רואים שקוף
משתמש ותיק
ראשית אבהיר, כי אין בכוונתי חלילה לבקר את דרך חינוכם של השבטים.
רק להעלות כמה תובנות מתחילת הפרשה, ואשמח לשמוע חוו"ד בזה.
משום מה, כל ה'מחנכים' ראו לציין את ההפליה שנהג יעקב כלפי שאר האחים בניגוד ליוסף, 'וישראל אהב את יוסף מכל בניו כי בן זקונים הוא לו', מבלי להיכנס לגופו של עניין אם זו היא סיבה או הסבר. ואמרו שלכן האחים קינאו ביוסף וכו', משל יודעים הם חשבונות שמים, ומקרא כפשוטו בזה, וללמדנו שאסור לעשות הפליה בין אחים. חינוכית, יתכן שהם צודקים בזה. בזה דייקא.
אך מדוע אינם ראו לנכון לציין את עצם האהבה הנדרשת בין אב לבנו, אהבה ללא גבולות, אהבה של הענקת כל אשר לו, [אפילו בגדו של אדה"ר].
מדוע אין הם ראו לנכון לציין את הצבת הגבולות בצורה הראויה, ושיבורר זאת לכל האחים, 'ויגער בו אביו', לעיני אחיו, כמבואר בפרש"י.
מדוע לא ציינו גם את האמון המלא שנתן יעקב בבנו, 'ואביו שמר את הדבר', המתין וציפה מתי יתקיים דבר זה.
רק להעלות כמה תובנות מתחילת הפרשה, ואשמח לשמוע חוו"ד בזה.
משום מה, כל ה'מחנכים' ראו לציין את ההפליה שנהג יעקב כלפי שאר האחים בניגוד ליוסף, 'וישראל אהב את יוסף מכל בניו כי בן זקונים הוא לו', מבלי להיכנס לגופו של עניין אם זו היא סיבה או הסבר. ואמרו שלכן האחים קינאו ביוסף וכו', משל יודעים הם חשבונות שמים, ומקרא כפשוטו בזה, וללמדנו שאסור לעשות הפליה בין אחים. חינוכית, יתכן שהם צודקים בזה. בזה דייקא.
אך מדוע אינם ראו לנכון לציין את עצם האהבה הנדרשת בין אב לבנו, אהבה ללא גבולות, אהבה של הענקת כל אשר לו, [אפילו בגדו של אדה"ר].
מדוע אין הם ראו לנכון לציין את הצבת הגבולות בצורה הראויה, ושיבורר זאת לכל האחים, 'ויגער בו אביו', לעיני אחיו, כמבואר בפרש"י.
מדוע לא ציינו גם את האמון המלא שנתן יעקב בבנו, 'ואביו שמר את הדבר', המתין וציפה מתי יתקיים דבר זה.