"החטא הידוע" צורת ההתייחסות. הכחשה או התמודדות אמיתית?

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

לחשוב חשבונות

משתמש ותיק
ונחנו מה אמר:
לא נח לי לדון בזה
אכן חבל שהפך האשכול ממקום של דיון חשוב לביב של שופכין.
וזה בדיוק הטעם שהרבה מרבותינו אמרו שמוטב להימנע מהעיסוק בזה, שתמיד יש כאלו שמוצאים בזה מקום ליצרם.
ותמיהני למה יש אשכולות נקיים שהמנהלים שמים בפיקוח ואקטואליה, ויש אשכולות שהופכין לכמעט ניבול פה, ואין פוצה פה.
 

סמל

משתמש רגיל
שמעתי מאחד
כי ישנם כאלו כי לא התנסו בנסיון זה כלל עד לחתונתם (ולא דווקא במתחתנים מוקדם), וכלל לא יודעים אפי' מהו המעשה.
ואמר שמסתבר שזה בעיקר בזכות שלא דיברו על זה ברבים. מדי פעם כשראה חוברות וכדו' על הנושא, הסיק שאי"ז קשור אליו.
(וכמובן שלא ידע מהו עניין שמירת העיינים, ופירוש 'שמירת הברית', אלא נהג כך משום שזוהי ההלכה, ומדיני צניעות)
 

מוסיף

משתמש ותיק
שמעתי מאחד ומיוחד מגדולי הדור זצ"ל שאמר שדרך ההתמודדות בזה (לבחור ירא שמיים) הוא להיות בשמחה והדרך לכך שהאדם ידע שזה לא הרצון שלו לחטוא אלא זה היצר שמחטיאו אך הוא מעצמו לא מעוניין בכל זה בכלל.
 

צבי הירש

משתמש ותיק
אחד הלויים אמר:
ולא זו הנקודה שזה לא מסופק כי אם זה הבעיה זה לא עובר אחרי הנישואים כמו שכתבתי למעלה
יותר קל להתמודד עם זה אחרי הנישואין גם כי הראש עסוק יותר ואפשר גם ליפול יותר


תוכל להסביר יותר?
קל יותר להתמודד או אפשר ליפול יותר?
 
 

ישר א-ל

משתמש ותיק
בשעה האחרונה (שלישי יתרו) עלו קבוצת בחורים צעירים מבקשי יראת־שמיים טהורה למעונו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א לשמוע הדרכה בענייני קדושה ועבודת ה'.
 לפניכם רשימת השאלות עליהם עונה הגרי"מ שליט"א (אידיש הצג קובץ מצורף הגהצ-רבי-יעקב-מאיר-שכטער-עונה-לבחורים-על-שאלות-בענייני-קדושה-יז-שבט-תשפב-•-ברסלב-נייעס.mp3 )
  • איך ניתן להתגבר על ניסיון בענייני הקדושה?
  • כשיש לי ניסיון אני מרגיש שהקב"ה מרחיק אותי ולכן הוא שלח לי את הניסיון?
  • אני מרגיש שאם אני חשוב לקב"ה לא היו לי כאלו ניסיונות?
  • האם צדיקים גם עברו כאלו מעברים וקשיים?
  • איך ניתן להרגיש טעם בתפילה, ואיך אוכל להרגיש קרבת אלוקים?
  • ואם אני לא מרגיש טעם בתפילה מה אני יכול לעשות?
  • האם לאדם רשאי לבקש ביזיונות, או ייסורים אחרים לכפרת עוונות?
  • לבחרו שיש לו קשיים וניסיונות בלימוד התורה, איך אפשר להגיע להתמדת התורה?
  • איך אוכל שיהיו לי מחשבות טהורות ושלא יהיו לי מחשבות אסורות?
 

בנציון

משתמש ותיק
מיכאל ש אמר:
חימקו אמר:
מגנא ומצלא אמר:
שאלתי היא, כיצד ניתן להסביר את ההתמודדות עם דבר כה חמור מצד אחד ומאידך שכה רבים נכשלים בו?
כתבתי כבר בעבר שהדרך הנכונה להתמודד עם זה, זה להתחתן בגיל צעיר וכל הנסיונות לחפש פתרונות אחרים, מתגלים ככישלון.
לדעתי זו נאיביות על גבול ההיתממות,ברור שללא התמודדות רצינית יותר מאשר הבריחה (אגב הלא נכונה ואפילו מרושעת לעיתים,לחתן בני נוער צעירים בגילם ברוחם ובבגרותם-העיקר שיתחתנו כבר)הזו,לא ניתן להתמודד כראוי כן, גם אחרי הנישואין
חבל שמנסים להתחכם על חז"ל (קידושין כט, ב):  בן עשרים שנה ולא נשא אשה כל ימיו בעבירה בעבירה סלקא דעתך אלא אימא כל ימיו בהרהור עבירה.
 
