ומקנה רב היה לבני ראובן ולבני גד עצום מאדהכהן אמר:וַיֹּ֣אמֶר מֹשֶׁ֔ה לִבְנֵי-גָ֖ד וְלִבְנֵ֣י רְאוּבֵ֑ן
וַיֹּ֤אמֶר בְּנֵי-גָד֙ וּבְנֵ֣י רְאוּבֵ֔ן אֶל-מֹשֶׁ֖ה לֵאמֹ֑ר
וַיַּֽעֲ֧נוּ בְנֵי-גָ֛ד וּבְנֵ֥י רְאוּבֵ֖ן לֵאמֹ֑ר
וַיִּתֵּ֣ן לָהֶ֣ם | מֹשֶׁ֡ה לִבְנֵי-גָד֩ וְלִבְנֵ֨י רְאוּבֵ֜ן
צ"ל להיפך?מה אדבר אמר:גד קודם לראובן
אבי חי אמר:צ"ל להיפך?מה אדבר אמר:גד קודם לראובן
איש ווילנא אמר:ראה אבן עזרא ורמב"ן במדבר לב א
שעמדו על כך ומבארים שהם היו בעלי העצה תחילה ולכן בנושא זה הוקדמו בני גד
אולי אפשר לומר בדרך זו- בני ראובן שמהם יצאו דתן ואבירם החולקים הגדולים על משה רבינו, בושו מלדבר איתו, בפרט על דבר שעלול להשתמע כאילו יש בו המראת פיו. לכן הפסוק הראשון בתורה המתאר את עצם הבעיה בלי קשר למרע"ה הוקדם ראובן הבכור כדין. אמנם בכל המו"מ עם משה היו בני גד הנושאים והנותנים העיקריים מחמת הטעם הנ"ל. וביהושוע שהטעם הנ"ל לא היה שייך בו, חזרו הדברים לסידרם בהקדמת ראובן תמיד.מה אדבר אמר:הפעם הראשונה בתורה ראובן קודם לגד, ובשאר הפעמים גד קודם לראובן.
בספר יהושע בכל הפעמים גד קודם לראובן.
והדבר אומר דרשני.
שם זה תיאור עובדה והקדמה לסיפור שהיה להם הרבה מקנהמה אדבר אמר:איש ווילנא אמר:ראה אבן עזרא ורמב"ן במדבר לב א
שעמדו על כך ומבארים שהם היו בעלי העצה תחילה ולכן בנושא זה הוקדמו בני גד
ומה עם הפעם הראשונה, "ומקנה רב היה לבני ראובן ובני גד"?
ושמא לראובן היה יותר מקנה?
מדוע ראובן לפני חצי שבט המנשה?איש ווילנא אמר:שם זה תיאור עובדה והקדמה לסיפור שהיה להם הרבה מקנהמה אדבר אמר:איש ווילנא אמר:ראה אבן עזרא ורמב"ן במדבר לב א
שעמדו על כך ומבארים שהם היו בעלי העצה תחילה ולכן בנושא זה הוקדמו בני גד
ומה עם הפעם הראשונה, "ומקנה רב היה לבני ראובן ובני גד"?
ושמא לראובן היה יותר מקנה?
אבל מהרגע שהפסוקים עוסקים בכך שניגשו למשה ונתנו עצתם שיגורו מעבר הירדן מזרחה
מקדים בני גד ובני ראובן כי בעצה הם היו תחילה
לא הבנתי את השאלהמה אדבר אמר:מדוע ראובן לפני חצי שבט המנשה?