עושה מעשה זמרי

בגמ' בסנהדרין מובא הוא עכן הוא זמרי וכותבת שם הגמ' ששמו היה עכן ולמה בפרשה שלנו כתוב זמרי "שעשה מעשה זמרי" 
מה ההסבר לזה משמע שעצם העבירה נוגעת לשם זמרי
 

ובכן

משתמש ותיק
לא שעכן הוא זמרי בן סלוא, אלא ההוא שנכתב בדברי הימים בבני זרח תחת השם 'זמרי', הינו בעצם 'עכן', אלא שנקרא 'זמרי' על שם מעשה זמרי בן סלוא דפרשתן
 

ובכן

משתמש ותיק
בר בי רב דחד יומא אמר:
צודק טעיתי

לא לגמרי. שאלתך עדיין במקום, מדוע נאמר על עכן שעשה מעשה זמרי. מה הקשר בין לקיחת שלל מן החרם, לחטאו של זמרי.
ואני מחכה לחכמי הפורום שיאירו עינינו
 

חזק חזק

משתמש רגיל
י"ל בדרך דרוש, כי מלאכת זומר נראית כקוצר ולמעשה היא מלאכת זורע כדאי' בגמ', ולכן הוא דוגמא לשאין פיו וליבו שוין ודו"ק היטב
 

מוישה הירש

משתמש ותיק
ביאור על ספר המצוות לרס"ג (הרב פערלא) מנין ע"א העונשין פתיחה

דאמרינן (בפ"ב דעירובין י"ט ע"א) דישראל הבא על ארמית משכה ערלתו עיין שם. וא"כ הבא על ארמית יש בו משום מושך ערלתו. וכו' וכו'. לחד לישנא (בפרק נגמר הדין מ"ד ע"ב) דאמר התם כתיב זמרי וכתיב עכן וכו'. עכן שמו ולמה נקרא שמו זמרי שעשה מעשה זמרי עיין שם בפירש"י וברמ"ה שנדחקו טובא בזה עיין שם. אבל נראה ע"פ מאי דאמרינן התם לעיל (מ"ד ע"א) עכן מושך בערלתו היה. כתיב הכא וגם עברו ברית. וכתיב התם את בריתי הפר עיין שם. וא"כ היינו מעשה זמרי שבא על ארמית. דהו"ל מושך ערלתו. וכמדומה לי שכבר ראיתי לאחד מהאחרונים ז"ל שכתב כן. וזה נכון.
 
חלק עליון תַחתִית