כפיות טובה

מענה לשון

משתמש ותיק
יש מספר אנשים שהטבתי עמהם (ועדיין מטיב עימם) אבל הם גרמו לי (ועדיין גורמים) חלישות הדעת עד כדי עגמת נפש (חבל שאני לא יכול לפרט מע"ג במה זו)
מנין נובע חוסר הכרת הטוב?
מהפן היהודי המוסרי? מהפן הפסיכולוגי?
כיצד אפשר להתגבר על כפיות טובה ועל פגיעה כזו?

חובה לציין
מהסיבה השמורה עמי איני יכול וגם איני רוצה לשתף את הפוגעים במה שהם גורמים כך שפתרון זה לכאורה אינו בר קיימא
אני מניח שיש להם טענות נגד התנהלות מסוימת על אף שבשורה תחתונה הם מרויחים ממני, אבל זו לא סיבה לכפור בטובה אפילו אם לא במתכוון ממש?
ומדובר באנשים בעלי מידות טובות בד"כ..
יש נקודות חסרות בהצעת הדברים ואולי תוכ"ד תגובות הרבנים אוסיף פרטים

נ.ב במקום להשיב לכל תגובה, אשתדל להגיב על מקבץ הודעות
 

שפת הים

משתמש ותיק
הנותן מתנה לחבירו חייב להודיעו, ובכלל זה להודיעו שזה מתנה [באופן שנראה לו שמישהו אחר מסכים לעשות במקומך וכדו'].
 

מתון מתון

משתמש ותיק
מענה לשון אמר:
יש מספר אנשים שהטבתי עמהם אבל הם גרמו לי לי (ועדיין גורמים) חלישות הדעת עד כדי עגמת נפש (חבל שאני לא יכול לפרט מע"ג במה זו)
מנין נובע חוסר הכרת הטוב?
מהפן היהודי המוסרי? מהפן הפסיכולוגי?
כיצד אפשר להתגבר על כפיות טובה ועל פגיעה כזו?

חובה לציין
מהסיבה השמורה עמי איני יכול וגם איני רוצה לשתף את הפוגעים במה שהם גורמים כך שפתרון זה לכאורה אינו בר קיימא
אני מניח שיש להם טענות נגד התנהלות מסוימת על אף שבשורה תחתונה הם מרויחים ממני, אבל זו סיבה לכפור בטובה אפילו אם לא במתכוון ממש?
ומדובר באנשים בעלי מידות טובות בד"כ..
יש נקודות חסרות בהצעת הדברים ואולי תוכ"ד תגובות הרבנים אוסיף פרטים
אף שאין דרכי וענייני להתערב בכגון דא, אך עקב ה'ניטל' הנני מנוע מלימוד, ויתכן גם שאכתוב 'דברים שאינם'.
שמעתי שא' שוחח פעם עם הגראי"ל שטיינמן ז"ל אודות א', והלה אמר שהוא דן את ההוא לכף זכות, א"ל הגראי"ל אינך בכלל צריך לדון אותו, רק למי שאמור לדון אותו נאמרה אזהרה זו, 
כמעט כ"א [כמדומה] כשיערוך חשבון נפש בענין מדת הכרת טוב בחשבון שלו מול השי"ת ימצא את עצמו ב'מצב לא פשוט', אז אם השי"ת שולח מעוררים או ששולח מי שיכפר על זה לכאורה עלינו לגיל לשמוח ולשוש על זה, וממילא לא יהיה זמן לחשוב אודות חשבון השני,
קל להגיד....
 
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
יש את האגדה המפורסמת

בערך כך

היה היה איש מטיב בירושלים של אז
בכל פעם שהיה מטיב ליהודי היה מוציא ממגירת שולחנו אבן קטנה
והיה אומר כך

כעת עשיתי לך טובה
בנוהג שבעולם
שכתגובה תזרוק עלי אבנים

אבקש שלכה"פ יהיו אלה אבנים קטנות
 

יהודי

משתמש ותיק
מענה לשון אמר:
יש מספר אנשים שהטבתי עמהם אבל הם גרמו לי לי (ועדיין גורמים) חלישות הדעת עד כדי עגמת נפש (חבל שאני לא יכול לפרט מע"ג במה זו)
מנין נובע חוסר הכרת הטוב?
מהפן היהודי המוסרי? מהפן הפסיכולוגי?
כיצד אפשר להתגבר על כפיות טובה ועל פגיעה כזו?

