כך הגיב האדמו"ר מבאיאן על העיכוב בברית לנכד האדמו"ר מראחמסטריווקא

אברך

משתמש ותיק
ביום שלישי שעבר, כ"א סיוון הגיע כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א לשמש כסנדק במעמד הברית לנכדו של כ"ק האדמו"ר מראחמסטריווקא שליט"א שנערך בבית המדרש של החסידות בירושלים.

אלא, שכ"ק האדמו"ר מראחמסטריווקא שליט"א אשר ידוע בסדרי יומו העמוס התעכב ונכנס באיחור ניכר, כאשר כ"ק האדמו"ר מבאיאן יושב בבית המדרש וממתין לכניסתו במשך כשעה וחצי.


יממה לאחר מכן נכנס ר' נחמן פריזנד למעונו של האדמו"ר מבאיאן ושוחח עמו על הברית שנערכה יממה קודם לכן לנכדו של כ"ק האדמו"ר מראחמסטריווקא שליט"א.

הרבי מבאיאן הפתיע ואמר, "מן הסתם החסידים שאלו מדוע היו צריכים להמתין למעלה משעה עד להתחלת הברית, אז להם אני עונה, שגם אני מחכה להם כל שבת מעל לשעה קודם התפילה".

דבריו של האדמו"ר מגיעים לאחר שהוא נוהג להגיע מידי שבת לחדר התפילה שלו בבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים כששם הוא יושב ולומד קודם תפילת שחרית, האדמו"ר מעורר על כך כל הזמן ומדגיש את חשיבות הלימוד קודם התפילה.

כעת, פרסמו את תוכן דברי האדמו"ר החסידות בכדי לעורר את מאות החסידים שיחזיקו אף הם במנהג הזה ויגיעו שעה קודם התפילה להיכל בית המדרש בכדי ללמוד כהכנה ראויה לתפילת שחרית של שבת.

דגכעיחת.jpg
 

אברהם משה

משתמש ותיק
זך הרעיון אמר:
מוזר מאוד,
לא עדכנו אותו שיתכן שיהא עיכוב?
שמעתי מחסיד באיאן,
האדמו"ר מראחמסטריווקא מקפיד לעשות בריתות קודם חצות, והיה מדובר שיעשה הברית כמנהגו, והאדמו"ר מבאיאן הגיע סמוך לחצות, והאדמו"ר מראחמסטריווקא שינה לראשונה מהרגלו. והדבר נסחב ונסחב, כל רגע חשבו שעוד רגע וכו'. אבל לכאו' זה לא היה שעה וחצי, רק פחות.
 
 

ובכן

משתמש ותיק
אברהם משה אמר:
האדמו"ר מראחמסטריווקא מקפיד לעשות בריתות קודם חצות, והיה מדובר שיעשה הברית כמנהגו, והאדמו"ר מבאיאן הגיע סמוך לחצות, והאדמו"ר מראחמסטריווקא שינה לראשונה מהרגלו. והדבר נסחב ונסחב, כל רגע חשבו שעוד רגע וכו'. אבל לכאו' זה לא היה שעה וחצי, רק פחות.
כלומר, זו הפעם הראשונה בה עורך הראחמטריווקע רבי ברית אחר חצות?
 

שניאור

משתמש ותיק
ובכן אמר:
אברהם משה אמר:
האדמו"ר מראחמסטריווקא מקפיד לעשות בריתות קודם חצות, והיה מדובר שיעשה הברית כמנהגו, והאדמו"ר מבאיאן הגיע סמוך לחצות, והאדמו"ר מראחמסטריווקא שינה לראשונה מהרגלו. והדבר נסחב ונסחב, כל רגע חשבו שעוד רגע וכו'. אבל לכאו' זה לא היה שעה וחצי, רק פחות.
כלומר, זו הפעם הראשונה בה עורך הראחמטריווקע רבי ברית אחר חצות?
אצל הנכדים שלו זאת הפעם הראשונה, אצל החסידים זה כבר תקופה שהוא לא מקפיד.
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
משיב דבר אמר:
זך הרעיון אמר:
מוזר מאוד,
לא עדכנו אותו שיתכן שיהא עיכוב?

מוזר מאד, לא עדכנו את הרבי מרחמסטריווקא שהביונער מחכה?
ייתכן שהיה בתפילת שחרית, מה יועיל לעדכן ואיך אפשר לעדכן?
בכלל השאלה יוצאת כאילו מתוך הנחה שהוא מתעכב מתוך זלזול בחסידים ואם כן אצל אדמו''ר זה שונה.
כנראה שהאמת קצת אחרת, לא כן?
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
נו זה מה שצריך לתפוס אותנו כצופים מהצד או את חסידיו, לא המסר התועלתי...? הלא בזמן שהתעכב הוא העסיק את עצמו במחשבות תועלתיות - ללמד את חסידיו המלאים בטרוניה על כך שרבם הוצרך להמתין, מוסר השכל, שכמו שהתעכב בברית כך מתעכב ומחכה להם כל שבת קודם התפילה - מה שלא היה מביא תועלת לו ולחסידיו אם היה מעסיק את עצמו במחשבות 'למה לא עדכנו אותי', ובטח ללא תועלת אם לאחר מעשה מאן דהו אחר יעסיק את עצמו למה לא עדכנו אותו... :)
 
אברך אמר:
ביום שלישי שעבר, כ"א סיוון הגיע כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א לשמש כסנדק במעמד הברית לנכדו של כ"ק האדמו"ר מראחמסטריווקא שליט"א שנערך בבית המדרש של החסידות בירושלים.

