ר"ת - ה"ת וע"מ, ה'ניחו ת'פילין וע'שו מ'זוזה, או ה'רימו ת'רומות וע'שרו מ'עשרות?

בלדד השוחי

משתמש ותיק
רש"י דברים פרשת עקב - ראה פרק יא,יח:
שמתם את דברי - אף לאחר שתגלו היו מצויינים במצות, הניחו תפילין, עשו מזוזות כדי שלא יהיו לכם חדשים כשתחזרו. וכן הוא אומר הציבי לך ציונים: 

בדברי אליהו מובא מהגר"א, שהוא טעות, כי הי' כתוב בר"ת ה"ת וע"מ, כשהכוונה 'הרימו תרומות ועשרו מעשרות', ובטעות פיענחוהו 'הניחו תפילין ועשו מזוזה'.

שמעתי שיש הרבה עוררין בשמועה זו בשם הגר"א, האם יש למישהו מקורות?

(כנראה שהוקשה על הגי' שלפנינו מאי רבותא שצריך להניח תפילין ולעשות מזוזה גם בגלות, הא אין תלויות בארץ. ואכן הרמב"ן הוכיח מכאן שעיקר המצוות עניין קיומן בא"י. 
מאידך, לומר שהכוונה לתרו"מ, הא אין חיוב תרו"מ בחו"ל?).
 
חלק עליון תַחתִית