אבות פרק ה משנה יח מחלוקת לשם שמים סופה להתקיים זו מחלוקת הלל ושמאי.
בפי' רבינו יונה מקשה שב"ש במקום בית הלל אינה משנה. (וא"כ מהו סופה להתקיים)
ומתרץ סיעתא דשמיא היא שלא נחלקו לגודל מעלתן, אלא להוציא דבר לאמיתו, ולהעמיד הדברים על בוריין,
שנמצאו שניהם מתכוונים לדבר אחד לעבודתו של מקום.
אם הקושיה שהקשה היא כמו שכתבתי (בסוגריים) כיצד זה מתרץ?
בפי' רבינו יונה מקשה שב"ש במקום בית הלל אינה משנה. (וא"כ מהו סופה להתקיים)
ומתרץ סיעתא דשמיא היא שלא נחלקו לגודל מעלתן, אלא להוציא דבר לאמיתו, ולהעמיד הדברים על בוריין,
שנמצאו שניהם מתכוונים לדבר אחד לעבודתו של מקום.
אם הקושיה שהקשה היא כמו שכתבתי (בסוגריים) כיצד זה מתרץ?