לאהוב כל יהודי שמאמין בי"ג עיקרים גם כשהוא כופר בכל הקדוש והיקר לי!!! מכתב הרבנים.

קושטא

משתמש ותיק
לו אייחל אמר:
הגיע אלי עכשיו במייל ואני מעלה לתועלת הרביםScan_0001.pdf
מכתב בני משפחת הגר"נ קרליץ זצ"ל.
רבי שאול קרליץ 
רבי מנדל לובין 
ורבי שריאל רוזנברג

אם הוא כופר בכל הקדוש ''לי''  ברור שאכן מחוייב אני לאוהבו,

אבל רשעים צריך לשנוא אפי' כשמאמינים בי''ג עיקרים !!!
 

קושטא

משתמש ותיק
רמב''ם
וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם – הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע – הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
 

דניאלי

משתמש ותיק
קושטא אמר:
לו אייחל אמר:
הגיע אלי עכשיו במייל ואני מעלה לתועלת הרביםScan_0001.pdf
מכתב בני משפחת הגר"נ קרליץ זצ"ל.
רבי שאול קרליץ 
רבי מנדל לובין 
ורבי שריאל רוזנברג

אם הוא כופר בכל הקדוש ''לי''  ברור שאכן מחוייב אני לאוהבו,

אבל רשעים צריך לשנוא אפי' כשמאמינים בי''ג עיקרים !!!
מתחיל כבר התירוצים...
 

במבי

משתמש ותיק
דניאלי אמר:
קושטא אמר:
לו אייחל אמר:
הגיע אלי עכשיו במייל ואני מעלה לתועלת הרביםScan_0001.pdf
מכתב בני משפחת הגר"נ קרליץ זצ"ל.
רבי שאול קרליץ 
רבי מנדל לובין 
ורבי שריאל רוזנברג

אם הוא כופר בכל הקדוש ''לי''  ברור שאכן מחוייב אני לאוהבו,

אבל רשעים צריך לשנוא אפי' כשמאמינים בי''ג עיקרים !!!
מתחיל כבר התירוצים...

לפני שעה כשיצאתי למקווה פגשתי את אחד משכני (גלוי הראש) כשהוא חוזר לאחר סגירת חנותו טרם השבת והוא אומר לי "יש כל כך הרבה צרות בתקופה האחרונה ואני אומר לך, הכל בגלל שנאת חינם, שונאים את ההוא עם הכיפה השחורה ואת השני עם הכיפה הלבנה וכן את אלה שהולכים עם שועלים על הראש מתי תפסיק כל השנאת חינם הזאת" ומה שנשאר לי זה להסכים איתו.
 

יצחק

משתמש ותיק
לדעתי בתוך הציבור החרדי אין כ"כ שנאה. הבעיה היא שגם כאשר נחמדים אחד לשני עדין כל אחד מתנהל בתוך המסגרת הפרטית שלו, במוסדות בבתי הכנסת וכו'.
כולם מדברים על שנאת חנם אבל אני רואה יותר ויותר אנשים שאוהבים ומתחברים אחד עם השני.
הבעיה היא שכולם נחמדים אחד לשני אבל לא מסכימים להנשא אחד עם השני להתפלל בבית הכנסת של השני וכו', קיימת הפרדה למרות שמאד נחמדים אחד לשני. צריך להבין ולדעת שבסופו של דבר אם זה נעצר בלאהוב את השני אז עשינו רק חצי עבודה.
גם מבחינת ה"נחמדות", הרי כאשר המערכת החברתית מפוצלת בהכרח שמזמן לזמן יצוצו מחלוקות בהתנהלות הציבורית ואז שוב תחזור השנאה והריחוק הרגשי.
המסקנא היא שבסופו של דבר ההבדלים לא תמיד "שווים" את ההפרדה לקהילות וכו'.
 

גופא דעובדא

משתמש ותיק
העובדה שכל אחד הולך בלבוש שונה, ומתפלל בנוסח שונה, בבית כנסת שונה, וסומך על רב שונה. כל הדברים הללו. אינם בכלל פירוד ומחלוקת. אלא הם דבר נורמלי ומצויין, ואף אחד לא ביקש מהחסיד להתחיל להתייעץ עם רב תימני וכן להפך, כמובן לא בגלל שהשני אינו יהודי או אינו טוב או אינו ראוי, אלא בגלל שיש לו מסורת אחרת, כללים אחרים, עיקר וטפל אחר, אינני חושב שיש צורך להכביר בדוגמאות, אבל ישנם הרבה דברים שאצל האחד הם חורבן ואצל השני הם בנין. כ"ש מנהגים וכדו' שלא שייך להחליף זה עם זה. ולכן כל מיני נוסחאות של מדבקות וסטיקרים ומדעות רחוב המדברות על מחיקת ההבדלים זה סתם גבובי מילים, ובדר"כ מקורם ממישהוא שהוא עצמו אין לו שום גבול ועל כן לא איכפת לו שכולם יהיו בלי גבול.
המבחן האמיתי לכל הדיבורים הללו, הוא בכלל לא באשכנזים-ספרדים, חסידים לטאים וכו'. זה הבדלי מנטאליות, מסורת, מנהג, ערכים וכו', שאין שום סיבה לוותר עליהם כנ"ל. המבחן האמיתי הוא לכל קבוצה איך היא חיה עם הקבוצה שהתפלגה ממנה. אינני רוצה לנקוט דוגמאות שלא לעורר מחלוקות, אבל כל אחד יכול למצוא בכל עדה איזו קבוצה שמתחרה איתה, שם אנחנו לא שומעים את הקולות של בנ"א לחבירו ורוח השלום והפיוס הלזו. שם המקום שאנו צריכים להשתנות, להתחזק ולהתקדם. תחשבו ברגע זה על מישהו שאתה שונא על רקע מפלגתי עדתי תראה שזה לא ההוא שצבע עורו שונה או הכובע שלו שונה, אלא זה ההוא שהוא כמוך עם כובע כמו שלך וכו' וכו', אבל הוא ...
כאן המבחן שלנו
 

יצחק

משתמש ותיק
גופא דעובדא אמר:
העובדה שכל אחד הולך בלבוש שונה, ומתפלל בנוסח שונה, בבית כנסת שונה, וסומך על רב שונה. כל הדברים הללו. אינם בכלל פירוד ומחלוקת. אלא הם דבר נורמלי ומצויין, ואף אחד לא ביקש מהחסיד להתחיל להתייעץ עם רב תימני וכן להפך, כמובן לא בגלל שהשני אינו יהודי או אינו טוב או אינו ראוי, אלא בגלל שיש לו מסורת אחרת, כללים אחרים, עיקר וטפל אחר, אינני חושב שיש צורך להכביר בדוגמאות, אבל ישנם הרבה דברים שאצל האחד הם חורבן ואצל השני הם בנין. כ"ש מנהגים וכדו' שלא שייך להחליף זה עם זה. ולכן כל מיני נוסחאות של מדבקות וסטיקרים ומדעות רחוב המדברות על מחיקת ההבדלים זה סתם גבובי מילים, ובדר"כ מקורם ממישהוא שהוא עצמו אין לו שום גבול ועל כן לא איכפת לו שכולם יהיו בלי גבול.
המבחן האמיתי לכל הדיבורים הללו, הוא בכלל לא באשכנזים-ספרדים, חסידים לטאים וכו'. זה הבדלי מנטאליות, מסורת, מנהג, ערכים וכו', שאין שום סיבה לוותר עליהם כנ"ל. המבחן האמיתי הוא לכל קבוצה איך היא חיה עם הקבוצה שהתפלגה ממנה. אינני רוצה לנקוט דוגמאות שלא לעורר מחלוקות, אבל כל אחד יכול למצוא בכל עדה איזו קבוצה שמתחרה איתה, שם אנחנו לא שומעים את הקולות של בנ"א לחבירו ורוח השלום והפיוס הלזו. שם המקום שאנו צריכים להשתנות, להתחזק ולהתקדם. תחשבו ברגע זה על מישהו שאתה שונא על רקע מפלגתי עדתי תראה שזה לא ההוא שצבע עורו שונה או הכובע שלו שונה, אלא זה ההוא שהוא כמוך עם כובע כמו שלך וכו' וכו', אבל הוא ...
כאן המבחן שלנו
לא מסכים!
ודאי שאפשר היה להסתדר, אבל האמת העצובה שהמנהגים, בתי הכנסת והנוסח הם פלטפורמה - בסיס, שעליו צומחת המחלוקת. יתכן שיש סיבה עפ"י הלכה להמשיך לנהוג כך (ויתכן שלא), אבל זה לא יעזור לשנות את האמת העצובה, הבסיס הדתי הוא הבסיס לפילוג החברתי ומי שמתכחש לזה בעיני הוא בת יענה.
כל בר דעת מבין שאם לא היו הבדלי נוסח בין ספרדים לאשכנזים אז כבר לפני כמה וכמה שנים היו נושאים נשים אלו מאלו.
יתירה מזו, כל בר דעת מבין שהעובדה שכל חסידות בינונית יש לה מוסדות משלה רק מזיקה בסך הכללי, כי ברגע שחסידות מתבססת ויש לה מעגל שלם של מוסדות לכל הצרכים הבסיסיים היא הופכת להיות "מאן דאמר" במגרש הציבורי - פוליטי, היא מתחילה להעלב כשלא נותנים לה נציגים בהתאם למה שמגיע לה, יש פתאום שאיפות לכח פוליטי וכו' וכו'. 
המסקנה שלי היא חד משמעית! גם אם הקהילה הפנימית נוצרת מתוך רצון טוב, בטווח הארוך היא מסוגלת להביא הרבה נזק ותמיד צריך לדעת אם אין הצר שווה בנזק (אפשר להסכים עם הנ"ל תוך הבנה שלפעמים אין ברירה וכו').
 

חזק וברוך

משתמש ותיק
לו אייחל אמר:
הגיע אלי עכשיו במייל ואני מעלה לתועלת הרביםScan_0001.pdf
מכתב בני משפחת הגר"נ קרליץ זצ"ל.
רבי שאול קרליץ 
רבי מנדל לובין 
ורבי שריאל רוזנברג
דברי הרמב"ם הנ"ל מחודשים וצריכים עיון, כמו שכבר העירו שהרי מצוה לשנוא רשע.
ועי' כאן בארוכה, בפרט אות ז.
https://tablet.otzar.org/book/book.php?book=23003&width=-17&scroll=0&udid=16266371956076062&pagenum=104
(אין רצוני לקרר, אבל האמת אהובה.
והאמת שרוב המחלוקות הם בעניני השקפה ולא בעוברים על דת, ובזה לכאורה לא שייך לומר שיצאו מכלל אחיך, וודאי מצוה לאוהבם)



 
 

גופא דעובדא

משתמש ותיק
יצחק אמר:
גופא דעובדא אמר:
העובדה שכל אחד הולך בלבוש שונה, ומתפלל בנוסח שונה, בבית כנסת שונה, וסומך על רב שונה. כל הדברים הללו. אינם בכלל פירוד ומחלוקת. אלא הם דבר נורמלי ומצויין, ואף אחד לא ביקש מהחסיד להתחיל להתייעץ עם רב תימני וכן להפך, כמובן לא בגלל שהשני אינו יהודי או אינו טוב או אינו ראוי, אלא בגלל שיש לו מסורת אחרת, כללים אחרים, עיקר וטפל אחר, אינני חושב שיש צורך להכביר בדוגמאות, אבל ישנם הרבה דברים שאצל האחד הם חורבן ואצל השני הם בנין. כ"ש מנהגים וכדו' שלא שייך להחליף זה עם זה. ולכן כל מיני נוסחאות של מדבקות וסטיקרים ומדעות רחוב המדברות על מחיקת ההבדלים זה סתם גבובי מילים, ובדר"כ מקורם ממישהוא שהוא עצמו אין לו שום גבול ועל כן לא איכפת לו שכולם יהיו בלי גבול.
המבחן האמיתי לכל הדיבורים הללו, הוא בכלל לא באשכנזים-ספרדים, חסידים לטאים וכו'. זה הבדלי מנטאליות, מסורת, מנהג, ערכים וכו', שאין שום סיבה לוותר עליהם כנ"ל. המבחן האמיתי הוא לכל קבוצה איך היא חיה עם הקבוצה שהתפלגה ממנה. אינני רוצה לנקוט דוגמאות שלא לעורר מחלוקות, אבל כל אחד יכול למצוא בכל עדה איזו קבוצה שמתחרה איתה, שם אנחנו לא שומעים את הקולות של בנ"א לחבירו ורוח השלום והפיוס הלזו. שם המקום שאנו צריכים להשתנות, להתחזק ולהתקדם. תחשבו ברגע זה על מישהו שאתה שונא על רקע מפלגתי עדתי תראה שזה לא ההוא שצבע עורו שונה או הכובע שלו שונה, אלא זה ההוא שהוא כמוך עם כובע כמו שלך וכו' וכו', אבל הוא ...
כאן המבחן שלנו
לא מסכים!
ודאי שאפשר היה להסתדר, אבל האמת העצובה שהמנהגים, בתי הכנסת והנוסח הם פלטפורמה - בסיס, שעליו צומחת המחלוקת. יתכן שיש סיבה עפ"י הלכה להמשיך לנהוג כך (ויתכן שלא), אבל זה לא יעזור לשנות את האמת העצובה, הבסיס הדתי הוא הבסיס לפילוג החברתי ומי שמתכחש לזה בעיני הוא בת יענה.
כל בר דעת מבין שאם לא היו הבדלי נוסח בין ספרדים לאשכנזים אז כבר לפני כמה וכמה שנים היו נושאים נשים אלו מאלו.
יתירה מזו, כל בר דעת מבין שהעובדה שכל חסידות בינונית יש לה מוסדות משלה רק מזיקה בסך הכללי, כי ברגע שחסידות מתבססת ויש לה מעגל שלם של מוסדות לכל הצרכים הבסיסיים היא הופכת להיות "מאן דאמר" במגרש הציבורי - פוליטי, היא מתחילה להעלב כשלא נותנים לה נציגים בהתאם למה שמגיע לה, יש פתאום שאיפות לכח פוליטי וכו' וכו'. 
המסקנה שלי היא חד משמעית! גם אם הקהילה הפנימית נוצרת מתוך רצון טוב, בטווח הארוך היא מסוגלת להביא הרבה נזק ותמיד צריך לדעת אם אין הצר שווה בנזק (אפשר להסכים עם הנ"ל תוך הבנה שלפעמים אין ברירה וכו').
האם היום יש 'מחלוקת' בין ספרדים לאשכנזים? בין חסידים ללטאים?, זה נכון שיש המון שוני, ואולי יש מקום לדון אם זה רצוי מלכתחילה, אבל זו המציאות, ואין כאן שנאה ומחלוקת, כל א' נמנע מלישא נשים שאינם ממפלגתו לא בגלל שהוא שונא אותם, אלא בגלל שהוא שונה מהם וזה בסדר מותר להיות שונה, במנטאליות במנהגים ואפילו בערכים. קהילות חסידיות שונות אינן שונאות אלו את אלו, אא"כ הם נלחמות על מקום א' על קהל א', כלומר רק אם הם זהות אז הם נלחמות בחירוף נפש כנ"ל אצל אשכנזים וכנ"ל אצל ספרדים.
כששמים תמונה של הרב יצחק יוסף עם הרב בידרמן והרב סורצקין ורואים בזה פסגת השלום זה בעיני מגוחך כי הם מעולם לא שנאו אלו את אלו, הם מאוד שונים אבל לא שונאים, זה הרי לא יהיה פלא בעיניך אם הם יעזרו אלו לאלו, אז גם כשהם יושבים יחד וכל א' עם לבושו השונה זה לא שלום. שלום זה עם החבר שלך שלדעתך הוא טועה טעות חמורה כי הוא אמור להיות עם המפלגה/הרב שלך. כאן המקום
 
 

גופא דעובדא

משתמש ותיק
יצחק אמר:
לדעתי בתוך הציבור החרדי אין כ"כ שנאה. הבעיה היא שגם כאשר נחמדים אחד לשני עדין כל אחד מתנהל בתוך המסגרת הפרטית שלו, במוסדות בבתי הכנסת וכו'.
כולם מדברים על שנאת חנם אבל אני רואה יותר ויותר אנשים שאוהבים ומתחברים אחד עם השני.
הבעיה היא שכולם נחמדים אחד לשני אבל לא מסכימים להנשא אחד עם השני להתפלל בבית הכנסת של השני וכו', קיימת הפרדה למרות שמאד נחמדים אחד לשני. צריך להבין ולדעת שבסופו של דבר אם זה נעצר בלאהוב את השני אז עשינו רק חצי עבודה.
גם מבחינת ה"נחמדות", הרי כאשר המערכת החברתית מפוצלת בהכרח שמזמן לזמן יצוצו מחלוקות בהתנהלות הציבורית ואז שוב תחזור השנאה והריחוק הרגשי.
המסקנא היא שבסופו של דבר ההבדלים לא תמיד "שווים" את ההפרדה לקהילות וכו'.

וכשהיה שבטים בכלל ישראל וכל א' היתה לו עבודה אחרת זה כן היה בסדר?.
זה הכוונה שנאה?
אתה רוצה שחסיד יפסיק ללכת לטיש? או שלטאי יחשוב שללכת לטיש זה דבר חשוב? אתה רוצה שאשכנזי יתחיל ללכת לפי פסקי מרן? או ספרדי יתחיל לנהוג כפוסקי אשכנז?
מאיפה הרעיון הזה שההפך משנאת חינם זה ביטול שבטי ישראל?
החפץ חיים גדול אוהבי ישראל בכל הדורות מדבר על דבר כזה?? להיות כולם עם א' ושפה אחת? מנהג א'? לבוש א'? להתחתן יחד?? מה הקשר לפירוד ושנאה
אנחנו עם אחד, אבל יש דרכים שונות, יש דרכו של הבעש"ט ויש את דרכו של הגר"א יש בריסק ויש חזון איש, יש ישיבות נוסח ליטא ויש ישיבות נוסח פולין, למחוק את כל אלו זה למחוק את כל התורה כולה.
לא כאן המערכה!!
להפוך חסיד ללטאי או לטאי לחסיד, אשכנזי לספרדי או ספרדי לאשכנזי זה לא מצוה זו עבירה -  אל תטוש תורת אמך.
אין כאן שמץ של שנאה, הםא מישהו נמנע מלהתפלל עם העדה השניה במנין כשהוא נצרך??? על מה אתם מדברים?
אינני יודע לאיזו קבוצה אתה שייך, גם אינני מכירך ושמא הינם מן רמי הערך, אבל אנשים שמגדירים את עצמם כמותך, הם לא שונאים את הקבוצה שדי קרובה אליך אבל לא מסכימה עם הרב שלך? האם יש בית כנסת ששם אתה לא נכנס?? האם יש מישהו שאתה דווקא לא אומר לו שלום? כמובן שיש לך הסבר שזה בגלל השקפה וזה בגלל וכו', אבל יש כאן גם המון שנאה ועל זה אנו שותקים
 

קושטא

משתמש ותיק
חזק וברוך אמר:
לו אייחל אמר:
הגיע אלי עכשיו במייל ואני מעלה לתועלת הרביםScan_0001.pdf
מכתב בני משפחת הגר"נ קרליץ זצ"ל.
רבי שאול קרליץ 
רבי מנדל לובין 
ורבי שריאל רוזנברג
דברי הרמב"ם הנ"ל מחודשים וצריכים עיון, כמו שכבר העירו שהרי מצוה לשנוא רשע.
ועי' כאן בארוכה, בפרט אות ז.
https://tablet.otzar.org/book/book.php?book=23003&width=-17&scroll=0&udid=16266371956076062&pagenum=104
(אין רצוני לקרר, אבל האמת אהובה.
והאמת שרוב המחלוקות הם בעניני השקפה ולא בעוברים על דת, ובזה לכאורה לא שייך לומר שיצאו מכלל אחיך, וודאי מצוה לאוהבם)
דברי הרמב''ם הם פשוטים עד למאד
עי' היטב בלשונו הזהב שהעתקתי לעיל
והפלא הוא איך ''הוציאו'' חתימת הרבנים על שטויות כאלו,

הרמב''ם כותב שם רק מאמין בעיקרים ועובר עבירות לתיאבון בעלמא אזי לא נפסל בזה גרידא 
ודוק היטב
 