חובה לציין
מהסיבה השמורה עמי איני יכול וגם איני רוצה לשתף את הפוגעים במה שהם גורמים כך שפתרון זה לכאורה אינו בר קיימא
אני מניח שיש להם טענות נגד התנהלות מסוימת על אף שבשורה תחתונה הם מרויחים ממני, אבל זו סיבה לכפור בטובה אפילו אם לא במתכוון ממש?
ומדובר באנשים בעלי מידות טובות בד"כ..
יש נקודות חסרות בהצעת הדברים ואולי תוכ"ד תגובות הרבנים אוסיף פרטים


אני מבין שאנשים לא אוהבים להרגיש חייבים, ומשכנעים עצמם שבעצם אני לא כ"כ חייב, ולעיתים כבר חושבים הפוך. ומכאן יסוד ופינה להתנהגות חסרת הבנה. 

יש כמדומה בחת"ס באיזה מקום שכתב על מישהו שעשה לו רע, איזה טובה עשיתי עמו שכ"כ מרע לי.
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
יהודי אמר:
מענה לשון אמר:
יש מספר אנשים שהטבתי עמהם אבל הם גרמו לי לי (ועדיין גורמים) חלישות הדעת עד כדי עגמת נפש (חבל שאני לא יכול לפרט מע"ג במה זו)
מנין נובע חוסר הכרת הטוב?
מהפן היהודי המוסרי? מהפן הפסיכולוגי?
כיצד אפשר להתגבר על כפיות טובה ועל פגיעה כזו?

חובה לציין
מהסיבה השמורה עמי איני יכול וגם איני רוצה לשתף את הפוגעים במה שהם גורמים כך שפתרון זה לכאורה אינו בר קיימא
אני מניח שיש להם טענות נגד התנהלות מסוימת על אף שבשורה תחתונה הם מרויחים ממני, אבל זו סיבה לכפור בטובה אפילו אם לא במתכוון ממש?
ומדובר באנשים בעלי מידות טובות בד"כ..
יש נקודות חסרות בהצעת הדברים ואולי תוכ"ד תגובות הרבנים אוסיף פרטים


אני מבין שאנשים לא אוהבים להרגיש חייבים, ומשכנעים עצמם שבעצם אני לא כ"כ חייב, ולעיתים כבר חושבים הפוך. ומכאן יסוד ופינה להתנהגות חסרת הבנה. 

יש כמדומה בחת"ס באיזה מקום שכתב על מישהו שעשה לו רע, איזה טובה עשיתי עמו שכ"כ מרע לי.
מסתמא זו התשובה הנכונה, וכבר נוכחתי בזה כו''כ פעמים.
לא לחינם הוטבע המושג 'אסיר תודה'. מי רוצה להיות אסיר?
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
יש את האגדה המפורסמת

בערך כך

היה היה איש מטיב בירושלים של אז
בכל פעם שהיה מטיב ליהודי היה מוציא ממגירת שולחנו אבן קטנה
והיה אומר כך

כעת עשיתי לך טובה
בנוהג שבעולם
שכתגובה תזרוק עלי אבנים

אבקש שלכה"פ יהיו אלה אבנים קטנות
לא אגדה היא אלא עובדה, ואני מבני בניו.
 
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
יעקב שלם אמר:
יש את האגדה המפורסמת

בערך כך

היה היה איש מטיב בירושלים של אז
בכל פעם שהיה מטיב ליהודי היה מוציא ממגירת שולחנו אבן קטנה
והיה אומר כך

כעת עשיתי לך טובה
בנוהג שבעולם
שכתגובה תזרוק עלי אבנים

אבקש שלכה"פ יהיו אלה אבנים קטנות
לא אגדה היא אלא עובדה, ואני מבני בניו.

אם תרצו אי"ז אגדה עפ"ל

אשמח מאוד אם הרב יפרט קצת יותר פרטים
אא"כ זה חושף את רבי מה אומנותו של מר
 

אמונה

משתמש ותיק
מענה לשון אמר:
יש מספר אנשים שהטבתי עמהם (ועדיין מטיב עימם) אבל הם גרמו לי לי (ועדיין גורמים) חלישות הדעת עד כדי עגמת נפש (חבל שאני לא יכול לפרט מע"ג במה זו)
מנין נובע חוסר הכרת הטוב?
מהפן היהודי המוסרי? מהפן הפסיכולוגי?
כיצד אפשר להתגבר על כפיות טובה ועל פגיעה כזו?

