מתאהב על ידך
משתמש ותיק
ראיתי בעילעול בס' המפתח שמצטט מהאחרונים שאינו מעכב "ויצאו זקניך ושופטיך".
כלומר, יש לקיים זאת גם לפני שיהיו סנהדרין סמוכים.
כמו"כ פשיטא שלא צריך משיח ולא ביהמ"ק כדי לקיים דין שכבר מפורש בתורה שתיכף יחול חיובו מיד בכניסתן לארץ (כשעדיין הבית לא נבנה ומשיח לא נולד).
כהנים מיוחסים - גם לא מעכב כמובן, כי זה לא קרבן ולא עוברים שום איסור בעריפת עגלה בטעות (חוץ מצעב"ח, לא נורא...)
מה כן חסר?
האם זה תלוי דוקא ביכולת לדון דיני נפשות או שממש אין קשר?
כלומר, יש לקיים זאת גם לפני שיהיו סנהדרין סמוכים.
כמו"כ פשיטא שלא צריך משיח ולא ביהמ"ק כדי לקיים דין שכבר מפורש בתורה שתיכף יחול חיובו מיד בכניסתן לארץ (כשעדיין הבית לא נבנה ומשיח לא נולד).
כהנים מיוחסים - גם לא מעכב כמובן, כי זה לא קרבן ולא עוברים שום איסור בעריפת עגלה בטעות (חוץ מצעב"ח, לא נורא...)
מה כן חסר?
האם זה תלוי דוקא ביכולת לדון דיני נפשות או שממש אין קשר?