במשנה שביעית פ"ח מ"ח אין לוקחין מדמי שביעית בהמה טמאה עבדים וקרקעות ואם לקח יאכל כנגדן,ע"כ. והיינו שהדמי שביעית נשארו בקדושתן וצריך לחלל המעות על פירות ויאכל הפירות בקדושת שביעית.
וצריך להבין מה הטעם שלא התחללו המעות על העבדים וקרקעות ובהמה טמאה, ואולי נימא משום שיש איסור סחורה במעות שביעית לא חל המקח ולא היה כאן חילול דרך מקח.
ברם עדיין קשה, שהרי כתוב בראשונים [ר"ן קידושין נו: ועוד] שדמי איסורי הנאה מותרים גם למחליף מפני שאינם דמיהם, והיינו שלא חל המקח באיסורי הנאה ולא הוו דמי אסה"נ, אבל בעבודה זרה שתופסת דמיה נאסרים הדמים למרות שלא חל המקח, וא"כ הכ"נ נימא לגבי שביעית שתתפוס הדמים למרות שלא חל המקח.
וצריך להבין מה הטעם שלא התחללו המעות על העבדים וקרקעות ובהמה טמאה, ואולי נימא משום שיש איסור סחורה במעות שביעית לא חל המקח ולא היה כאן חילול דרך מקח.
ברם עדיין קשה, שהרי כתוב בראשונים [ר"ן קידושין נו: ועוד] שדמי איסורי הנאה מותרים גם למחליף מפני שאינם דמיהם, והיינו שלא חל המקח באיסורי הנאה ולא הוו דמי אסה"נ, אבל בעבודה זרה שתופסת דמיה נאסרים הדמים למרות שלא חל המקח, וא"כ הכ"נ נימא לגבי שביעית שתתפוס הדמים למרות שלא חל המקח.