לענ"ד זה גם נובע בד בבד מחשדנות יתר הקיימת אצלך ביחס לסובביך באופן כללי...
מאוד הרבה פעמים אפשר ללמד זכות אם רק רוצים...
 

מענה לשון

משתמש ותיק
פותח הנושא
אמונה אמר:
מענה לשון אמר:
יש מספר אנשים שהטבתי עמהם (ועדיין מטיב עימם) אבל הם גרמו לי לי (ועדיין גורמים) חלישות הדעת עד כדי עגמת נפש (חבל שאני לא יכול לפרט מע"ג במה זו)
מנין נובע חוסר הכרת הטוב?
מהפן היהודי המוסרי? מהפן הפסיכולוגי?
כיצד אפשר להתגבר על כפיות טובה ועל פגיעה כזו?

לענ"ד זה גם נובע בד בבד מחשדנות יתר הקיימת אצלך ביחס לסובביך באופן כללי...
מאוד הרבה פעמים אפשר ללמד זכות אם רק רוצים...
אם על סמך מה שנכתב כאן
https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=45&t=9607&start=240#p452910
אז דווקא לא
זו לא חשדנות יתר אלא דברים ברורים כשמש בצהרים, כשם ש...
 

מענה לשון

משתמש ותיק
פותח הנושא
שפת הים אמר:
הנותן מתנה לחבירו חייב להודיעו, ובכלל זה להודיעו שזה מתנה [באופן שנראה לו שמישהו אחר מסכים לעשות במקומך וכדו'].
יודעים טוב מאוד מה שהם מקבלים

הרב @מתון מתון אני לא שולל את דברי המוסר שכתבת, אבל באשכול הזה את אחיי (חסו"מ כאחת) אנוכי מבקש, כדי להתגבר על עוצמת הפגיעה שמוציאה ממני הרבה כוחות
 

מענה לשון

משתמש ותיק
פותח הנושא
יעקב שלם אמר:
יש את האגדה המפורסמת

בערך כך

היה היה איש מטיב בירושלים של אז
בכל פעם שהיה מטיב ליהודי היה מוציא ממגירת שולחנו אבן קטנה
והיה אומר כך

כעת עשיתי לך טובה
בנוהג שבעולם
שכתגובה תזרוק עלי אבנים

אבקש שלכה"פ יהיו אלה אבנים קטנות
במקרה שלי לא יעזור גם אם אקדים מראש ואתן להם חצץ, שכן מרוב טובות שעשיתי אלו יצטברו לשקים שלמים של חצץ...

ועכשיו ברצינות
גם אם אין זו אגדה.. אלא מעשה שהיה וכמו שהעיד הרב אמונת אומן אבל בפועל זה לא מעשי ולא באמת ימנע כפיות טובה

הרב @יהודי כתבת שאנשים לא אוהבים להרגיש חייבים, מנין הרגש הזה מגיע? הלא מדובר באנשים שחלקם גומלי חסדים, אז מדוע עם מי שהטיב ומטיב עמהם הם הופכים את עורם, כך שאני באמת עוד לא מצליח להבין מה המניע של כל זה. ושאלתי גם למה שכתב הרב @אמונת אומן מי רוצה להיות אסיר?
 

מענה לשון

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי אמר:
זאת הרגשה לא נעימה להיות חייב
ולקבל זו הרגשה כן נעימה?
שלא יקבלו את טובתי ולא יסקלוני בלשונם ובמעשיהם מאחורי גווי
בתכלית, אני מחפש לקרוא ולהשתכנע להסיר מלבי עליהם, ולהמשיך בפועלי
 

יהודי

משתמש ותיק
מענה לשון אמר:
יהודי אמר:
זאת הרגשה לא נעימה להיות חייב
ולקבל זו הרגשה כן נעימה?
שלא יקבלו את טובתי ולא יסקלוני בלשונם ובמעשיהם מאחורי גווי
בתכלית, אני מחפש לקרוא ולהשתכנע להסיר מלבי עליהם, ולהמשיך בפועלי
יש הנאה מקבלת דברים (יותר ממון או כבוד וכדו'), וזה עדיף מהאי נעימות.
אין שום הנאה בלהיות חייב, ואפילו הפוך.

אני רק זורק הרגשות שיש לי. 
 
