הזאת מובן וידוע.

כל זה נכון גם באופן כללי, אבל הוא מקבל משנה תוקף בענין הזה (ומוזכר מאד בהקשר הזה, גם ממקורו ויסודו), כי באמת שונה החטא הזה מחטאי המעשה ה'רגילים'. אדם שגזל, לדוגמא, אנחנו מבודדים את הגזילה ודנים על עצם המעשה שהתחדש כאן למה הוא נעשה - "למה גזלת".
החטא הזה מאד שונה. המהות שלו היא בעצם 'פנייה' למשהו אחר שקיים במרחב, והיא אם כל הפניות, שמתבטאת בגוף בעצמו שבעצמו נפשט ופונה, בשונה מכל הפניות האחרות שהן חיצוניות.

והנה - אדם הוא לא קופסא שלמה אטומה שממלאת בעצמה מרחב שלם, אלא כל מציאות אדם בעולם היא ההשמה שלו כפרט בתוך מרחב שמורכב מפרטים נוספים, שזה אומר ממילא שמעצם מהותו היא הפניה לפרטים אחרים הקיימים במרחב כדי ליצור תמונה כלשהי מהיחס המסוים שנוצר בינו ובין פרטים אחרים שבמרחב הכולל (כמו לדוגמא 'חנות' שנוצרת מקיבוץ של הרבה פרטים - לבנים שנוצר מהם חדר, עצים או ברזלים שנוצרים מהם מדפים, מוצרים שהם הסחורה, קופה, מוכרים, וכו' וכו', וכך גם בין בני אדם, איש ואשה שיוצרים 'משפחה', רב ותלמידים שיוצרים 'תלמוד תורה' או 'ישיבה', וכו', וזה עצם העולם).
וממילא, עצם הפניה של אדם למשהו או למישהו, ביסודה היא לא 'מעשה מתחדש' שהתביעה עליו היא על עצם המעשה מדוע הוא נעשה, אלא התביעה היא בשאלה 'לאן אנחנו פונים', וחובתנו היא בכיוון אליו אנו פונים - לפנות לטוב, לצד הנכון, לקדושה, ולא להיפך. (וקיצרתי כאן מעט כדי לא לחטוא מדי בלשוני, אבל זה לוז הענין).

(ואגב, זה גם עומק דברי הגמ' בראתי יצה"ר - הכוונה ליצרא דמחשבת עריות - בראתי לו תורה תבלין, וכמו שכתוב ברמב"ם בסוף הל' איסורי ביאה שמי שמחשבת עריות מתגברת עליו יפנה דעתו לחכמה שהיא אילת אוהבים ויעלת חן דדיה ירווך בכל עת באהבתה תשגה תמיד, וכמובן שהרמב"ם לא הביא באופן אקראי פסוק בשבח התורה, אלא כאן כתוב כל הוורט - שאת הפניה של האהבה צריך לכוון לתורה שבה עצמה קיימת ה'פונקציה' הזו שדדיה ירווך בכל עת באהבתה תשגה תמיד והיא אילת אוהבים ויעלת חן).

וכשמביטים עלינו כעל 'בעלי תשובה', מובן שעם האחריות העצומה והחיוב המוחלט בזה (שפשוט שאין בדברים האלו צד פטור מאחריות, לא על דבר נקודתי ולא על דבר כללי), בכל זאת נאמרו הדברים שנאמרו בזה ברוח של 'הרגעה', כי העבודה שלנו בזה 'לכתחילה' (אם מותר לומר כך) היא עבודה של 'בעל תשובה'.
 

צבי הירש

משתמש ותיק
מגנא ומצלא אמר:
כוונתי, איך מסבירים את העובדה שחטא כה חמור הוא דבר שכמעט אי אפשר שלא להיכשל בו....
גם לשון הרע חמור מע"ז ג"ע וש"ד וכמעט אי אפשר שלא להיכשל בו
חטא נוסף חמור מאד שהרבה נכשלים בו ראה באשכול הבא:
https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=24&t=20595&hilit=%D7%92%D7%96%D7%99%D7%96%D7%AA
 
 

צבי הירש

משתמש ותיק
חימקו אמר:
מגנא ומצלא אמר:
חימקו אמר:
כתבתי כבר בעבר שהדרך הנכונה להתמודד עם זה, זה להתחתן בגיל צעיר וכל הנסיונות לחפש פתרונות אחרים, מתגלים ככישלון.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=194&t=23495&p=375558#p375605
אני מכיר קצת את התחום הטיפולי בנושא. 
הלוואי ונישואין בגיל צעיר היו פותרים תמיד את הבעיה....

אני מכיר מקרוב גם את הציבור הליטאי/ספרדי הרחב שאיתם למדתי בישיבות.
לאחר נשואי הכרתי היטב את הציבור שמשתייך לחוג חזון איש.
ההבדל הוא שמים וארץ, החברים מחוג חזו"א מתחתנים מוקדם מאד- (19, 18) וכמעט לא סבלו מבעיות כאלה, לעומת חברי מהישיבות הליטאיות.
פתרון חלקי ולא מספק:
על גיל 17 נאמר בגמרא שהבחור עומד בשיא חומו.
ומה עם אחרי הנישואין? ימי נדתה וימי לידתה?
ומה עם הנוסעים לחו"ל לחודש או חודשיים?
 
 

חימקו

משתמש ותיק
עמיקא וטמירא אמר:
חימקו אמר:
המצפה לישועת ה' אמר:
וכן נהג כבודו בעצמו : https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?=19&f=68&t=25980#p430062.
הלוואי שזה ייחשב מוקדם...
התחתנתי בגיל 22. לדעתי צריך לעודד את מי שזקוק לכך, אפילו מגיל 18.
רוב הבחורים בגיל זה באמת מאוד מתקשים בניהול בית אחריות פרנסה חיים בוגרים וכו' כל אלו מעמידים אתגרים לא פשוטים בפני בחור צעיר 
הפתרון היה נכון לא היה אפשרי להתחתן בלא כל ההתמודדויות שנדרשות בתחילת הדרך... 
להתחתן מוקדם לפעמים זה משהוא שסוגר את החיים, כוחות האדם מוגבלים וככל שהוא משקיע בדברים אחרים הוא מאבד את כוחותיו להתקדם הוא עצמו,

המציאות היא אחרת, לפחות מה שאני מכיר.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית