שאלה על דברי אור החיים בפירושו ''בעת ההיא'''

הביננו

משתמש רגיל
 האור החיים כותב: אכן פירוש אומרו בעת ההיא, הוא זמן שנשבע ה' על דור המדבר שלא יראו את הארץ שאמר בפרשה שלמעלה וכללו למשה בכלל שבועת הגזירה כמו שאמר (א' ל"ז) גם בי התאנף ה' בגללכם, בעת ההיא התחנן לה' לבטל גזירתו ולהתיר השבועה כרמוז במאמר אתה החלות ודרשו רבותינו ז"ל לשון התרת שבועה כאשר אבאר בסמוך, וטעם המאמר הוא להודיעם לבל יחשדהו שלא התפלל אלא על עצמו לבטל גזירתו ולא חש לדורו והעלים עין ממנו ותם כל הדור ההוא, לזה אמר בעת ההיא פירוש קודם שנתקיימה הגזירה התחנן לה'.
 ​
לא מובנים לי דברי אור החיים, הרי רק אחרי המרגלים היה חטא מי מריבה ושם נגזר על משה שלא יכנס לארץ
 

עשבי בשמים

משתמש רגיל
הביננו אמר:
 האור החיים כותב: אכן פירוש אומרו בעת ההיא, הוא זמן שנשבע ה' על דור המדבר שלא יראו את הארץ שאמר בפרשה שלמעלה וכללו למשה בכלל שבועת הגזירה כמו שאמר (א' ל"ז) גם בי התאנף ה' בגללכם, בעת ההיא התחנן לה' לבטל גזירתו ולהתיר השבועה כרמוז במאמר אתה החלות ודרשו רבותינו ז"ל לשון התרת שבועה כאשר אבאר בסמוך, וטעם המאמר הוא להודיעם לבל יחשדהו שלא התפלל אלא על עצמו לבטל גזירתו ולא חש לדורו והעלים עין ממנו ותם כל הדור ההוא, לזה אמר בעת ההיא פירוש קודם שנתקיימה הגזירה התחנן לה'.
 ​
לא מובנים לי דברי אור החיים, הרי רק אחרי המרגלים היה חטא מי מריבה ושם נגזר על משה שלא יכנס לארץ
במרגניתא דר"ב להברוך טעם מבאר שהיה כמה דרגות בגזרת ד' על משרע"ה בכמה זמנים שונים.
 
 
חלק עליון תַחתִית