ידוע השאלה על הברכה שלא עשני גוי, שבוודאי אחד שהוא צדיק ושומר כל התורה הוא יכול לברך את הברכה בשמחה רבה, וידוע על אחד מן הצדיקים שאמר שלא מבין איך יתכן שיהודי לא קופץ מן המיטה בבוקר כדי לברך הברכה של שלא עשני גוי
אבל מי שהוא לא במדריגה הזאת איך יברך את הברכה בשמחה בזמן שיותר קל לאדם בלי המצוות וההגבלות שאין לגוי.
חשבתי פעם רעיון ואשמח לשמוע מה כבוד הת"ח החשובים חברי הפורום יאמרו על זה.
הרי ע"פ האמת הרי הקב"ה מנהל את העולם, וכל מה שיעשה האדם הוא למענהו, וכאשר משיח יגיע וישארו הרבה גוים - אז בוודאי כאשר ילך לעבודה יחשוב שמחוייב לילך לעבודה לעשות רצון קונו, וכל פעולה שיעשה למשל שיאכל וכדומה הכל יהיה חלק מן העבודת ה' שיצליח בעבודה שלו למחר, ונמצא שיעבוד את השי"ת כל היום וכל הלילה, רק בעבודות הגשמיות, ואילו יהודי יש לו את הזכות של תרי"ג מצוות שזה כמו בן משרת ומסדר כתרו של מלך, ואז בוודאי יברכו שלא עשני גוי בשיא השמחה.
כלפי האמת אע"פ שהגוים לעת עתה מכחישים את זה, ומדמים את עצמם כאילו שהם ברשות עצמם, אבל האמת שהם כן עובדים להקב"ה והן לא ברשות עצמם כלל, וגם רח"ל יש הרבה יהודים שמשקרים וחושבים שהם ברשות עצמם ולא מקיימים את המצוות, אולם הברכות נתקנו ע"פ האמת, שבאמת כולם מחוייבים לעבוד את הקב"ה בלבד גם הגוים וגם היהודים, ואין רגע שיכול ליבטל ממנו, וליהודים יש מעלה גדולה של קיום המצוות שזה כתרו של המלך.
ולכן אי אפשר לומר אבל גם אני רוצה בפנימיותי חיים של הפקר כמו גוי, שהרי מה שגוי חי בחיי הפקר הוא רק התפקרות מדומה ולא אמיתי, ואילו היהודי ירצה יוכל גם הוא להתפקר ולהתעוור שהרי יש לו בחירה, רק שזיכהו השי"ת שקיבל חינוך יהודי, ולא על זה אנו מברכים.
ונמצא שיכול לברך בשמחת הלב את הברכה.
כיון שזה מחודש, אשמח אם יעלו ת"ח את מה שחושבים בזה.
אבל מי שהוא לא במדריגה הזאת איך יברך את הברכה בשמחה בזמן שיותר קל לאדם בלי המצוות וההגבלות שאין לגוי.
חשבתי פעם רעיון ואשמח לשמוע מה כבוד הת"ח החשובים חברי הפורום יאמרו על זה.
הרי ע"פ האמת הרי הקב"ה מנהל את העולם, וכל מה שיעשה האדם הוא למענהו, וכאשר משיח יגיע וישארו הרבה גוים - אז בוודאי כאשר ילך לעבודה יחשוב שמחוייב לילך לעבודה לעשות רצון קונו, וכל פעולה שיעשה למשל שיאכל וכדומה הכל יהיה חלק מן העבודת ה' שיצליח בעבודה שלו למחר, ונמצא שיעבוד את השי"ת כל היום וכל הלילה, רק בעבודות הגשמיות, ואילו יהודי יש לו את הזכות של תרי"ג מצוות שזה כמו בן משרת ומסדר כתרו של מלך, ואז בוודאי יברכו שלא עשני גוי בשיא השמחה.
כלפי האמת אע"פ שהגוים לעת עתה מכחישים את זה, ומדמים את עצמם כאילו שהם ברשות עצמם, אבל האמת שהם כן עובדים להקב"ה והן לא ברשות עצמם כלל, וגם רח"ל יש הרבה יהודים שמשקרים וחושבים שהם ברשות עצמם ולא מקיימים את המצוות, אולם הברכות נתקנו ע"פ האמת, שבאמת כולם מחוייבים לעבוד את הקב"ה בלבד גם הגוים וגם היהודים, ואין רגע שיכול ליבטל ממנו, וליהודים יש מעלה גדולה של קיום המצוות שזה כתרו של המלך.
ולכן אי אפשר לומר אבל גם אני רוצה בפנימיותי חיים של הפקר כמו גוי, שהרי מה שגוי חי בחיי הפקר הוא רק התפקרות מדומה ולא אמיתי, ואילו היהודי ירצה יוכל גם הוא להתפקר ולהתעוור שהרי יש לו בחירה, רק שזיכהו השי"ת שקיבל חינוך יהודי, ולא על זה אנו מברכים.
ונמצא שיכול לברך בשמחת הלב את הברכה.
כיון שזה מחודש, אשמח אם יעלו ת"ח את מה שחושבים בזה.