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
מענה לשון אמר:
יהודי אמר:
זאת הרגשה לא נעימה להיות חייב
ולקבל זו הרגשה כן נעימה?
שלא יקבלו את טובתי ולא יסקלוני בלשונם ובמעשיהם מאחורי גווי
בתכלית, אני מחפש לקרוא ולהשתכנע להסיר מלבי עליהם, ולהמשיך בפועלי
זה העניין,
לקבל הם חייבים, כי זהו הצורך שלהם.
ואתה הוא שנחשפת לחולשה שלהם, ומודע לה. ולכן אתה כבר מהווה איום עליהם,
ועוד הם מבינים שהם חייבים לך. והם אסירים בידיך.

זה מה שגורם להם, מבחינה נפשית, לראות את מעשיך בפרשנות מכוערת, מקטינה ומזלזלת,
(איך הוא עושה את זה כדי שנגיד לו תודה, הוא עושה את זה כדי שיהיה לו שם טוב, הוא עושה את זה כי אין לו הרבה מה לעשות בחיים, אז הוא עוסק בחסד, וכו')
וכשאתה כבר 'דמון' בעיניהם, איך לא יזרקו עליך אבנים?
 

חימקו

משתמש ותיק
בגלל שלא כתבת מה הסיפור בדיוק, אני אכתוב מתי לדעתי אין לצפות להכרת הטוב מהמקבלים.

א. במקרה שהם כלל לא ביקשו את טובתך, אבל אחרי שהצעת להם, הם קיבלו בנימוס את עזרתך.

ב. במקרה שעזרת להם באיזה עניין, אבל בפנים חמוצות.

ג. במקרה שבו עזרת להם, אך בסוף התברר שהם לא היו זקוקים לעזרתך ואתה אינך יודע מזה.

ד. במקרה שהיו זקוקים לעזרתך ובאמת הועלת להם, אך אחרי זה כל הזמן בדקת מה קורה עם זה ולא הנחת להם.

כל זה רק לימוד זכות להבין אותם ולא להצדיק אותם.
 

מענה לשון

משתמש ותיק
פותח הנושא
אמונת אומן אמר:
אני לא בא לתת פיתרון, רק להשתתף עם הרגשות של פותח האשכול.
אני בעצמי סבלתי רבות מתופעה נלוזה זו,
והרגלתי על לשוני תפילה בהאי לשנא:

אלקי,
עזרני תמיד
לזכור את מה שקיבלתי, ולשכוח מה שנתתי. ע"כ.
כמַיִם קָרִים עַל נֶפֶשׁ עֲיֵפָה תודה!!
 

מענה לשון

משתמש ותיק
פותח הנושא
חימקו אמר:
בגלל שלא כתבת מה הסיפור בדיוק, אני אכתוב מתי לדעתי אין לצפות להכרת הטוב מהמקבלים.

א. במקרה שהם כלל לא ביקשו את טובתך, אבל אחרי שהצעת להם, הם קיבלו בנימוס את עזרתך.
ב.במקרה שעזרת להם באיזה עניין, אבל בפנים חמוצות.
ג. במקרה שבו עזרת להם, אך בסוף התברר שהם לא היו זקוקים לעזרתך ואתה אינך יודע מזה.
ד. במקרה שהיו זקוקים לעזרתך ובאמת הועלת להם, אך אחרי זה כל הזמן בדקת מה קורה עם זה ולא הנחת להם.

כל זה רק לימוד זכות להבין אותם ולא להצדיק אותם.
תודה על ההתיחסות
א. יותר מצידם
ב. בפנים מוארות והעובדה שיש שמעריכים (אבל בעקיפין נגעת בנקודה שקשה לי להתייחס מע"ג במה זו ואולי בהמשך אצליח לנסח בלי לרמוז)
ג. זקוקים לגמרי ועודם מקבלים
ד. ממש לא במקרה הזה, לא בקשתי מהם מאומה מלבד שלא יכפרו בטובתי

ברצוני להוסיף ולהבהיר, שאין לי צורך שימחאו לי כפים אבל לכל הפחות שלא יהיו כפויי טובה, זה מחליש לגמרי
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
מענה לשון אמר:
א. יותר מצידם
ב. בפנים מוארות והעובדה שיש שמעריכים (אבל בעקיפין נגעת בנקודה שקשה לי להתייחס מע"ג במה זו ואולי בהמשך אצליח לנסח בלי לרמוז)
ג. זקוקים לגמרי ועודם מקבלים
ד. ממש לא במקרה הזה, לא בקשתי מהם מאומה מלבד שלא יכפרו בטובתי

