בפרשה נאמר הפסוק "כי שם ה' אקרא, הבו גודל לאלוקינו", מבואר בחז""ל וכן הובא ברש"י על החומש
כי פסוק זה פי' שכשאחד קורא השני עונה לו, לדוגמא בזימון בברכת המזון אחד אומר רבותי נברך - כי שם ה' אקרא אז עונים לו יהי שם ה' מבורך - הבו גודל
וכן על משה רבינו שקרא בשם ה' ענו לו ברוך שם כבוד מלכותו כמובא ברש"י הנ"ל
אך זה כמה שנים קשה לי מדוע אומרים פסוק זה במנחה ובמוסף לפני שמו"ע, הרי כל אחד אומר את זה בלחש, ולמי הוא אומר "הבו גודל וגו'",
למי הוא מדבר? מי יביא גודל לאלוקינו??
התשובה שאני חשבתי בעוניי [אך הקושיא יותר טובה!]
שאנו מבקשים מהמלאכים שיעלו את התפילה לפני הקב"ה כראוי, וזה כי שם ה' אקרא - שכשאני אומר את התפילה, הבו גודל - המלאכים, לאלוקינו.
אך אשמח לשמוע תשובות יותר טובות, ובעיקר מקורות אם יהיה
כי פסוק זה פי' שכשאחד קורא השני עונה לו, לדוגמא בזימון בברכת המזון אחד אומר רבותי נברך - כי שם ה' אקרא אז עונים לו יהי שם ה' מבורך - הבו גודל
וכן על משה רבינו שקרא בשם ה' ענו לו ברוך שם כבוד מלכותו כמובא ברש"י הנ"ל
אך זה כמה שנים קשה לי מדוע אומרים פסוק זה במנחה ובמוסף לפני שמו"ע, הרי כל אחד אומר את זה בלחש, ולמי הוא אומר "הבו גודל וגו'",
למי הוא מדבר? מי יביא גודל לאלוקינו??
התשובה שאני חשבתי בעוניי [אך הקושיא יותר טובה!]
שאנו מבקשים מהמלאכים שיעלו את התפילה לפני הקב"ה כראוי, וזה כי שם ה' אקרא - שכשאני אומר את התפילה, הבו גודל - המלאכים, לאלוקינו.
אך אשמח לשמוע תשובות יותר טובות, ובעיקר מקורות אם יהיה