העובדה שכל אחד הולך בלבוש שונה, ומתפלל בנוסח שונה, בבית כנסת שונה, וסומך על רב שונה. כל הדברים הללו. אינם בכלל פירוד ומחלוקת. אלא הם דבר נורמלי ומצויין, ואף אחד לא ביקש מהחסיד להתחיל להתייעץ עם רב תימני וכן להפך, כמובן לא בגלל שהשני אינו יהודי או אינו טוב או אינו ראוי, אלא בגלל שיש לו מסורת אחרת, כללים אחרים, עיקר וטפל אחר, אינני חושב שיש צורך להכביר בדוגמאות, אבל ישנם הרבה דברים שאצל האחד הם חורבן ואצל השני הם בנין. כ"ש מנהגים וכדו' שלא שייך להחליף זה עם זה. ולכן כל מיני נוסחאות של מדבקות וסטיקרים ומדעות רחוב המדברות על מחיקת ההבדלים זה סתם גבובי מילים, ובדר"כ מקורם ממישהוא שהוא עצמו אין לו שום גבול ועל כן לא איכפת לו שכולם יהיו בלי גבול.
המבחן האמיתי לכל הדיבורים הללו, הוא בכלל לא באשכנזים-ספרדים, חסידים לטאים וכו'. זה הבדלי מנטאליות, מסורת, מנהג, ערכים וכו', שאין שום סיבה לוותר עליהם כנ"ל. המבחן האמיתי הוא לכל קבוצה איך היא חיה עם הקבוצה שהתפלגה ממנה. אינני רוצה לנקוט דוגמאות שלא לעורר מחלוקות, אבל כל אחד יכול למצוא בכל עדה איזו קבוצה שמתחרה איתה, שם אנחנו לא שומעים את הקולות של בנ"א לחבירו ורוח השלום והפיוס הלזו. שם המקום שאנו צריכים להשתנות, להתחזק ולהתקדם. תחשבו ברגע זה על מישהו שאתה שונא על רקע מפלגתי עדתי תראה שזה לא ההוא שצבע עורו שונה או הכובע שלו שונה, אלא זה ההוא שהוא כמוך עם כובע כמו שלך וכו' וכו', אבל הוא ...
כאן המבחן שלנו