אלא, שכ"ק האדמו"ר מראחמסטריווקא שליט"א אשר ידוע בסדרי יומו העמוס התעכב ונכנס באיחור ניכר, כאשר כ"ק האדמו"ר מבאיאן יושב בבית המדרש וממתין לכניסתו במשך כשעה וחצי.


יממה לאחר מכן נכנס ר' נחמן פריזנד למעונו של האדמו"ר מבאיאן ושוחח עמו על הברית שנערכה יממה קודם לכן לנכדו של כ"ק האדמו"ר מראחמסטריווקא שליט"א.

הרבי מבאיאן הפתיע ואמר, "מן הסתם החסידים שאלו מדוע היו צריכים להמתין למעלה משעה עד להתחלת הברית, אז להם אני עונה, שגם אני מחכה להם כל שבת מעל לשעה קודם התפילה".

דבריו של האדמו"ר מגיעים לאחר שהוא נוהג להגיע מידי שבת לחדר התפילה שלו בבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים כששם הוא יושב ולומד קודם תפילת שחרית, האדמו"ר מעורר על כך כל הזמן ומדגיש את חשיבות הלימוד קודם התפילה.

כעת, פרסמו את תוכן דברי האדמו"ר החסידות בכדי לעורר את מאות החסידים שיחזיקו אף הם במנהג הזה ויגיעו שעה קודם התפילה להיכל בית המדרש בכדי ללמוד כהכנה ראויה לתפילת שחרית של שבת.

דגכעיחת.jpg
את הר''ת תחת התמונה לא הבנתי.

אבל מה שתפס אותי בהודעה הזו היא המחשבה שלי, שלא התחנכתי על ברכי החסידות, כי כביכול הקב''ה מחכה כל יום לתפילתי, ולכן אין מן הראוי כלל וכלל שאאחר. ייש''כ לרבנו @אברך על המוסר השכל.
 
 

תורתו אומנותו

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
אברך אמר:
ביום שלישי שעבר, כ"א סיוון הגיע כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א לשמש כסנדק במעמד הברית לנכדו של כ"ק האדמו"ר מראחמסטריווקא שליט"א שנערך בבית המדרש של החסידות בירושלים.

אלא, שכ"ק האדמו"ר מראחמסטריווקא שליט"א אשר ידוע בסדרי יומו העמוס התעכב ונכנס באיחור ניכר, כאשר כ"ק האדמו"ר מבאיאן יושב בבית המדרש וממתין לכניסתו במשך כשעה וחצי.


יממה לאחר מכן נכנס ר' נחמן פריזנד למעונו של האדמו"ר מבאיאן ושוחח עמו על הברית שנערכה יממה קודם לכן לנכדו של כ"ק האדמו"ר מראחמסטריווקא שליט"א.

הרבי מבאיאן הפתיע ואמר, "מן הסתם החסידים שאלו מדוע היו צריכים להמתין למעלה משעה עד להתחלת הברית, אז להם אני עונה, שגם אני מחכה להם כל שבת מעל לשעה קודם התפילה".

דבריו של האדמו"ר מגיעים לאחר שהוא נוהג להגיע מידי שבת לחדר התפילה שלו בבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים כששם הוא יושב ולומד קודם תפילת שחרית, האדמו"ר מעורר על כך כל הזמן ומדגיש את חשיבות הלימוד קודם התפילה.

כעת, פרסמו את תוכן דברי האדמו"ר החסידות בכדי לעורר את מאות החסידים שיחזיקו אף הם במנהג הזה ויגיעו שעה קודם התפילה להיכל בית המדרש בכדי ללמוד כהכנה ראויה לתפילת שחרית של שבת.

דגכעיחת.jpg
את הר''ת תחת התמונה לא הבנתי.

אבל מה שתפס אותי בהודעה הזו היא המחשבה שלי, שלא התחנכתי על ברכי החסידות, כי כביכול הקב''ה מחכה כל יום לתפילתי, ולכן אין מן הראוי כלל וכלל שאאחר. ייש''כ לרבנו @אברך על המוסר השכל.
רק להעיר שהאדמו''ר מביאן התכוון ללמד שהקב''ה רוצה שיהודים יתכננו לתפילה כראוי, ולא שירוצו ישר להתפלל כמה שיותר מוקדם, ואילו אתה למדת מכך להיפך - שצריך להתפלל כמה שיותר מוקדם, זה גם דבר יפה, אך מעניין הכיוון מחשבה שלך, ייש''כ.
 
 
חלק עליון תַחתִית