ברצוני להוסיף ולהבהיר, שאין לי צורך שימחאו לי כפים אבל לכל הפחות שלא יהיו כפויי טובה, זה מחליש לגמרי
כל מלמדי הזכות למיניהם כנראה לא התעסקו בנתינה.
איני שולל את החובה לדון לכף זכות,
ולדון לכף זכות זה להכיר את המציאות כפי שסופר כאן מגדולי ישראל, בעניין זה.
לדעת שיש לאנשים חולשות, ומלבד החולשות הרגילות שיש להם, עוד נזקקו לעזרתך.

לדון לכף זכות, זה לא רק האופציה לחשוב, שמי שעשה מעשה שנראה שלילי, התכוון רק לטובה.

 
 

יהודי

משתמש ותיק
שמעתי פעם מח"א שהכוונה בהנותן מתנה לחבירו צריך להודיעו (באופן מסוים). שצריך להודיעו שזה מתנה, ולא יתרגל לקבל ויחשוב שאתה חייב לו.
 

שלמה1

משתמש ותיק
תלמוד בבלי מסכת ברכות דף ה עמוד א 

אמר רבא ואיתימא רב חסדא אם רואה אדם שיסורין באין עליו יפשפש במעשיו שנאמר נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה', פשפש ולא מצא יתלה בבטול תורה שנאמר אשרי הגבר אשר תיסרנו יה ומתורתך תלמדנו, ואם תלה ולא מצא בידוע שיסורין של אהבה הם שנאמר כי את אשר יאהב ה' יוכיח.

אמר רבא אמר רב סחורה אמר רב הונא כל שהקדוש ברוך הוא חפץ בו מדכאו ביסורין שנאמר וה' חפץ דכאו החלי, יכול אפילו לא קבלם מאהבה תלמוד לומר אם תשים אשם נפשו מה אשם לדעת אף יסורין לדעת, ואם קבלם מה שכרו יראה זרע יאריך ימים, ולא עוד אלא שתלמודו מתקיים בידו שנאמר וחפץ ה' בידו יצלח.

פליגי בה רבי יעקב בר אידי ורבי אחא בר חנינא, חד אמר אלו הם יסורין של אהבה כל שאין בהן בטול תורה שנאמר אשרי הגבר אשר תיסרנו יה ומתורתך תלמדנו, וחד אמר אלו הן יסורין של אהבה כל שאין בהן בטול תפלה שנאמר ברוך אלהים אשר לא הסיר תפלתי וחסדו מאתי, אמר להו רבי אבא בריה דרבי חייא בר אבא הכי אמר רבי חייא בר אבא אמר רבי יוחנן אלו ואלו יסורין של אהבה הן שנאמר כי את אשר יאהב ה' יוכיח, אלא מה תלמוד לומר ומתורתך תלמדנו אל תקרי תלמדנו אלא תלמדנו דבר זה מתורתך תלמדנו קל וחומר משן ועין מה שן ועין שהן אחד מאבריו של אדם עבד יוצא בהן לחרות יסורין שממרקין כל גופו של אדם על אחת כמה וכמה, והיינו דרבי שמעון בן לקיש, דאמר רבי שמעון בן לקיש נאמר ברית במלח ונאמר ברית ביסורין נאמר ברית במלח דכתיב ולא תשבית מלח ברית ונאמר ברית ביסורין דכתיב אלה דברי הברית, מה ברית האמור במלח מלח ממתקת את הבשר אף ברית האמור ביסורין יסורין ממרקין כל עונותיו של אדם.
 

ויאמר

משתמש רגיל
מענה לשון אמר:
יש מספר אנשים שהטבתי עמהם (ועדיין מטיב עימם) אבל הם גרמו לי לי (ועדיין גורמים) חלישות הדעת עד כדי עגמת נפש (חבל שאני לא יכול לפרט מע"ג במה זו)
מנין נובע חוסר הכרת הטוב?
מהפן היהודי המוסרי? מהפן הפסיכולוגי?
כיצד אפשר להתגבר על כפיות טובה ועל פגיעה כזו?

