מה שאני כתבת ומה שאתה כתבת זה שני עניינים שונים.עמיקא וטמירא אמר:ומצד שני הרבה ראשי כוללים ברצותם להרגיש רום מעלתם הרי אין להם רגש לצרכים של אברך לא שלפעמים הוא לא יכול להגיע ולא שהוא מעשן באמצע הסדר לא בשונה ממי ששותה קפה, עבור אלפיים שקל עלובים שמקבלים מהם ומקצצים על כל איחור מאה שקל משל האברך מרויח עשרים אלף שקל בחודש נעשים האברכים מחוייבים יותר מעובד במשכורת מלאה,
אין כאן לא כבוד התורה לא רצון לגדל תלמידי חכמים אבל יש כאן שליטה, כבוד, ועוד כמה מידות טובות,
לצערנו כבוד התורה זה לא מה שהיה בעבר, וראשי כוללים שרוצים לטובת האברכים נטו (ולא כמו שנסחת ״הרבה ראשי כוללים״) מצטערים שלא יכולים להביא להם הרבה יותר. אך כיוון שאנחנו בגלות כבוד בני תורה נמצא בהסתרה, והתורמים לא רואים שהתורה שבזכותם יש בעולם עוזר להם החל מלקום בבוקר עד מלשתות את הקפה, כן, הטעם של הקפה של מי שמחזיק בן תורה לעומת אחר שלו זה הבדל של שמיים וארץ, אבל הוא לא רואה את זה. זה לא שראשי כוללים לא מעריכים את התורה, זה העולם לא מעריך.
לא באתי לטובת ראש כולל מסוים וכד׳, באתי לומר גדר של ת״ח או אברך, שדרך אגב אם הוא אנוס וודאי שאין עליו שום טענה, אך אם הוא לא יכול לדחות סיפוק של עישון וכל הסדר חושב רק על הפסקת העישון הבאה שלו, אולי יש לו שכר גדול בלימוד תורה, אבל לא כמו של אחד שיושב בהתמדה וכשמרים את הראש מהלימוד כשאומרים לו שהסדר נגמר הוא אומר שהוא רק התחיל ללמוד. (ואני מכיר אברכים כאלו)
ודו״ק.