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
יצחק אמר:
גופא דעובדא אמר:
העובדה שכל אחד הולך בלבוש שונה, ומתפלל בנוסח שונה, בבית כנסת שונה, וסומך על רב שונה. כל הדברים הללו. אינם בכלל פירוד ומחלוקת. אלא הם דבר נורמלי ומצויין, ואף אחד לא ביקש מהחסיד להתחיל להתייעץ עם רב תימני וכן להפך, כמובן לא בגלל שהשני אינו יהודי או אינו טוב או אינו ראוי, אלא בגלל שיש לו מסורת אחרת, כללים אחרים, עיקר וטפל אחר, אינני חושב שיש צורך להכביר בדוגמאות, אבל ישנם הרבה דברים שאצל האחד הם חורבן ואצל השני הם בנין. כ"ש מנהגים וכדו' שלא שייך להחליף זה עם זה. ולכן כל מיני נוסחאות של מדבקות וסטיקרים ומדעות רחוב המדברות על מחיקת ההבדלים זה סתם גבובי מילים, ובדר"כ מקורם ממישהוא שהוא עצמו אין לו שום גבול ועל כן לא איכפת לו שכולם יהיו בלי גבול.
המבחן האמיתי לכל הדיבורים הללו, הוא בכלל לא באשכנזים-ספרדים, חסידים לטאים וכו'. זה הבדלי מנטאליות, מסורת, מנהג, ערכים וכו', שאין שום סיבה לוותר עליהם כנ"ל. המבחן האמיתי הוא לכל קבוצה איך היא חיה עם הקבוצה שהתפלגה ממנה. אינני רוצה לנקוט דוגמאות שלא לעורר מחלוקות, אבל כל אחד יכול למצוא בכל עדה איזו קבוצה שמתחרה איתה, שם אנחנו לא שומעים את הקולות של בנ"א לחבירו ורוח השלום והפיוס הלזו. שם המקום שאנו צריכים להשתנות, להתחזק ולהתקדם. תחשבו ברגע זה על מישהו שאתה שונא על רקע מפלגתי עדתי תראה שזה לא ההוא שצבע עורו שונה או הכובע שלו שונה, אלא זה ההוא שהוא כמוך עם כובע כמו שלך וכו' וכו', אבל הוא ...
כאן המבחן שלנו
לא מסכים!
ודאי שאפשר היה להסתדר, אבל האמת העצובה שהמנהגים, בתי הכנסת והנוסח הם פלטפורמה - בסיס, שעליו צומחת המחלוקת. יתכן שיש סיבה עפ"י הלכה להמשיך לנהוג כך (ויתכן שלא), אבל זה לא יעזור לשנות את האמת העצובה, הבסיס הדתי הוא הבסיס לפילוג החברתי ומי שמתכחש לזה בעיני הוא בת יענה.
כל בר דעת מבין שאם לא היו הבדלי נוסח בין ספרדים לאשכנזים אז כבר לפני כמה וכמה שנים היו נושאים נשים אלו מאלו.
יתירה מזו, כל בר דעת מבין שהעובדה שכל חסידות בינונית יש לה מוסדות משלה רק מזיקה בסך הכללי, כי ברגע שחסידות מתבססת ויש לה מעגל שלם של מוסדות לכל הצרכים הבסיסיים היא הופכת להיות "מאן דאמר" במגרש הציבורי - פוליטי, היא מתחילה להעלב כשלא נותנים לה נציגים בהתאם למה שמגיע לה, יש פתאום שאיפות לכח פוליטי וכו' וכו'. 
המסקנה שלי היא חד משמעית! גם אם הקהילה הפנימית נוצרת מתוך רצון טוב, בטווח הארוך היא מסוגלת להביא הרבה נזק ותמיד צריך לדעת אם אין הצר שווה בנזק (אפשר להסכים עם הנ"ל תוך הבנה שלפעמים אין ברירה וכו').
יש בזה מן האמת, אבל צריך לזכור שכך טבעם של בני אדם שמתפצלים לקבוצות שונות, זו לא המצאה דתית ומציאות זו קיימת גם אצל חילוניים (שלפי הסקר האחרון שונאים את החרדים הרבה יותר ממה שהחרדים שונאים אותם, כך שכנראה דת היא לא בהכרח המניע העיקרי לשנאה). 

