בפרשת השבוע (פר' חוקת) נאמר:
'ולמה הבאתם את קהל ה' אל המדבר הזה למות שם אנחנו ובעירנו'.
וצ"ב - 'המדבר הזה' משמע שמדברים על המדבר שהם בו כעת, שעל זה מתאים לשון 'הזה' שהוא לנוכח, וא"כ למה סיים 'למות שם', והיה מתאים למות כאן או למות בו, כי 'שם' משמע שאינו מדבר על המקום בו הם נמצאים כעת.
לא ראיתי מקופיא במפרשים שדייקו בזה, ולפום ריהטא חשבתי לבאר שכוונתם היתה שאף אם לא ימותו מיד כעת, מכל מקום כשימשיכו כך עוד כמה ימים ימותו בצמא בהמשך הדרך, וזהו 'שם', היינו היכן שיהיו בעוד כמה ימים.
וכמובן אשמח לשמוע ביאורים נוספים בזה, מדברי מפרשי התורה, ואף מחידושי 'תלמיד ותיק' - כלשון חז"ל שאף מה שתלמיד ותיק עתיד לחדש מקורו מסיני.
'ולמה הבאתם את קהל ה' אל המדבר הזה למות שם אנחנו ובעירנו'.
וצ"ב - 'המדבר הזה' משמע שמדברים על המדבר שהם בו כעת, שעל זה מתאים לשון 'הזה' שהוא לנוכח, וא"כ למה סיים 'למות שם', והיה מתאים למות כאן או למות בו, כי 'שם' משמע שאינו מדבר על המקום בו הם נמצאים כעת.
לא ראיתי מקופיא במפרשים שדייקו בזה, ולפום ריהטא חשבתי לבאר שכוונתם היתה שאף אם לא ימותו מיד כעת, מכל מקום כשימשיכו כך עוד כמה ימים ימותו בצמא בהמשך הדרך, וזהו 'שם', היינו היכן שיהיו בעוד כמה ימים.
וכמובן אשמח לשמוע ביאורים נוספים בזה, מדברי מפרשי התורה, ואף מחידושי 'תלמיד ותיק' - כלשון חז"ל שאף מה שתלמיד ותיק עתיד לחדש מקורו מסיני.