אליהו חיים
משתמש רגיל
לא מצאתי מובא בהל' ט"ב ובהל' אבילות בין הדברים שמותר ללמוד -פרשת התוכחה בפ' בחוקתי ובפ' כי תבא. וצ"ע למה לא מצינו בזה ודוחק לומר דפשיטא יותר משאר דברים הרעים.
[נתעוררתי בזה כעת שראיתי בפנינים מהג"ר אברהם גנוחובסקי דהביא שאלה למה לא היה היתר לטלטל דוד המלך ע"ה ביום פטירתו מחמת הספר תורה שבידו דהיה בזרועו כל ימי חייו, והובא שם בשם הגר"ש נתנזון לתרץ דהס"ת היה מוקצה דרק מלך מותר לקרוא ושלמה המלך נעשה אונן ואסור לקרוא בדברים שהאבל אסור בהם עכת"ד. והק' הגרא"ג שם ע"ז דהרי היה מותר לשלמה ללמוד דברים הרעים. ובזה נתעוררתי להנ"ל דפרשת התוכחה מדברים הרעים (ואולי גם פסוקים הראשונים של הקריאה בט"ב). [ומה שתי' שם דאונן אסור אף בדברים הרעים לכ' היינו ביום חול דמטפל עם המת אבל בשבת וביו"ט מותר, וכן הביא הבדי השלחן סי' שמ"א בשם התפארת למשה ובדברי סופרים בשם הערוך השלחן וי"ל].
[נתעוררתי בזה כעת שראיתי בפנינים מהג"ר אברהם גנוחובסקי דהביא שאלה למה לא היה היתר לטלטל דוד המלך ע"ה ביום פטירתו מחמת הספר תורה שבידו דהיה בזרועו כל ימי חייו, והובא שם בשם הגר"ש נתנזון לתרץ דהס"ת היה מוקצה דרק מלך מותר לקרוא ושלמה המלך נעשה אונן ואסור לקרוא בדברים שהאבל אסור בהם עכת"ד. והק' הגרא"ג שם ע"ז דהרי היה מותר לשלמה ללמוד דברים הרעים. ובזה נתעוררתי להנ"ל דפרשת התוכחה מדברים הרעים (ואולי גם פסוקים הראשונים של הקריאה בט"ב). [ומה שתי' שם דאונן אסור אף בדברים הרעים לכ' היינו ביום חול דמטפל עם המת אבל בשבת וביו"ט מותר, וכן הביא הבדי השלחן סי' שמ"א בשם התפארת למשה ובדברי סופרים בשם הערוך השלחן וי"ל].