לעניות דעתי שורש הבעיה של שנאת חינם מתמקד בנקודה אחת יסודית: אי היכולת להפריד בין חלקים שונים באדם. היינו, שלמרות שאדם מתנהג שלא כשורה, בכל זאת אי אפשר להוציא מזה הגדרה על מכלול אישיותו, המורכבת מחלקים רבים. יתכן שהוא לקוי במידה אחת אך מצטיין באחרת; יתכן שהלקות נובעת מבעיה בתחום מסויים ואינה משליכה על תחומים אחרים; ויתכן שיש הסבר הגיוני (גם אם לא הצדקה) להתנהגותו, שלא ידוע לי.

נקודה זו נכונה עוד יותר בכל הנוגע לשנאה על רקע אידיאולוגי/פוליטי/קהילתי. הא' ב' בענין זה הוא החלוקה בין האדם עצמו להשקפותיו או לקבוצה אליה הוא משתייך. יש הרבה אנשים טובים עם דעות מוטעות או מעוותות, משלל סיבות שלא בהכרח נובעות מפגם באישיותם, וגם אם כן - זה יכול להיות פגם קטן בלבד המועצם בעזרת כוחות חיצוניים כהשפעה הסביבה וכד'. מוטלת עלינו חובה תמידית להזכיר לעצמנו שגם אם אנו חולקים בחריפות על השקפה כלשהי, וסבורים שמדובר בהשקפה כוזבת והרסנית, עדיין אין זה אומר שהאדם המחזיק בה הוא רע ופסול.
 
 

חזק וברוך

משתמש ותיק
קושטא אמר:
חזק וברוך אמר:
לו אייחל אמר:
הגיע אלי עכשיו במייל ואני מעלה לתועלת הרביםScan_0001.pdf
מכתב בני משפחת הגר"נ קרליץ זצ"ל.
רבי שאול קרליץ 
רבי מנדל לובין 
ורבי שריאל רוזנברג
דברי הרמב"ם הנ"ל מחודשים וצריכים עיון, כמו שכבר העירו שהרי מצוה לשנוא רשע.
ועי' כאן בארוכה, בפרט אות ז.
https://tablet.otzar.org/book/book.php?book=23003&width=-17&scroll=0&udid=16266371956076062&pagenum=104
(אין רצוני לקרר, אבל האמת אהובה.
והאמת שרוב המחלוקות הם בעניני השקפה ולא בעוברים על דת, ובזה לכאורה לא שייך לומר שיצאו מכלל אחיך, וודאי מצוה לאוהבם)
דברי הרמב''ם הם פשוטים עד למאד
עי' היטב בלשונו הזהב שהעתקתי לעיל
והפלא הוא איך ''הוציאו'' חתימת הרבנים על שטויות כאלו,

הרמב''ם כותב שם רק מאמין בעיקרים ועובר עבירות לתיאבון בעלמא אזי לא נפסל בזה גרידא 
ודוק היטב
לא כ"כ הבנתי, האם כוונתך שיש שני חלקים ברמב"ם, והמצוה לאהוב אינה חוזרת על רשע לתאבון?
 
 

קושטא

משתמש ותיק
חזק וברוך אמר:
לא כ"כ הבנתי, האם כוונתך שיש שני חלקים ברמב"ם, והמצוה לאהוב אינה חוזרת על רשע לתאבון?

הרמב''ם כותב שני תנאים
1 שיאמין בעיקרים
2 שאינו עובר עבירות להכעיס

אני לא מבין אתם לא שמעתם על האיסור החמור של התחברות לרשעים !?!?!
ובדיוק מצאו איזה ל' ר''מ שצריך קצת לפרש וכל מה שמלמדים אותנו על ריחוק מפושעי ישראל כבר נמצא בסימן שאלה....
 

נחלי מים

משתמש ותיק
לו אייחל אמר:
הגיע אלי עכשיו במייל ואני מעלה לתועלת הרביםScan_0001.pdf
מכתב בני משפחת הגר"נ קרליץ זצ"ל.
רבי שאול קרליץ 
רבי מנדל לובין 
ורבי שריאל רוזנברג

על איזה מחלוקת נכתב מכתב זה?
 
חלק עליון תַחתִית