מי שכבר חולה או שלא מאמין בתועלת המסכה, האם מותר לו ללבשה ברה"ר בשבת?

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
לכאורה דבר פשוט שמה שהולכים עם מסכה סתם כדי להינצל מהקנס - זה לא מספיק להיחשב כבגד. 
אולי זה עשוי להגן על הכיס...  אבל לא על הגוף, ואין היתר הוצאה אלא בבגד העשוי להגן על הגוף או בתכשיט הנטפל לגוף. 

וכי יש היתר לעבור על איסור הוצאה ברה"ר משום הפסד מרובה... 
 

דוד משה

משתמש חדש
לכאורה כיון שיש למסכה שם של בגד אפי' שבשבילו זה לא בגד מותר לו לטלטל את זה
 

אין חכמה

משתמש ותיק
לכאו' כיום אחר כל התעמולה בענין [בין אם היא צודקת ובין אם לא] זו צורת אדם ברחוב ומי שלא הולך כך נחשב למשונה ומלבוש הוא ככל המלבושים
 

אליהו52

משתמש ותיק
כיון שעל פי חוק חייבים ללכת עם זה הרי זה כעבד שיוצא עם חותם שלו כיון שחייב הרי הוא מלבוש שלו כך שמעתי מת"ח אחד
אמנם צ"ע כיון ששייך שמסירים המסכה לפעמים כדי לתקנה וכו' ואינו דומה כ"כ ויש חשש שיטלטל ד"א
 

דוד משה

משתמש חדש
דוד משה אמר:
לכאורה כיון שיש למסכה שם של בגד אפי' שבשבילו זה לא בגד מותר לו לטלטל את זה
לכאו' כל זה רק אם נגיד שלכל העולם המסכה נקראת מלבוש ולא גדר אחר
 
שמעתי מהרב גלבר (מח"ס ארחות שבת) שבירר אצל הרופאים ש53% מהחולים אין להם נוגדנים, ועפי"ז הורה שמותר [וצריך] ללכת עם מסיכה.
יש לציין, שכהיום יש אנשים שמתביישים ללכת בלי מסיכה, מחשש שיתויגו כשייכים לקבוצות מסוימות, ויתכן שכבר נהיה דרך מלבוש.
 

huo yuc יום טוב

משתמש ותיק
אליהו52 אמר:
אמנם צ"ע כיון ששייך שמסירים המסכה לפעמים כדי לתקנה וכו' ואינו דומה כ"כ ויש חשש שיטלטל ד"א
אולי ,חז"ל לא גזרו על דבר שאדם חייב ללבוש
כמו בגדים שלא אומרים אולי יוריד את הבגד
אפי' שיש בגדים שלפעמים מורידים
 

חידוד

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
לכאורה דבר פשוט שמה שהולכים עם מסכה סתם כדי להינצל מהקנס - זה לא מספיק להיחשב כבגד. 
אולי זה עשוי להגן על הכיס...  אבל לא על הגוף, ואין היתר הוצאה אלא בבגד העשוי להגן על הגוף או בתכשיט הנטפל לגוף. 

וכי יש היתר לעבור על איסור הוצאה ברה"ר משום הפסד מרובה... 
יש לעיין בדברי הפוסקים לגבי טלאי צהוב וכדו'
 
 

כבוד שמים

משתמש ותיק
אני לא מבין.
מה ההבדל בין בגד על הראש על הגב או על הפה.
כל שהוא אריג לא גזרו...
 

לילה כיום יאיר

משתמש ותיק
הנני להצטרף לדברי הרב "כבוד שמים" שליט"א, אטו מי נימא שכאשר אדם ילך עם צעיף בחורף באופן שאינו מגן עליו מצינון, (כגון שצווארו חשוף), הרי זה טלטול?? ודאי שכיון שיש דרך ללובשו חשיב מלבוש. וממילא כל מה שדרך ללובשו הוי מלבוש.
וגם אם ילך עם מסכה על הסנטר, יש לומר שאינו טלטול, מאחר שהוא בגד.
כדברים הללו צריך לומר למה שהיו שהעירו מצד עומד לפני המלך, דכיון שהוא בגד הרי זה שפיר עומד לפני המלך. (מלבד מה שיש לדון מצד פיקו"נ ואכמ"ל).
 
בגד יש לו שני ענינים
או שהוא דרכו, כגון צעיף וכיוצא בזה
או שהוא מתעטף בו ראשו ורובו.
כל שהוא להגן על גופו שלא יתקרר או לא יתלכלך או לא ירטב מכלל בגד הוא
להגן על אחרים או על בגדיו לאו בכלל בגד הוא.
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
יל"ע במקום שיש זיהום אויר, אפילו אדם שאין דרכו להקפיד לעטות מסכה מפני זיהום האויר, אולי כשבפועל עוטה אותה היא במציאות משמשת אותו ?
 

איש עני

משתמש רגיל
עירובין ותחומין אמר:
שמעתי מהרב גלבר (מח"ס ארחות שבת) שבירר אצל הרופאים ש53% מהחולים אין להם נוגדנים, ועפי"ז הורה שמותר [וצריך] ללכת עם מסיכה.
יש לציין, שכהיום יש אנשים שמתביישים ללכת בלי מסיכה, מחשש שיתויגו כשייכים לקבוצות מסוימות, ויתכן שכבר נהיה דרך מלבוש.
לכאו' בחודשים לאחר החיסון ודאי לרוב יש נוגדנים. ויל"ע ע"מ הורה הגר"ש גלבר.
לכאו' פשיטא שמסכה אינה דרך מלבוש ולא שנא מכיס של זב וכדו' 
כמו"כ בפשוטו איכא למיחש שיוריד ויטלטל.
 
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
פותח הנושא
זה בגד של כבוד.
יש בו הצהרה אני איש מנומס/מתחשב/ירא שמים/זהיר/הגיוני/ליטוואק...
מה שתרצו.

לא צריך שתסכימו עמו, אבל זה הכבוד >שהוא< מצפה, וזו מניעת הבזיון שממנה >הוא< חושש.

מאני מכבדותא!
וגם מחוסנים שומרים על כבוד הבריות (של עצמם).
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
יש בו הצהרה אני איש מנומס/מתחשב/ירא שמים/זהיר/הגיוני/ליטוואק...
השאלה וא כמה מהדברים ברשימה שהבאת הם באמת משום כבוד או להגן על גופיה, וכמה מהם הם רק "לאצולי מטינוף" [ודי למבין, ואכמ"ל]
 
חלק עליון תַחתִית