עבדו עלינו או על עצמם? מסירות נפש לחינוך הילדים.

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

ברל

משתמש ותיק
לאורך כל תקופת הקורנה אנשים דיברו על הצורך לפתוח את החיידרים בגלל שאסור לבטל תורה מפיהם של תינוקת של בית רבן עד כאן הכל ברור ומובן.
אני יושב היום (איסור חג דמה) עם ילדי בבית ושואל את עצמי לאן התאדתה לה כל המסירות נפש היהודית ולאן היא בכלל ברחה בכל השבוע שלפני פסח?
מה דעתכם?
אני מדגיש כי אין בכוונתי לזלזל באמירה של גדול כזה אלא בבחינת המציאות בשטח כלי מנהלי התלמודי תורה
 

חימקו

משתמש ותיק
הנטייה הראשונית היא להסכים איתך..
אני אלמד זכות שתמיד אין לימודים ביום זה. וחבל.
 

ברל

משתמש ותיק
פותח הנושא
חימקו אמר:
הנטייה הראשונית היא להסכים איתך..
אני אלמד זכות שתמיד אין לימודים ביום זה. וחבל.

בו נגיד שיש הסבר לכך שאין לימודים ביום זה כשיש באמת איסור חג למיטב זכרוני הביאו מקור לזה כאן.
אבל השנה הפסידו כל כך הרבה
 

שפת הים

משתמש ותיק
מסתמא מפריע לך שאלו שדיברו על כך והיה נראה שאכפת להם מכך עבדו עליך שאכפת להם ובאמת זה לא מעניין אותם,
פשוט לא כ"כ הבנתי את כותרת הנושא, מישהו עבד עליך?
אתה חושב לא כך?
 

ברל

משתמש ותיק
פותח הנושא
שפת הים אמר:
מסתמא מפריע לך שאלו שדיברו על כך והיה נראה שאכפת להם מכך עבדו עליך שאכפת להם ובאמת זה לא מעניין אותם,
פשוט לא כ"כ הבנתי את כותרת הנושא, מישהו עבד עליך?
אתה חושב לא כך?
אני חושב שמבחינה ערכית\חינוכית העניין שפימפמו את זה שלימוד החיידרים הוא קריטי ברגע האמת לא באמת מעניין מישהוא מכל מוסרי הנפש בכאילו.
ומה שאני אומר עבדו עלינו שאני מאוד לא רוצה לקרוא לילד בשמו אבל כנראה שזה היה יותר פוליטיקה ממניעים קדושים וטהורים, וזה עושה נזק גדול מאוד.
 
 

שפת הים

משתמש ותיק
שוב במחילה מכבודו אני לא כ"כ מבין ע"מ הכעס הגדול
האמנם אתה סבור שלימוד תורה לתשב"ר הוא לא כ"כ חשוב?
אמנם מסירות נפש לזה אני לא חושב שצריך [במקרה רגיל - כמובן], ולא שמעתי מישהו שכך אמר, אבל בהחלט שזה נמצא בדברים הראשונים ברשימת העדיפויות, לא פחות ממכולות [שיכלו להזמין בטלפון] ומפארקים וכו' וכו',
הסיבה שהיום ובכל שנה אין זה משום שגם הילדים צריכים ביה"ז, והלימודים לא אמורים להיות משהו שהם משתוקקים לברוח ממנו, ומטבע הדברים אחרי החג קשה לחזור לשגרה באחת,
אם כי יש חדרים הפתוחים גם בימים אלו, כמו"כ ברוב ימי ביה"ז [לכולם] ואתה מוזמן להעביר אליהם את ילדיך!!!
 

סלקא דעתך

משתמש ותיק
ידוע שכביטלו את בין הזמנים (אחרי מלחמת יוכ"פ) אמר הרב ש"ך שזה היה הזמן הכי גרוע שהכיר, ומשם ואילך לא שינה שום דבר מהנהוג.
ואם כך נהוג, לא כדאי לגעת, אף שרבים מגדולי ישראל התנגדו לבין הזמנים,
וגם לילדים מגיע שחרור, ואדרבה תאמר לילדך הרי כ"כ התאמצנו ללמוד בסגרים בא לא נפסיד עוד יום ונלמד ביחד.
 

ברל

משתמש ותיק
פותח הנושא
שפת הים אמר:
ברל אמר:
וזה עושה נזק גדול מאוד.
דבר נוסף לא הבנתי מהו הנזק הגדול?

כאשר מציגים משהוא כביכול עם מטרה קדושה ובלמעשה הכל אינטרסים ולא שום מסירות נפש זה גורם זילות גדולה הן חינוכית והן ציבורית
 

שפת הים

משתמש ותיק
סתם מעניין מה לדעתך ה'אינטרסים' הגדולים של אותם אלו שפתחו והמריצו לכך?
ובקשר לנזק החינוכי נראה לי שזה מאוד תלוי במשקפיים של האבא ומה המסר שבוחר להעביר לילדיו,
מן הסתם יש כאלו שיושבים בבית עם ילדיהם והאווירה היא 'מגיע לכם קצת רענון מכל השנה הקשה בה התאמצתם כ"כ, בה הקרבנו כ"כ בשביל שתוכלו ללמוד' וכו' וכו' [גם אם לא במילים האלה עכ"פ האווירה היא שאינם עושים שום עוול בזה שנמצאים בבית - דרך אגב זה אמור גם לגבי בנים יותר גדולים השוהים בבית],
וישנם כאלו ממורמרים שהכל צבוע בשחור [או לבן - פעמים בודדות], האווירה בבית ביום זה קשה הן להורים והן לילדים, מרמור על כל העולם שלא עושה בסדר, על כת המדברים גבוהה גבוהה בלי שבאמת מיישמים את זה,
כמובן שילד שגדל בבית א' המסר שחודר אליו הוא רוממות ערך התורה ושעלינו גם למסור נפש על כך בשעת הצורך,
ומסכן הגדל בבית ב' שהמסר שחודר אליו הוא ' כל העולם שקרנים נוכלים ובעלי אינטרסים.
 

ברל

משתמש ותיק
פותח הנושא
שפת הים אמר:
סתם מעניין מה לדעתך ה'אינטרסים' הגדולים של אותם אלו שפתחו והמריצו לכך?

אני הדגשתי שאני מדבר על הביצוע בשטח 
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית