שיטה לא נודע למי
משתמש רשום
ידוע מהזוה"ק כי יחס הנגלה והנסתר יחס של גוף ונשמה. גופי תורה ונשמתא דאורייתא. פנימיות התורה וחיצוניותה. והמקובלים האריכו לבאר גדלות לימוד חכמת הקבלה, שלזה נברא האדם ושאין להקב"ה הנאה אם אין עוסקים בזה. מאידך, הרי כמה תלמידי חכמים שלא היה להם עסק בנסתרות, ככל הנראה, לדוגמא, מרן הגר"מ פיינשטיין ז"ל, ומרן הגרא"מ שך ז"ל, ועכ"פ אין ספק שהיו כזה גדולי ישראל שלא היה להם עסק בנסתרות. אבל איך מסתדרים עם זה, אטו נאמר שחסר להם עיקר התורה, ושלא קיימו תכלית בריאתן. ואין לי ספק שחכמים אמיתיים בחכמת הקבלה כמו הגר"מ שפירא ז"ל או הגרי"א ווינטרויב ז"ל היה להם מהלך בזה. ואשמח לכל מי שיוכל לעזור לי.