שואל כעניין
משתמש ותיק
מחנך מומחה מפה בארץ הקודש חיים מרכי טאבאק העלה רעיון חדש בפירוש אלה "מסעי" שלא כפי הפי' הפשוט הלומדים בכל החיידרים שהמשמעות אלה מסעי-ההליכות של כלל ישראל
ואומר שרש"י פרשת פקודי בסוף הפרשה פרק מ' פסוק ל"ח' "לעיני כל בית ישראל בכל מסעיהם" אומר רש"י וז"ל "בכל מסע שהיו נוסעים היה הענן שוכן במקום אשר יחנו שם. מקום חנייתם אף הוא קרוי מסע, וכן וילך למסעיו (בראשית) וכן אלה מסעי לפי שממקום החניה חזרו ונסעו, לכך נקראו כולם מסעות"
ואומר שהראה להרב וואזנאר ממונסי ואמר מה הרב אומר על זה, אמר לו מה אגיד אם יש רש"י שאומר, שאלו אם אפשר ללמד כך אם ילדים בחיידר אמר לו עדיין נתת לי חומר למחשבה וצריכים לעיין במפרשים.
ועתה אבקש מחו"ר הפורום מה הם אומרים על חידוש זה ומה באמת הפירוש האמיתי
ואומר שרש"י פרשת פקודי בסוף הפרשה פרק מ' פסוק ל"ח' "לעיני כל בית ישראל בכל מסעיהם" אומר רש"י וז"ל "בכל מסע שהיו נוסעים היה הענן שוכן במקום אשר יחנו שם. מקום חנייתם אף הוא קרוי מסע, וכן וילך למסעיו (בראשית) וכן אלה מסעי לפי שממקום החניה חזרו ונסעו, לכך נקראו כולם מסעות"
ואומר שהראה להרב וואזנאר ממונסי ואמר מה הרב אומר על זה, אמר לו מה אגיד אם יש רש"י שאומר, שאלו אם אפשר ללמד כך אם ילדים בחיידר אמר לו עדיין נתת לי חומר למחשבה וצריכים לעיין במפרשים.
ועתה אבקש מחו"ר הפורום מה הם אומרים על חידוש זה ומה באמת הפירוש האמיתי