איש ווילנא
משתמש ותיק
שיטת הרמב"ם [וכן התוס' בקידושין כב א] שעיקר התר שהתירה תורה באשת יפת תואר הוא שמותר לבא עליה ביאה ראשונה מיד. אבל ביאה שניה לא הותר גם לאחר שלושים יום ועשיית כל המעשים הכתובים בפרשה. אלא כשמתגיירת מרצונה.
מאידך שיטת הרמב"ן על התורה כאן [וכעין זה כ' התוס' בקידושין שם בשיטת רש"י] שההתר של אשת יפת תואר הוא שלאחר שלושים יום נושאה אפילו שלא התגיירה מרצונה אלא בעל כרחה ואין זה גרות גמורה.
ולא הבנתי לפי שיטת הרמב"ם מהו מצוות התורה שיחכה שלושים וגלחה את ראשה וכו'. הרי כל שהיא התגיירה מרצונה מותרת מיד כמו שמפורש ברמב"ם. וכל שלא התגיירה מרצונה אסורה אפילו לאחר שלושים יום.
מאידך שיטת הרמב"ן על התורה כאן [וכעין זה כ' התוס' בקידושין שם בשיטת רש"י] שההתר של אשת יפת תואר הוא שלאחר שלושים יום נושאה אפילו שלא התגיירה מרצונה אלא בעל כרחה ואין זה גרות גמורה.
ולא הבנתי לפי שיטת הרמב"ם מהו מצוות התורה שיחכה שלושים וגלחה את ראשה וכו'. הרי כל שהיא התגיירה מרצונה מותרת מיד כמו שמפורש ברמב"ם. וכל שלא התגיירה מרצונה אסורה אפילו לאחר שלושים יום.