כלאים פרק ז' משנה ד-ה

בן לוי

משתמש חדש
במשנה זו נכתב לפני המשנה ד' ה' ברציפות ולא מופיע משנה ד'.
אני מעוניין לדעת מתי הופיעו לראשונה ציוני האותיות לפני כל משנה.
(אין הכוונה על עצם חלוקת המשניות אלא על ציוני האותיות של המשניות.)
 

יאיר

משתמש ותיק
כאן חילקו לשנים http://www.mechon-mamre.org/b/h/h14.htm:

ז,ד המסכך את גפנו על גבי תבואתו של חברו--הרי זה קידש, וחייב באחריותו. רבי יוסי ורבי שמעון אומרים, אין אדם מקדש דבר שאינו שלו.

ז,ה אמר רבי יוסי, מעשה באחד שזרע את כרמו בשביעית; ובא מעשה לפני רבי עקיבה ואמר, אין אדם מקדש את שאינו שלו.
 

ערך רב

משתמש ותיק
ראה בספר "הון עשיר" [לרבי עמנואל חי ריקי] על המשנה, ביאור נפלא [ע"ד הסוד] מדוע משנה זו נקראת ד-ה.
אך ראה בפירוש המשניות מהדורת קפאח ובהערות שם.
 

ערך רב

משתמש ותיק
ערך רב אמר:
ראה בספר "הון עשיר" [לרבי עמנואל חי ריקי] על המשנה, ביאור נפלא [ע"ד הסוד] מדוע משנה זו נקראת ד-ה.
אך ראה בפירוש המשניות מהדורת קפאח ובהערות שם.
בזמנו ציינתי זאת מהזכרון. עכשיו בדקתי שוב ואני רואה שההון עשיר רק ציין שיש לזה בטח הסבר על פי סוד, אולם השושנים לדוד מציע הסבר לכך.
מופיע בתוך תוס' אנשי שם על העמוד.
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
בן לוי אמר:
במשנה זו נכתב לפני המשנה ד' ה' ברציפות ולא מופיע משנה ד'.
אני מעוניין לדעת מתי הופיעו לראשונה ציוני האותיות לפני כל משנה.
(אין הכוונה על עצם חלוקת המשניות אלא על ציוני האותיות של המשניות.)
יצויין שחלוקת המשניות בגמרות אינה תואמת לחלוקה במשניות.
 
 
חלק עליון תַחתִית