חובה לציין
מהסיבה השמורה עמי איני יכול וגם איני רוצה לשתף את הפוגעים במה שהם גורמים כך שפתרון זה לכאורה אינו בר קיימא
אני מניח שיש להם טענות נגד התנהלות מסוימת על אף שבשורה תחתונה הם מרויחים ממני, אבל זו לא סיבה לכפור בטובה אפילו אם לא במתכוון ממש?
ומדובר באנשים בעלי מידות טובות בד"כ..
יש נקודות חסרות בהצעת הדברים ואולי תוכ"ד תגובות הרבנים אוסיף פרטים

נ.ב במקום להשיב לכל תגובה, אשתדל להגיב על מקבץ הודעות
לא קראתי את שאר התגובות, 
אבל לי נראה שבאמת אנשים שהם כפויי טובה, לא צריך לעשות להם טובות. כי באמת לא מגיע להם. 

אלא שזה דווקא במקרה שמודיעים להם, כי אם לא מודיעים להם אז יתכן שזה חוסר שימת לב או ביטחון שהשני לא צריך את הכרת הטובה שלי או בושה או הרבה אפשרויות כיו"ב, ואשר ע"כ אם לא מודיעים להם צריך לדון לכף זכות.

 
 

ויאמר

משתמש רגיל
מוחל וסולח אמר:
ויאמר אמר:
מענה לשון אמר:
אבל לי נראה שבאמת אנשים שהם כפויי טובה, לא צריך לעשות להם טובות. כי באמת לא מגיע להם. 
הופ.....
על סמך מה אתה קובע את קביעתך?
מעניין מאיזה ספר או רב לקחת את הרעיון הזה?
וואו ידעתי שזה מה שאני יקבל...
מוזר לי שרק התקפה אחת, אבל כן קיבלתי...
אבל כמעט אף פעם אי אפשר שלא לדון לכף זכות...

 
 

ויאמר

משתמש רגיל
אני רוצה לציין שאני לא בטוח מאיזה גדול שמעתי כן ולכן אני לא מציין זאת במפורש שלא להטעות אבל זה היה אחד מגדולי הדור
והרוצה לחלוק יחלוק (וכעין דברי עקביא בן מהללאל אני שמעתי מפי הגדול ואתם שמעתם מפי הניק
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
ויאמר אמר:
מוחל וסולח אמר:
ויאמר אמר:
אבל לי נראה שבאמת אנשים שהם כפויי טובה, לא צריך לעשות להם טובות. כי באמת לא מגיע להם. 
הופ.....
על סמך מה אתה קובע את קביעתך?
מעניין מאיזה ספר או רב לקחת את הרעיון הזה?
וואו ידעתי שזה מה שאני יקבל...
מוזר לי שרק התקפה אחת, אבל כן קיבלתי...
אבל כמעט אף פעם אי אפשר שלא לדון לכף זכות...

יש כו''כ מקורות לזה, הסטייפלר בברכת פרץ בפרשתן, בשלח.

זכור לי מדרש, בערך לשונו, טב לבישא לא תעביד וביש לא תהוי לך.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
ויאמר אמר:
מוחל וסולח אמר:
ויאמר אמר:
אבל לי נראה שבאמת אנשים שהם כפויי טובה, לא צריך לעשות להם טובות. כי באמת לא מגיע להם. 
הופ.....
על סמך מה אתה קובע את קביעתך?
מעניין מאיזה ספר או רב לקחת את הרעיון הזה?
וואו ידעתי שזה מה שאני יקבל...
מוזר לי שרק התקפה אחת, אבל כן קיבלתי...
אבל כמעט אף פעם אי אפשר שלא לדון לכף זכות...
התקפה?
אולי תתאר לי מה קיבלת? ומה חשבת שתקבל?

אם זה לא לגיטימי לשאול אותך שאלות, ולבקש מקורות. אני ממש מתנצל.
חשבתי שבפורום פותחים דיון, ודנים בנושא.
לא ידעתי שיש רק אמירות והגדים, וזכות מוזרה לא להתמודד עם טיעונים נגדיים, או בקשת הבהרות לעמדותיך.

זה קצת מהשיטה של השמאלנים הארורים במדינה הזו.

השורה המודגשת, אשמח אם תבאר למה יכוונו מילותיך.
אדרבה, אם תמיד יש מה לדון לכף זכות, הרי שתמשיך לעשות טובה גם למי שמשיב רעה.
לא הבנתי למה אתה מכוון בשורה הזו.
 
חלק עליון תַחתִית