שאלה בפי ועצל אני לבקש בדברי רבותינו או לפחות ברחבי הפורום אחרי תשו' אם יש,
לאחרונה תעשיית סיפורי המופתים וההשגחה פרטית הפכה למעצמה של ממש,
וצריך אני רב בזה,
האם לכל מה שעינינו רואות במציאות ולמה שאומר לבנו ושכלנו 'משועבד' ח''ו הקב''ה,
דהיינו אם לרבש''ע ומדת דינו ורחמיו הי' חשבון להמית 45 נשמות אז כמובן שעכ''פ לדעת רבותינו כל דבר יש לו חשבון וסיבה למה שייעד הקב''ה ואין שום מקרה כלל, כמו זה שהי' במירון ושהי' יומא דהילולא ושהי' בצורה נוראה כזו וכו' וכו',
אבל מאן יימר ש''אנחנו'' אמורים לדעת ולנתח את כל החשבונות והסיבות האלו, הרי יכול להיות שהסיבות האמיתיות הם הפוכות לגמרי ממה שנראה לעינינו,
ואיך בידינו הרשות לומר שזה הי' בגלל זה וזה בגלל זה וכו'
ואטו מה שנראה לנו מחוייב הקב''ה להכניס בסיבתו?
אלא א''כ מבואר בתורה שאמורים אנו ללמוד את הגלאט והפשטות ובאמת לראות את ההשגחה והיכן מבואר דבר זה?
אלא א''כ מבואר בתורה שאמורים אנו ללמוד את הגלאט והפשטות ובאמת לראות את ההשגחה והיכן מבואר דבר זה?
לדוג' המופתים הקלאסיים הם שהוא התעצבן למה הי' פקק של שעה ובסוף התברר שבכלל הוא הי' באמת צריך לחזור ואם הוא כבר הי' מגיע אזי וכו' וכו' כיד הטובה של בעלי העלונים,
הרי הקב''ה מנהיג את עולמו בדרך הטבע ובהסתר פנים ואם היו הסיפורים האלו אמינים לכו''ע הרי נשלל לגמרי הבחירה וא''כ ע''כ שאין לנו ענין לחשבן ולחשוב את הסיבות אלא רק להאמין בפשטות שכל דבר ממש שקורה בעולם עם כל הפרטי פרטים וכו' הוא ממנו ומהשגחתו,
אם למישהו יש מקור ברור לכך שאיני צודק אשמח מאד אם יעמידני על האמת