 

אחד הלויים

משתמש ותיק
צבי הירש אמר:
תוכל להסביר יותר?
קל יותר להתמודד או אפשר ליפול יותר?
א. לא תמיד הראש כ"כ עסוק אחרי הנישואין
ב.תלוי כמה אדם רומם את עצמו גם בלי זה או שהוא לא מצליח להתמודד בלי זה
 

אחד הלויים

משתמש ותיק
בנציון אמר:
חבל שמנסים להתחכם על חז"ל (קידושין כט, ב):  בן עשרים שנה ולא נשא אשה כל ימיו בעבירה בעבירה סלקא דעתך אלא אימא כל ימיו בהרהור עבירה.
בלי קשר!!!!!!!!
דברי חז"ל ברורים אך הם לא פיתרון לכל הנושא רק לחלקו
ובנוסף כיוון שרוב אנשי החינוך בימינו בעולם הליטאי והספרדי לא בעד לדחוף להתחתן מוקדם מפאת שיצא מזה נזקים וכל בחור צריך הכרעה בפני עצמה אם זה טוב לו
וכיוון שחתונה זה לא פיתרון הוקוס פוקוס וצריך לחנך לעצם הנושא ובלי זה זה יכול גם להזיק
 

משולש

משתמש ותיק
אחד הלויים אמר:
ובלי זה זה יכול גם להזיק
למה כוונתך?
אולי הנזק הוא שהחתונה יכולה לפעמים לגרום התמכרות בקדושה (מה שלא יקרה בבחור שאם פעם נכשל נפשו מרה לו) וזה מביא בעיות גם בזמני היתר ועוד יותר בזמני איסור.
 

אחד הלויים

משתמש ותיק
משולש אמר:
ובלי זה זה יכול גם להזיק
למה כוונתך?
אענה בתמצית היצר מתעורר בפועל אחרי החתונה יותר מלפני וכמו שהבאתי לעיל מהרב וולבה בשם הגר"ד פוברסקי
ואם אדם לא רוצה לשמור את עצמו באמת הראש שלו יכול להיות כל היום מלא מחשבות...
 

מבשן אשיב

משתמש ותיק
מוסיף אמר:
שמעתי מאחד ומיוחד מגדולי הדור זצ"ל שאמר שדרך ההתמודדות בזה (לבחור ירא שמיים) הוא להיות בשמחה והדרך לכך שהאדם ידע שזה לא הרצון שלו לחטוא אלא זה היצר שמחטיאו אך הוא מעצמו לא מעוניין בכל זה בכלל.
כן אי' בקיצור של''ה [ומן הסתם בעוד הרבה ספה''ק] בסיבה ה-י' המביאה לידי חטא זה
 

מיכאל ש

משתמש ותיק
בנציון אמר:
מיכאל ש אמר:
חימקו אמר:
כתבתי כבר בעבר שהדרך הנכונה להתמודד עם זה, זה להתחתן בגיל צעיר וכל הנסיונות לחפש פתרונות אחרים, מתגלים ככישלון.
לדעתי זו נאיביות על גבול ההיתממות,ברור שללא התמודדות רצינית יותר מאשר הבריחה (אגב הלא נכונה ואפילו מרושעת לעיתים,לחתן בני נוער צעירים בגילם ברוחם ובבגרותם-העיקר שיתחתנו כבר)הזו,לא ניתן להתמודד כראוי כן, גם אחרי הנישואין
חבל שמנסים להתחכם על חז"ל (קידושין כט, ב):  בן עשרים שנה ולא נשא אשה כל ימיו בעבירה בעבירה סלקא דעתך אלא אימא כל ימיו בהרהור עבירה.
לא מצליח לכתוב בלבן אז אני מוסיף פה הרב בנציון הנכבד, חבל שכותבים על דברים שהחוש מעיד וא"א להכחישם שהם התחכמות על דברי חז"ל,ואינני חושב שאני ראוי לתואר מתחכם על דבריהם ז"ל שכולם כגחלי אש.
 

בנציון

משתמש ותיק
מיכאל ש אמר:
חבל שכותבים על דברים שהחוש מעיד וא"א להכחישם שהם התחכמות על דברי חז"ל,ואינני חושב שאני ראוי לתואר מתחכם על דבריהם ז"ל שכולם כגחלי אש.
תסביר למה זה לא נגד חז"ל.
 

מיכאל ש

משתמש ותיק
גם אתה כמוני צריך להסביר ,זה בדיוק תמצית טענתי- שהחוש מעיד, והאמת שנשתנו העיתים כמו בעוד אלף דברים אחרים, ואני לא אומר, יתכן שלחלק זה טוב,וזה גם פותר את ההתמודדות,אבל לומר שזה הפתרון ותו לא, זו בריחה מאחריות,והתמודדות לא רצינית עם מצוקת מספיק בני נוער שמה לעשות, לא בטוח שמתאים להם להתחתן כשהגיע גיל 20!
ובכלל, לא כתוב בחז"ל אלא שאם לא נשא, כל ימיו כו',אבל לא הבטיחונו שזו ערובה לינצל,ופשוטים הדברים לענ"ד.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית