בפרשת בלק:
[glow=red]מִי מָנָה עֲפַר יַעֲקֹב וּמִסְפָּר אֶת רֹבַע יִשְׂרָאֵל תָּמֹת נַפְשִׁי מוֹת יְשָׁרִים וּתְהִי אַחֲרִיתִי כָּמֹהוּ (פרק כג).[/glow]
ופרש"י שם:
רביעותיהן, זרע היוצא מן התשמיש שלהם.
[glow=red]וַיִּשָּׂא מְשָׁלוֹ וַיֹּאמַר נְאֻם בִּלְעָם בְּנוֹ בְעֹר וּנְאֻם הַגֶּבֶר שְׁתֻם הָעָיִן (פרק כד)[/glow]
ובפרש"י שם:
עינו נקורה ומוצאת לחוץ, וחור שלה נראה פתוח וכו'. ורבותינו אמרו (נדה לא.), לפי שאמר ומספר את רובע ישראל, שהקב"ה יושב ומונה רביעותיהן של ישראל, מתי תבא טפה שנולד הצדיק ממנה, אמר בלבו, מי שהוא קדוש ומשרתיו קדושים יסתכל בדברים הללו, ועל דבר זה נסמית עינו של בלעם. עכ"ל.
מה הולך כאן? בתחילה אמר מי מנה עפר יעקב ומספר את רובע ישראל תמות נפשי מות ישרים ותהי אחריתי כמוהו. בלעם מתפעל מיופי המצוות ואף מקדושת הילודה הישראלית וכו' וכמו שכתב רש"י.
אך מאידך אנו מוצאים בהמשך שלמה נסתמית עינו של בלעם בגלל הדברים הקשים והמחוצפים שהשמיע בדיוק בעניין זה כמבואר ברש"י פרק כד הנ"ל.
האם הבן אדם סבל מפיצול אישיות?????
יש לי איזה שהוא כיוון למהלך יפה ומעניין אך ארצה לשמוע דעת החברים תלמידי החכמים דפה.
[glow=red]מִי מָנָה עֲפַר יַעֲקֹב וּמִסְפָּר אֶת רֹבַע יִשְׂרָאֵל תָּמֹת נַפְשִׁי מוֹת יְשָׁרִים וּתְהִי אַחֲרִיתִי כָּמֹהוּ (פרק כג).[/glow]
ופרש"י שם:
רביעותיהן, זרע היוצא מן התשמיש שלהם.
[glow=red]וַיִּשָּׂא מְשָׁלוֹ וַיֹּאמַר נְאֻם בִּלְעָם בְּנוֹ בְעֹר וּנְאֻם הַגֶּבֶר שְׁתֻם הָעָיִן (פרק כד)[/glow]
ובפרש"י שם:
עינו נקורה ומוצאת לחוץ, וחור שלה נראה פתוח וכו'. ורבותינו אמרו (נדה לא.), לפי שאמר ומספר את רובע ישראל, שהקב"ה יושב ומונה רביעותיהן של ישראל, מתי תבא טפה שנולד הצדיק ממנה, אמר בלבו, מי שהוא קדוש ומשרתיו קדושים יסתכל בדברים הללו, ועל דבר זה נסמית עינו של בלעם. עכ"ל.
מה הולך כאן? בתחילה אמר מי מנה עפר יעקב ומספר את רובע ישראל תמות נפשי מות ישרים ותהי אחריתי כמוהו. בלעם מתפעל מיופי המצוות ואף מקדושת הילודה הישראלית וכו' וכמו שכתב רש"י.
אך מאידך אנו מוצאים בהמשך שלמה נסתמית עינו של בלעם בגלל הדברים הקשים והמחוצפים שהשמיע בדיוק בעניין זה כמבואר ברש"י פרק כד הנ"ל.
האם הבן אדם סבל מפיצול אישיות?????
יש לי איזה שהוא כיוון למהלך יפה ומעניין אך ארצה לשמוע דעת החברים תלמידי החכמים דפה.